• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

En Historia...Omprövning av skuldsaneringen när vi flyttade isär

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Tack för svaren, problemet i det här är kanske att det aldrig hyrts ut under en längre sammanhållande period innan, det har hyrts ut veckovis tidigare och då inte under vintern. Men nu fick jag chansen och hoppade på den. Jag vet inte om det var så smart, jag har inget att referera till gällande elen, men de får kanske gå på en schablon så få vi se hur det blir? Kan man ompröva när man har mer på fötterna?
Jag är lite orolig att jag skjuter mig själv lite i foten med det här beslutet och blir det för dyrt och inte hållbart så får jag helt sonika flytta... Alternativet jag hade var en lägenhet inne i byn, men det var en 2a som kostade 6700.-/mån men det var också kallhyra, men lite nyare så kanske mer isolerad... Bara inte jag å grabben behöver frysa... :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 832
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Tack för svaren, problemet i det här är kanske att det aldrig hyrts ut under en längre sammanhållande period innan, det har hyrts ut veckovis tidigare och då inte under vintern. Men nu fick jag chansen och hoppade på den. Jag vet inte om det var så smart, jag har inget att referera till gällande elen, men de får kanske gå på en schablon så få vi se hur det blir? Kan man ompröva när man har mer på fötterna?
Jag är lite orolig att jag skjuter mig själv lite i foten med det här beslutet och blir det för dyrt och inte hållbart så får jag helt sonika flytta... Alternativet jag hade var en lägenhet inne i byn, men det var en 2a som kostade 6700.-/mån men det var också kallhyra, men lite nyare så kanske mer isolerad... Bara inte jag å grabben behöver frysa... :/
Finns det ingen vedeldad kamin eller något?
Om uppvärmningen blir betydligt dyrare än förväntat (500kr mer/ månad) kan du begära omprövning.
Vi bor i ett litet hus på landet med eluppvärmning, men med möjlighet att elda i vedspis. Våra elräkningar ligger på 900 kr/månad på sommaren och upp till 3500 när det är som kallast på vintern. Vi har ett snitt på 2500kr/mån i mitt skuldsaneringsbeslut. (Norrland)
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Inte i dagsläget, men vi pratade om det men då vart hon lite osäker och beroende på hur länge jag ville bo där men hon hade de tankarna, men som sagt, inget idag... Det är ca 75kvm med en öppen yta kan man säga och två sovrum. Kan man ta höjd för 2500.- för eluppvärmningen så hade det ju varit bra att ha något att stå på tills man får behålla lönen i december så man kanske kan justera den då om det är fel, men hur skriver man detta i ansökan??

Sen vill jag bara säga TACK till alla er här... jag är så sjukt tacksam att ni finns härinne... De senaste veckan har jag gråtit varje dag för det här och känner mig helt förstörd... men ni finns, tack!
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Så, då har jag pratat med min rådgivare på kommunen. Måste säga att han är så jävla bra att ha, jag är så sjukt tacksam för att han finns där! :)
Skulle räkna med samma snitt som du hade i ditt beslut @KassaKon så det är bara att anmäla det till omprövningen nu... Skall skicka in den under dagen, det skulle tydligen ta ca. 3månader att få detta att gå igenom och som han hade räknat fram så kommer det skilja ca. 5000.-/månaden vad jag ska betala, alltså 5' mindre i månaden... Känns som det här riskerar hela skuldsaneringen, det är mycket pengar ändå...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Så, då har jag pratat med min rådgivare på kommunen. Måste säga att han är så jävla bra att ha, jag är så sjukt tacksam för att han finns där! :)
Skulle räkna med samma snitt som du hade i ditt beslut @KassaKon så det är bara att anmäla det till omprövningen nu... Skall skicka in den under dagen, det skulle tydligen ta ca. 3månader att få detta att gå igenom och som han hade räknat fram så kommer det skilja ca. 5000.-/månaden vad jag ska betala, alltså 5' mindre i månaden... Känns som det här riskerar hela skuldsaneringen, det är mycket pengar ändå...
Har du inledande eller ett beslut?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Så, då har jag pratat med min rådgivare på kommunen. Måste säga att han är så jävla bra att ha, jag är så sjukt tacksam för att han finns där! :)
Skulle räkna med samma snitt som du hade i ditt beslut @KassaKon så det är bara att anmäla det till omprövningen nu... Skall skicka in den under dagen, det skulle tydligen ta ca. 3månader att få detta att gå igenom och som han hade räknat fram så kommer det skilja ca. 5000.-/månaden vad jag ska betala, alltså 5' mindre i månaden... Känns som det här riskerar hela skuldsaneringen, det är mycket pengar ändå...

För Din info, så tar det mindre än TRE VECKOR att få sitt beslut omprövat, vilket är märkligt, men så är det !
All lycka till !
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 529
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
För Din info, så tar det mindre än TRE VECKOR att få sitt beslut omprövat, vilket är märkligt, men så är det !
All lycka till !
Fast görs en ny betalplan ska detta ut till borgenärena och godkännas. Denna process tar längre tid än tre veckor.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Fast görs en ny betalplan ska detta ut till borgenärena och godkännas. Denna process tar längre tid än tre veckor.

Just det jaaaa... :( och självklart är det så i just detta fallet. Korrekt.
De jag fått kännedom om nyligen - där har nog KF fattat beslut utan att involvera borgenärerna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp