• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Krea - Jämför 30 företagslån
2. Froda - Upp till 15 miljoner
3. Creddo - Jämför 20 företagslån
4. OPR-Företagslån - Upp till 1 miljon

Fått stororder - behöver låna 900k - brådskande

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
ja det är vanligt det också, vårt system har dock creditsafes företagsbevakning integrerat, så dem flaggas direkt och blir kreditspärrade. Kan dock åka igenom om det är en ”ny” målvakt, men ofta är dem målvakter i en rad bolag eller har historik.

Alla styrelseändringar flaggas dock också, men inte med autospärr.

Klokt.
En del verkar inte veta vad kreditupplysning är.. man blir lite ledsen när man ser att det funkar för kallekonkurs att utan bekymmer hämta ut en leasingbil bara efter någon vecka i nytt bolag..
 
  • Bästa Företagslån Krea Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 507
Tyvärr fick jag inte så många bud genom Krea och de bud jag fick var kring 100k. Provade även privat via Zmarta men fick bara 100k där. Jag har löst lån på 300k från en vän och väntar just nu på återkoppling från en långivare för ett lån på 600k med extern borgen samt bostadsrätt som pant. Riktigt galet hur kreditvärdighet påverkas av en konkurs.

Tack för alla tips och förslag.
I Sverige är en konkurs lika med döden under lång tid, i USA ses det inte alls på samma sätt, har jag hört fr vänner.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
I Sverige är en konkurs lika med döden under lång tid, i USA ses det inte alls på samma sätt, har jag hört fr vänner.
Nej här i Sverige blir man stämplad resten av livet för vartenda litet fel, vi borde bli bättre på att inte döma alla på livstid så fort man gjort något misstag. Där har vi nog en del att lära av andra länder
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
I Sverige är en konkurs lika med döden under lång tid, i USA ses det inte alls på samma sätt, har jag hört fr vänner.
Konkurs där är lite annorlunda än i Sverige också
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 507
Nej här i Sverige blir man stämplad resten av livet för vartenda litet fel, vi borde bli bättre på att inte döma alla på livstid så fort man gjort något misstag. Där har vi nog en del att lära av andra länder
Beror på vilka "fel" man gör.
Läste i morse om en man fr Värmland tror jag det var så våldtagit två små barn ett "okänt antal gånger", det uppdagades när barnen nådde lågstadieålder och då hade mannen smittat dem med klamydia.
Han får tre års fängelse och ska betala skadestånd 440 000 kr.
En konkurs svider mer än våldtäkt.
Obegripligt hur straffen för våldtäkt tillåts vara så låga! Barnens liv är förstört för alltid. Han är ute efter tre år. Hur är det möjligt!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Nej här i Sverige blir man stämplad resten av livet för vartenda litet fel, vi borde bli bättre på att inte döma alla på livstid så fort man gjort något misstag. Där har vi nog en del att lära av andra länder
Resten av livet är möjligt i belastningsregistret om man fortsätter begå brott.
Här verkar det vara frågan om en konkurs i somras, det känns ärligt som fullt rimligt om det kan ställa till problem idag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Beror på vilka "fel" man gör.
Läste i morse om en man fr Värmland tror jag det var så våldtagit två små barn ett "okänt antal gånger", det uppdagades när barnen nådde lågstadieålder och då hade mannen smittat dem med klamydia.
Han får tre års fängelse och ska betala skadestånd 440 000 kr.
En konkurs svider mer än våldtäkt.
Obegripligt hur straffen för våldtäkt tillåts vara så låga! Barnens liv är förstört för alltid. Han är ute efter tre år. Hur är det möjligt!

Jo det beror på hur lagstiftningen ser ut. Jag tror de flesta håller med om att det är bra att det finns lagar som styr.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 507
Jo det beror på hur lagstiftningen ser ut. Jag tror de flesta håller med om att det är bra att det finns lagar som styr.
Din andra mening du skrivit förstår jag inte innebörden av.
Jag tror att de flesta håller med om att det är bra att man dricker vatten minst en gång per dag.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Beror på vilka "fel" man gör.
Läste i morse om en man fr Värmland tror jag det var så våldtagit två små barn ett "okänt antal gånger", det uppdagades när barnen nådde lågstadieålder och då hade mannen smittat dem med klamydia.
Han får tre års fängelse och ska betala skadestånd 440 000 kr.
En konkurs svider mer än våldtäkt.
Obegripligt hur straffen för våldtäkt tillåts vara så låga! Barnens liv är förstört för alltid. Han är ute efter tre år. Hur är det möjligt!
Absolut Myra i detta fallet borde straffet för det han gjort vara stenhårt och då känns inte en konkurs lika straffbart i sammanhanget. Skadeståndet i detta fall borde ligga på miljonnivån när det handlar om brott mot barn ska det alltid vara livstid och höga skadestånd och då känns inte konkurs som något man ska bli straffad för resten av sitt liv.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Resten av livet är möjligt i belastningsregistret om man fortsätter begå brott.
Här verkar det vara frågan om en konkurs i somras, det känns ärligt som fullt rimligt om det kan ställa till problem id
Beror på vilka "fel" man gör.
Läste i morse om en man fr Värmland tror jag det var så våldtagit två små barn ett "okänt antal gånger", det uppdagades när barnen nådde lågstadieålder och då hade mannen smittat dem med klamydia.
Han får tre års fängelse och ska betala skadestånd 440 000 kr.
En konkurs svider mer än våldtäkt.
Obegripligt hur straffen för våldtäkt tillåts vara så låga! Barnens liv är förstört för alltid. Han är ute efter tre år. Hur är det möjligt!
fast om ett straff för våldtäkt och ett barns liv är så lite värt då har vi verkligen fel på våra lagar i detta land. Jag tycker detta straff bör vara livstid och inte något annat och skadestånd minst miljonböter. Dessa människor ska inte komma ut efter tre år. Sånt här gör mig riktigt arg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp