• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

DNB Privatlån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Nej det gick bra för mig, hade dock inte några inkasso men trodde inte det skulle gå, men det gick bra. Önskar dig lycka till
 

faceofboe

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
1 Juni 2014
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Kreditz är väl bara för att verifiera inkomsten, fick gör samma sak härom veckan men det gick bra ändå :)
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
DNB har verkligen överträffat mina förväntningar med ett riktigt bra erbjudande till mig som har sämre förutsättningar med hög belåning.
Under föregående månad så sökte jag själv ett samlingslån via Lendo (205 000) och fick omgående tre erbjudanden där DNB stack ut med 4,5% ränta vilket är helt galet i min värld.

Mina förutsättningar:

UC-risk: 0,9%
Inkomst 2020: 590k
Underskott: 110k
Förfrågningar: 3st (alla äldre än 8 månader)
Blanco: 1 595 000
Bolån: 3 000 000 (min del är 50% av angivna summan)

När jag väl accepterade erbjudandet från Lendo så kom jag till DNB's sida där jag kunde justera summan upp till 350 000 och blev beviljad detta. Jag tog dock 311 000 för att göra det bästa för egen del (bra att känna till här är att ju längre återbetalningstid du väljer ju högre summa beviljas, t.ex. 10 år så fick jag 311k men 15 år så fick jag 350k men inte på 10 år). Jag lyckades därefter sänka räntan för det lån jag har hos Coop via deras räntegaranti samt även hos Nordax så sparade in en bra slant tack vare DNB.

Tog bara ett par dagar att få lånet utbetalt och kommer in via eFaktura som jag ansökte om via min bank.
Nyfiken om vad har ni för ränta idag? Om ni är fortfarande aktiva här.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Nån annan som blev beviljad DNB under 2023?
Tacksam om ni delar med er summan samt räntan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp