Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Detta låter för bra för att vara sant så tror inte en sekund på detta. Varför skulle dessa erbjuda bättre ränta än storbankerna gör till någon som har utmärkt betyg?

Detta låter för bra för att vara sant så tror inte en sekund på detta. Varför skulle dessa erbjuda bättre ränta än storbankerna gör till någon som har utmärkt betyg?

Frågan har besvarats 15 gånger i tråden :D

Jag förstår inte riktig varför ni ständigt ifrågasätter räntan, kreditupplysningen etc?
Varför ska dom skriva den räntan om de inte menar det? Då kunde de lika gärna skrivit minst 15% och alla vi här hade nappat på det.
Om de skulle ha varit UC hade dom väl skrivit det och inte Creditsafe?
Det ser jätteprofisgt ut och låt oss hoppas att de startar igång närmsta dagarna.

Bästa inlägget i hela tråden faktiskt.

Off tonic men kan någon flytta denna tråd till större lån?

Jag tittar nästan aldrig här och det här verkar väldigt intressant som alternativ för lendo/advisa. Och det här är väl ändå inte ett sms lån?

Gnäller inte men bara en påpekning

God morgon!!
Läste i tråden att denna ska lanseras i sluter av oktober... nu räknas väl dagens datum som mitten av månaden, men är det någon som fått erbjudande än? Står på deras sida att de ska kontakta de som lämnat intresseanmälan i samband med lansering ju...

Kontokrediter brukar sorteras under smslån... Men här var beloppen väldigt höga ser jag. Jag tänker vi väntar tills de lanserat tjänsten så får vi se.

Är ganska säker på att tjänsten lanseras måndag/tisdag antingen nästa vecka eller sista veckan i oktober.
Kom ihåg var ni läste det först :)

Ni som kommer att ansöka om kontokrediten - Kommer ni att gå på det högsta beloppet direkt på 250K?

Ni som kommer att ansöka om kontokrediten - Kommer ni att gå på det högsta beloppet direkt på 250K?

Eftersom man inte väljer belopp, utan tilldelas en kredit får man hoppas på 250K. Den kredit jag får kommer jag ta ut direkt ja... Vi får se när/om de öppnar nästa vecka. Bara att hålla tummarna :)

Eftersom man inte väljer belopp, utan tilldelas en kredit får man hoppas på 250K. Den kredit jag får kommer jag ta ut direkt ja... Vi får se när/om de öppnar nästa vecka. Bara att hålla tummarna :)

Fast krediten tilldelas man när? Måste man fylla i en speciell ansökan när dom lanserar och sen säger dom grattis du får X?
Ska bli väldigt spännande hur som helst.
Jag kommer ansöka den 25:e november och då lär den vara på plats.

Slutet på oktober.
Så förmodligen inte nästa vecka eftersom då hade dom nog haft ett exakt datum.

De skriver själva:

”Kort före lansering av Divide kommer du få en förfrågan om att bli kund och ansöka om en kontokredit”.

Ev kredit kommer väl tilldelas vid det skedet?

Fast krediten tilldelas man när? Måste man fylla i en speciell ansökan när dom lanserar och sen säger dom grattis du får X?
Ska bli väldigt spännande hur som helst.
Jag kommer ansöka den 25:e november och då lär den vara på plats.

Testade intresseanmälan, men r man signerar med BankID så bara snurrar cirkeln och laddar. Kommer inte vidare.

Ska testa på datorn senare.

Uppenbarligen är allt detta indikationer på att det snart är dags.

någon som frågat dom om de kommer registrera skulden på uc? Det brukar ju inte höras om man använder creditsafe ... känns som de kommer få fullt upp vid lansering

• Med en kontokredit från Divide får du en effektiv ränta på 2,86% vid ett uttag med en återbetalningstid på 36 månader%
  • Om du väljer att betala tillbaka skulden på 108 år blir den effektiv ränta 4,71%
108 år skaplig återbetalningstid

Det står i villkoren att de använder creditsafe eller liknande tjänst (vilket i värsta fall skulle kunna vara uc?) samt för kontoinformation Tink AB, som verkar vara en app som sammanställer vad man använder pengarna till på sitt bankkonto? Men de skriver att det är för att verifiera kontot.

Hehe, det här verkar verkligen oseriöst. Snart förvandlas dom till en av alla andra högkostnadskrediter om dom ens kommer att öppna :D

Fast de har ju inte lanserats än, hade varit oseriöst om de ändra när de är igång. De har säkert kört någon provkörning och insåg att det inte kommer funka med de gamla villkoren.

Jag ser inget oseriöst med att ändra villkor o upplägg innan de ens lanserat. Har man varit med o byggt upp en verksmhet från scratch vet man att så ser verkligheten ut. Då tror jag det är märkligare med en hel skara människor som detaljmemorerar varenda siffra från en tjänst som ännu inte ens finns på marknaden.....Förstår inte varför alla här är så negativa, låt oss tro på detta istället.

Dom kanske inte skall öppna sina sajt förrän allt är klart istället för att visa live på internet hur de ändrar och pusslar ihop alla siffror. Dom har ju inte ens öppnat för utlåning el nåt, hur kan dom då plötsligt se att oj vi måste höja dittan å datten... Det tycker jag är oseriöst att inte sitta å räkna på sånt noga innan man börja visa världen.

Reklam. Den här tråden är ju fantastisk reklam för dem. Hur många hade känt till dem om de inte lanserat sin sajt? Tycker man de är oseriösa är det ju bara att skita i att använda dem. Finns ju många etablerade o välkända banker man kan använda istället om man vill....

Man kan öppna en sajt där man berättar om sin idé och ha intresseanmälan men man behöver inte klippa och klistra i exakta siffror synligt förrän allt är klart.

Kan det vara så att få det prel. Hur mkt man får låna så tar de endast creditsafe för det,

Men när det blir på riktigt är det UC som gäller?

Ni spekulerar verkligen vilt! Varför skulle de plötsligt byta till UC? Då tappar de ju är mkt av sin unika nisch. Varför skulle någon låna 250.000:- med återbetalning på 24 månader med UC? Finns väldigt många bättre alternativ isf....Släpper detta nu o väntar på lansering

Ni spekulerar verkligen vilt! Varför skulle de plötsligt byta till UC? Då tappar de ju är mkt av sin unika nisch. Varför skulle någon låna 250.000:- med återbetalning på 24 månader med UC? Finns väldigt många bättre alternativ isf....Släpper detta nu o väntar på lansering
Precis ingen UC sen heller tycker detta låter toppen det som är blir att mera frågor ställs om ekonomi mm inte så konstigt att en utförligare bedömning görs men endast creditsafe som upplysning

Dom är redan igång som jag fattar det. Fick ett mail igår kväll av dom att man kan nu ansöka om en kredit upp till max 25.000kr pga hög efterfrågan. Fick beviljat direkt på 25.000 och gjorde ett uttag.
Mvh

Dom är redan igång som jag fattar det. Fick ett mail igår kväll av dom att man kan nu ansöka om en kredit upp till max 25.000kr pga hög efterfrågan. Fick beviljat direkt på 25.000 och gjorde ett uttag.
Mvh

Berätta mer. Vad fick du för villkor? Vad fick du ange för ekonomiska uppgifter i din ansökan?

Mvh
Vad hade du för betyg på creditsafe? Hög? Hade du gjort intresseanmälan innan? Kan du senare ansöka om högre belopp? IOM de begränsat till 25:000 plötsligt nu?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp