• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ett rejält tillbakasteg. Allt kommer rasa - HJÄLP!!!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Jag får ringa KFM nu i EM och sen imorgon igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Vi har tillsammans med svaranden lyckats identifiera tidigare gjord slutbetalning i detta ärende
x x
x-x
Vi önskar därför återkalla vårt ärende hos er i sin helhet och begära rättelse så att ev anmärkning av detta senaste begäran om utslag gallras från era system.
Målnr:
Vårt referensnr: X


Tror ni jag klarar mig nu? Detta bör väl innebära att redan imorgon "nollas" detta ifrån deras system eller?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Vi har tillsammans med svaranden lyckats identifiera tidigare gjord slutbetalning i detta ärende
x x
x-x
Vi önskar därför återkalla vårt ärende hos er i sin helhet och begära rättelse så att ev anmärkning av detta senaste begäran om utslag gallras från era system.
Målnr:
Vårt referensnr: X


Tror ni jag klarar mig nu? Detta bör väl innebära att redan imorgon "nollas" detta ifrån deras system eller?

Åhhh...vad jag bara skulle vilja ge Dig en STOR & VARM styrkekram - lider såååå med Dig... :oops:
Hoppas innerligt att denna äckliga soppa nu är löst... :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Detta är verkligen ett heltidsjobb att hålla koll på skulder, förelägganden som kommer av KFM, löneutmätningar, blanketter, avdrag, samtal. Alltså det tar en sådan oerhört tid.
Det är fullkomligt omöjligt att få rätsida på det utan att lägga ner en arbetsdag i veckan på det. Minst.
Sen som någon skrev i tråden skulder säljs till höger och vänster också.

Tack snälla fina Kimsan <3
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Invända mot verkställighet är det som kan göras, förutom att betala då.

De flesta brukar inte få igenom invändningen. Inkassobolagen brukar ha koll på vilka brev man skickat och när, och ett rättsfall finns som säger princip att om många brev skickats så borde något kommit fram
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Helt sanslöst att man kan använda ett betalningsföreläggande ifrån 2012 för att driva in en skuld 2018.
Hoppas någon har tips :(

Jag skulle säga att det är rätt vanligt ändå. Jag brukar reagera när extiteln är från 80talet
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Fick SMS nu : Jag begär återtag nu av verkställighet hos KFM och säger att vi hittat betalningen

Vad innebär detta för mig??? Kommer skuldsaldot som uppstod idag direkt att tas bort???

Skuldsaldon hämtas på fredagar vill jag minnas. Det borde krävas rättelse för att det ska bli som om det aldrig hänt då du haft andra skulder senaste 2 åren
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 384
Poäng
8 917
Det andra som ligger och skvalpar kommer ligga kvar tills det ärendet är löst det förstår jag.

Men denna soppan idag - Kommer den att justeras med tanke på mailet ovan som jag kopierade in?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp