Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Hej.

Har fått utslag meddelat daterat den 16:e mars från kf. Skattepengarna skall komma den 5:e april..
Kommer jag hinna få dom eller är det kört?

Hjälp!!

Har fått utslag meddelat daterat den 16:e mars från kf. Skattepengarna skall komma den 5:e april..

Hjälp!!

Hjälp!!
Det beror på om och när dom ansöker om verkställighet

Baserat på uppgifterna du lämnat ser det ut att vara kört.

Hej.

Hjälp!!

Det beror på när dom ansöker om verkställighet, är det gjort vid absökanom föreläggande så ryker pengarna annars är det lungt.

Det beror på när dom ansöker om verkställighet, är det gjort vid absökanom föreläggande så ryker pengarna annars är det lungt.

Läste nånstans att man har 14 dagar på sig att betala skulden innan den e registrerades på skuldsaldo! Stämmer detta ?

Ingen aning när det syns som skuldsaldo på en upplysning. Det är inte kronofogdens område

Hej!

Har skrivit tidigare men fick inga säkert svar.
Jag Har fått utslag meddelat daterat den 16:e mars från kf. Skattepengarna skall komma den 5:e april..
Jag vet att dom har ansökt om verkställighet också.
Jag har också fått ett brev ”Skuld att betala” där det står att jag har 14 dagar på mig att betala skulden till kronofodgen.
Jag har läst på ett annat tråd att skulden måste synas på skuldsaldon för att kronofodegen skulle kunna ta pengarna. Och att det tar 14 dagar från brevet ”Skuld att betala” tills att skulden synas på skuldsaldon. Stämmer detta ?
Kommer jag hinna få skattepenagrana eller är det kört?

Hjälp!!

Det är väl bara bra om skattepengarna går till skulden? Så blir du kvitt den?

Har du redan fått skuld att betala så ska skattepengarna utmätas automatiskt

Fast något i det du skriver stämmer inte. Ett utslag daterat igår har inte ens kommit på posten än och det brukar ta en till tre dagar innan det gått över och betalningsavi kommer. Om utslaget meddelades igår kan omöjligen betalningsavin kommit till dig igår.

Fast något i det du skriver stämmer inte. Ett utslag daterat igår har inte ens kommit på posten än och det brukar ta en till tre dagar innan det gått över och betalningsavi kommer. Om utslaget meddelades igår kan omöjligen betalningsavin kommit till dig igår.
Jag har fått en tredskodom för 1 månad sen. I fredags fick jag båda utslaget papper och en räkning. Jag har skrivet fel utslaget meddelats den 14 mars och inte den 16.

Ok. Utslaget gäller något annat med andra ord.

I vart fall kommer tredskodomen få betalt genom skatteåterbäringen

Min fråga är: Hur vet man att återbäringen får behållas eller dras av KF? Har fått beslut på löneutmätning i mars och första dragningen sker vid löneutbetalningen den 25:e mars.
Har ca 300000 i skuldsaldo inga allmänna mål och har kvar min bil. Kommer de undersöka mina tillgång eller räcker det med det beslutet på löneutmätning om de drar ca 11000:- månadsvis ??
Tänker deklarera sista dagen innan skärtorsdan så att man får återbäringen veckan efter påsk ifall jag behåller min skatt

Råd snälla :)

Min fråga är: Hur vet man att återbäringen får behållas eller dras av KF? Har fått beslut på löneutmätning i mars och första dragningen sker vid löneutbetalningen den 25:e mars.
Har ca 300000 i skuldsaldo inga allmänna mål och har kvar min bil. Kommer de undersöka mina tillgång eller räcker det med det beslutet på löneutmätning om de drar ca 11000:- månadsvis ??
Tänker deklarera sista dagen innan skärtorsdan så att man får återbäringen veckan efter påsk ifall jag behåller min skatt

Råd snälla :)
Den kommer gå till kfm helt och hållet.

Vet nån vilken tid på dygnet som skatteåterbäringen brukar komma? Efter 00?

När får man stålarna?

Vet att många frågat men vill bara dubbelkolla igen. Det är inte olagligt att ändra hur mycket ränta man betalt in och skicka in deklarationen? Tänkte göra det

Jag hade tydligen sålt en jäkla massa aktier och kan i stort sett inte hitta igen vad jag köpt något för, så jag får använda schablonmetoden vilket innebär att man räknar med 80% vinst. Så kan det gå.

Jag hade tydligen sålt en jäkla massa aktier och kan i stort sett inte hitta igen vad jag köpt något för, så jag får använda schablonmetoden vilket innebär att man räknar med 80% vinst. Så kan det gå.
Om du köpt via nätmäklare borde informationen finnas elektroniskt hos dem.
Om du köpt aktierna analogt för länge sedan är vinsten troligen större en 80% i genomsnitt så du tjänar på det ändå. Eller?

Hur noga är det med dessa siffror? Jag har själv aktieförsäljning på runt 8000 kr och tycker det verkar så bökigt att få fram inköpspriset. Men jag är ganska säker på att inköpspriset är ungefär samma som det jag sålde dem för, gick kanske några procent vinst, så det låter ju som om det vore en ganska rejäl förlust om de räknar på 80 procents vinst.

Hur noga är det med dessa siffror? Jag har själv aktieförsäljning på runt 8000 kr och tycker det verkar så bökigt att få fram inköpspriset. Men jag är ganska säker på att inköpspriset är ungefär samma som det jag sålde dem för, gick kanske några procent vinst, så det låter ju som om det vore en ganska rejäl förlust om de räknar på 80 procents vinst.

Jag har faktiskt ingen aning. I mitt fall har jag nog köpt dom för 10-15 år sedan och sedan dess har dom flyttats mellan olika banker och depåer, för att inte tala om att saker har blivit uppköpta och slagits ihop och delats ut i nya bolag, så jag har enkelt uttryckt inte en aning om vad jag köpte mitt för.

Vet att många frågat men vill bara dubbelkolla igen. Det är inte olagligt att ändra hur mycket ränta man betalt in och skicka in deklarationen? Tänkte göra det
Helt onödigt och deklarera nu om du ska göra ändringar.

Så länge det är riktiga uppgifter och du har underlag för det (som du kan hänvisa till under övriga upplysningar) så är det bara att köra. Tänk dock på att om du ändrar något nu blir det ingen eventuell återbäring till påsk utan till midsommar.

När måste man deklarera senast för att få pengarna efter påsk?

Så länge det är riktiga uppgifter och du har underlag för det (som du kan hänvisa till under övriga upplysningar) så är det bara att köra. Tänk dock på att om du ändrar något nu blir det ingen eventuell återbäring till påsk utan till midsommar.

Men om det inte är riktiga uppgifter men vill ändra till en lägre inbetald ränta alltså? Spelar ingen roll för mig om jag får pengar till påsk eller senare

Godkänn din deklaration i appen eller e-tjänsten senast den 28 mars, utan att ändra eller lägga till något.

Alla som får tillbaka får efter påsk. Men 28:e mars är sista datum för att få pengar redan från 5-6 april

Det går alldeles utmärkt att sänka den inbetalda räntan. Du kommer inte att få några problem. Det är fullt tillåtet att inte utnyttja sina avdragsmöjligheter fult ut. Ingen kommer att ifrågasätta att du gör det.

Men om det inte är riktiga uppgifter men vill ändra till en lägre inbetald ränta alltså? Spelar ingen roll för mig om jag får pengar till påsk eller senare

Som krakel skriver, att sänka eller ta bort är helt valfritt, det är ju fullt tillåtet att inte utnyttja alla avdrag man är berättigad till.

Hej! Jag undrar om jag kan skicka in min deklaration nu alltså bara godkänna den och skicka in för att få tbx det jag ska få nu i april och sedan göra ändringen i efterhand??? Ska dra av för resekostnader men skulle vilja ha tillbaka nu i april.. och om det är möjligt hur gör man då?? Godkänner nu och sedan då??
Tacksam för svar

Hej! Jag undrar om jag kan skicka in min deklaration nu alltså bara godkänna den och skicka in för att få tbx det jag ska få nu i april och sedan göra ändringen i efterhand??? Ska dra av för resekostnader men skulle vilja ha tillbaka nu i april.. och om det är möjligt hur gör man då?? Godkänner nu och sedan då??
Tacksam för svar

Ja visst kan du göra det det är bara att begära omprövning sen, då du lägger till dina reseavdrag.

Tack.. Men hur begär jag omprövning? Och när kommer dom pengarna då? I juni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp