• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Krea - Jämför 30 företagslån
2. Froda - Upp till 15 miljoner
3. Creddo - Jämför 20 företagslån
4. OPR-Företagslån - Upp till 1 miljon

Fått stororder - behöver låna 900k - brådskande

baldun

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 December 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej

Har ett AB som varit vilande i 7 år. Jag startade upp igen i Augusti och redan omsatt 3,5mil på 5 månader. Har precis landat en stor order och behöver finansiera. Varit it kontakt med banker som har handläggningstid på 5 veckor för nya kunder. Jag har även en konkurs bakom mig.
Har varit i kontakt med några som antingen gett mig klappkassa villkor typ 25% ränta eller nekat.

Jag har en bostadsrätt med skriftlig värdering på 6 mil och lån på 4 mil som jag är beredd att erbjuda som säkerhet då kunden är en stor kund som vi jobbat med i 3 år och som garanterat ordern.

Behöver låna 900k i 3-4 månader.

Tacksam för tips och råd för att hitta en lämplig långivare.
 
  • Bästa Företagslån Krea Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Du har haft ett bolag i 7 år, vilande till augusti, och redan hunnit jobba med kunden i 3 år?

Du får låna upp privat och låna ut eller göra något tillskott eller så till bolaget. Det borde gå på ett par veckor.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Kolla Qred företagslån, där kan man låna upp till 2 miljoner.
Har du verksamhet som genererar kassaflöde dagligen så kan du även kolla på Froda men de lånar inte ut om du inte har kassaflöde som kommer in via kortbetalningar.
 

baldun

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 December 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Du har haft ett bolag i 7 år, vilande till augusti, och redan hunnit jobba med kunden i 3 år?

Du får låna upp privat och låna ut eller göra något tillskott eller så till bolaget. Det borde gå på ett par veckor.
Hej tack för svar.

Jag har jobbat med kunden i mitt andra bolag som konkursade.

Har tyvärr inte par veckor.

Har i nuläget ett bud från Eurofinans på ca 20% ränta. Kommer jag lindrigare undan om jag tar lånet privat? Banken har sagt nej till att belåna min lägenhet.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
Kolla Qred företagslån, där kan man låna upp till 2 miljoner.
Har du verksamhet som genererar kassaflöde dagligen så kan du även kolla på Froda men de lånar inte ut om du inte har kassaflöde som kommer in via kortbetalningar.
Froda lånade ut till mig 2018, då räckte det med att skicka balansrapport för senaste året.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Hej tack för svar.

Jag har jobbat med kunden i mitt andra bolag som konkursade.

Har tyvärr inte par veckor.

Har i nuläget ett bud från Eurofinans på ca 20% ränta. Kommer jag lindrigare undan om jag tar lånet privat? Banken har sagt nej till att belåna min lägenhet.
Visst är det högt med 20% men om du kämpar på och kan lösa inom några månader kan det väl vara värd det??
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Froda lånade ut till mig 2018, då räckte det med att skicka balansrapport för senaste året.
Ok, har aldrig blivit ombedd att skicka underlag, det har räckt att de kollat företagskontot och tar numera Creditsafe, förut tog de Bisnode.
 

baldun

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
23 December 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tyvärr fick jag inte så många bud genom Krea och de bud jag fick var kring 100k. Provade även privat via Zmarta men fick bara 100k där. Jag har löst lån på 300k från en vän och väntar just nu på återkoppling från en långivare för ett lån på 600k med extern borgen samt bostadsrätt som pant. Riktigt galet hur kreditvärdighet påverkas av en konkurs.

Tack för alla tips och förslag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp