• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Krea - Jämför 30 företagslån
2. Froda - Upp till 15 miljoner
3. Creddo - Jämför 20 företagslån
4. OPR-Företagslån - Upp till 1 miljon

Fått stororder - behöver låna 900k - brådskande

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Hade inte tänkt svara på ett annonymt forum på någons subjektiva tankar kring min situation. Men blir rätt ut sagt äcklad och förbannad över inställning folk har när jag nämner att jag har en konkurs bakom mig. Denna syn är tyvärr härskande i samhället som öht inte fattar ett skit och antar att man är kriminell. Väldigt rutten syn du har och antagligen ogrundade antaganden.

FYI drev jag bolaget i fråga framgångsrikt i 12 år och omsatte nästan 100mil men var tvungen att konka efter Covid samt en rad omöjliga situationer.

Det är tack vare företagare vi har ett av världens bästa välstånd, ändå finns neandertalare som tänker som du utan grund. När jag konkade fick alla mina anställda ut sina löner av konkursförvaltaren jag fick inte ett skit. Inte ett dugg rättvist mtp all den skatt jag betalat under mina 12 år.

FYI driver jag ett annat bolag nu i exakt samma bransch och ja det går sjukt bra.

Ok.
Att driva ett bolag i konkurs är ju inte så bra och det finns säkert statistik som visar att det finns större risk i nästa bolag personen tar sig ann.
 
  • Bästa Företagslån Krea Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Konkursen är pågående.
Har aldrig haft skulder privat som gått till indrivning.
Lön på 37k och lån på bostadsrätt på 4 mil.
Hyr ut en separat del av min lägenhet med egen ingång 2a för 11k

Nettoinkomst 39k

Kan det vara att jag anses ha hög belåningsgrad?
Hur många kreditupplysningar har du? När gjordes den senaste? Vad visar din årsinkomst 2021 och 2020? Hur mycket har du i blancolån och krediter? Svara på samtliga frågor så slipper vi gissa oss fram till varför du får klappkassa svar från bankerna
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 066
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Hade inte tänkt svara på ett annonymt forum på någons subjektiva tankar kring min situation. Men blir rätt ut sagt äcklad och förbannad över inställning folk har när jag nämner att jag har en konkurs bakom mig. Denna syn är tyvärr härskande i samhället som öht inte fattar ett skit och antar att man är kriminell. Väldigt rutten syn du har och antagligen ogrundade antaganden.

FYI drev jag bolaget i fråga framgångsrikt i 12 år och omsatte nästan 100mil men var tvungen att konka efter Covid samt en rad omöjliga situationer.

Det är tack vare företagare vi har ett av världens bästa välstånd, ändå finns neandertalare som tänker som du utan grund. När jag konkade fick alla mina anställda ut sina löner av konkursförvaltaren jag fick inte ett skit. Inte ett dugg rättvist mtp all den skatt jag betalat under mina 12 år.

FYI driver jag ett annat bolag nu i exakt samma bransch och ja det går sjukt bra.
Observera att den synen är dominerande bland folk som är anställda och som aldrig kan förstå vad det innebär att ha ett eget företag. På gott och ont.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp