O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Jag är ur träsket. Slutade vara rädd för inkasso och hot om fogden och lät tingsrätten besluta om alla mina skulder. Skillnaden mellan var skulderna var innan jag bestred mina ärenden hos kronofogden tills att tingsrätten avgjorde dem var ganska stor. Flera långivare fick påbackning och skulderna ändrades. Vissa aktörer valde att strunta i att låta ärendet gå vidare till tingsrätten så de fick jag kontakta igen och fick därmed till bra avtal. Under tiden jobbade jag och tog inte ett enda smslån.
Låt dock inte aktörer som drar sig undan att låta tingsrätten avgöra skulden att hålla sig undan och låta skulden ticka i ränta utan försök göra upp vilken summa de skall ha. Vägrar de så kontakta tingsrätten och förklara kort och gott att du har en aktör som lagt på massa i ränta och avgifter utan bäring och du bestred ärendet hos kfm men att de valde att inte gå vidare. Tingsrätten är väldigt bra att ha och göra med.
Ni som har ett spelmissbruk eller annat missbruk kommer inte hjälpas av detta utan bör söka hjälp.
Du har helt rätt. Precis såhär är det sms-lånen fungerar!