Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön svarar inte på mejl el telefon

Jag är ur träsket. Slutade vara rädd för inkasso och hot om fogden och lät tingsrätten besluta om alla mina skulder. Skillnaden mellan var skulderna var innan jag bestred mina ärenden hos kronofogden tills att tingsrätten avgjorde dem var ganska stor. Flera långivare fick påbackning och skulderna ändrades. Vissa aktörer valde att strunta i att låta ärendet gå vidare till tingsrätten så de fick jag kontakta igen och fick därmed till bra avtal. Under tiden jobbade jag och tog inte ett enda smslån.

Låt dock inte aktörer som drar sig undan att låta tingsrätten avgöra skulden att hålla sig undan och låta skulden ticka i ränta utan försök göra upp vilken summa de skall ha. Vägrar de så kontakta tingsrätten och förklara kort och gott att du har en aktör som lagt på massa i ränta och avgifter utan bäring och du bestred ärendet hos kfm men att de valde att inte gå vidare. Tingsrätten är väldigt bra att ha och göra med.

Ni som har ett spelmissbruk eller annat missbruk kommer inte hjälpas av detta utan bör söka hjälp.

Du har helt rätt. Precis såhär är det sms-lånen fungerar!

Jag är ur träsket. Slutade vara rädd för inkasso och hot om fogden och lät tingsrätten besluta om alla mina skulder. Skillnaden mellan var skulderna var innan jag bestred mina ärenden hos kronofogden tills att tingsrätten avgjorde dem var ganska stor. Flera långivare fick påbackning och skulderna ändrades. Vissa aktörer valde att strunta i att låta ärendet gå vidare till tingsrätten så de fick jag kontakta igen och fick därmed till bra avtal. Under tiden jobbade jag och tog inte ett enda smslån.

Låt dock inte aktörer som drar sig undan att låta tingsrätten avgöra skulden att hålla sig undan och låta skulden ticka i ränta utan försök göra upp vilken summa de skall ha. Vägrar de så kontakta tingsrätten och förklara kort och gott att du har en aktör som lagt på massa i ränta och avgifter utan bäring och du bestred ärendet hos kfm men att de valde att inte gå vidare. Tingsrätten är väldigt bra att ha och göra med.

Ni som har ett spelmissbruk eller annat missbruk kommer inte hjälpas av detta utan bör söka hjälp.

Du som vågade göra ovanstående. Hur många kreditgivare hade du? Vann de alla mål i tingsrätten där du medgav skulden och sen fick du avb.plan? Fick du ingen bet.anmärkning?

Någon som vet vad som händer om man inte betalar till förskottslön? Direkt till KFM? Vad händer i tingsrätten?

Svar till Uppgiven, jag läste det du skrivit och tycker det är bra, men att skriva att de som har spelmissbruk eller annat missbruk inte blir hjälpta av det, jo det ska jag tala om för dig att vi med spelmissbruk, visst kan bli hjälpta av detta. söka hjälp självklart, men vi kan bestrida också för att få ett slut på sms bolag som lånar ut pengar så lätt. Jag kan inte tro att någon sätter sig i skuld träsket för att man tycker det är så jäkla kul, utan i regel finna det ett missbruk bakom och ett missbruk är en sjukdom som tar många år att få stopp på, så varför skulle vi vara annorlunda. att inte få chansen att bli skuldfria likväl som ni som tar lån för att bet räkningar osv. Det är inte alltid som en spelmissbrukare skiter i att bet hyran och fasta utgifter utan det är sms lånen som man tillslut inte klarar av för att man tagit lån för att spela och döva sin ångest och smärta

Linnea, det är inte jag som skrivit inlägget om spelmissbruk. Jag har citerat personen som gjorde det. Jag skulle aldrig under några omständigheter uttrycka mig så. Jag har själv ett missbruk.

ok förstår, men den som skrivit i från början verkar ha lite skev uppfattning tyvärr

Du som vågade göra ovanstående. Hur många kreditgivare hade du? Vann de alla mål i tingsrätten där du medgav skulden och sen fick du avb.plan? Fick du ingen bet.anmärkning?

Ja det undrar jag också

Jag har nu fått mitt Kortlån skickat till kronofogden och de brukar aldrig göra det och jag har alltid kommit överens med dom
Skulden har ju ökat markant
Vad ska jag göra
Tips?

De vann målen men ej till de summor som de krävt. Du ger ditt yttrande iform av - Jag medger att jag är skyldig x pengar men vill att käranden förklarar vart summa x kommer ifrån och till vilken ränta. De flesta gångerna så var skulden korrigerad när den väl inkom till tingsrätten. Inga betalningsanmärkningar men vid ett tillfället fick jag ett skuldsaldo som reglerades inom den utfästa tid kfm delgav mig i brevet.

Till Linnea .

Jag. Uttryckte mig klumpigt. Det jag menade är att en person med spelmissbruk och som hamnat i träsket pga av detta kommer även om denne får ekonomisk hjälp att löpa stor risk att denne hamnar där igen. Det gör inte den som hamnat här pga bortfall av lön eller liknande i samma utsträckning. Detta pga av att spelmissbruk är en sjukdom. Detta framgår tydligt i de berättelser på forumet där folk fått hjälp men hamnat där igen. Var inte rädd för kfm eller inkasso. Lycka till.

Gran

Kortlån verkar inte ha ordning på sina papper och jag finner det osannolikt att de ens försöker få genom sitt ocker genom handläggning i tingsrätten där de måste redogöra varje krav.

Hur ska jag gå tillväga då? Bestrida ärendet ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp