Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

Har 62 i Score, tror ni man har goda chanser då? Inga anmärkningar.

Någon som skulle ha haft autogiro dragning i veckan hos dem ?

Skulle dras 29/12 hos mig, fortfarande inget. Hela lånet skulle dras eftersom jag bara tog 1 månad.

Mailade dem igår, väntar på svar.

vilken app kan man kolla sin creditscore tink? har laddat ner den men vart ser man scoren xD

Jag gjorde det i datorn men kom till ett dokument och ganska långt ner i en av kolumnerna högst upp stod det "score" eller liknande och en siffra. Under övriga uppgifter nedanför om man har haft skulder hos kronofogden osv.

Någon som skulle ha haft autogiro dragning i veckan hos dem ?

Skulle dras 29/12 hos mig, fortfarande inget. Hela lånet skulle dras eftersom jag bara tog 1 månad.

Mailade dem igår, väntar på svar.
Jag hade 26/12 vilket var helgdag, borde då ha dragits den 27:e. Drogs inte förrän efter lunch den 28:e. Har SEB.

SEB har haft klydd med sina dragningar av någon anledning.

Hej!

förstår inte varför jag blir nekad med en score på 37, på både 5000 och 10000.

Har ett nytt ärende hos kfm, som inte är en anmärkning än, kan det bero på detta? Annars inga tidigare anmärkningar.

Tacksam för svar!

Vad har du för inkomst?

Hej!

förstår inte varför jag blir nekad med en score på 37, på både 5000 och 10000.

Har ett nytt ärende hos kfm, som inte är en anmärkning än, kan det bero på detta? Annars inga tidigare anmärkningar.

Tacksam för svar!
ta dem inte creditsafe till att börja med?

hoppas dessa drar igång snart. undrar om några andra kommer börja med tanke på nytt år 2019

De har slut på cash , chatt funkar ej, folk som lånar kommer ej längre än uppgifter personliga sen bank id och vips nekas...
Scam bolag och anmält !

De har slut på cash , chatt funkar ej, folk som lånar kommer ej längre än uppgifter personliga sen bank id och vips nekas...
Scam bolag och anmält !

Har lånat av dom 10 gånger varför säger du att dom är ett Scam-bolag?
Ett bolag blir inte scam om dom inte låter dig låna hos dom.

Scam bolag och anmält !

Det är ju så deras ansökan går till....

Blir du godkänd kopplas autogiro via trustly och pengarna har man inom 15 min.

Och deras chatt stänger 17.

Aktuell person jag talade med visade mig att hen har årsinkomst på 350T
Score på 66 hos Creditsafe, inga Anmärkningar osv... Men åker ut efter Bank ID... Kl var innan 1500 och chat funkar ej då...

Score på 66 på creditsafe är inte alls så bra. Jag hade 97 med ganska dålig ekonomi?

Har också lånat flera gånger. Jävligt märkligt att kalla ett bolag för scam så fort man inte godkänds för ett lån. Reality check, men långivare har möjligheten att avslå en ansökan om vilkoren för aktuellt lån inte uppfylls. Det är inte scam utan seriös utlåning.

Aktuell person jag talade med visade mig att hen har årsinkomst på 350T
Score på 66 hos Creditsafe, inga Anmärkningar osv... Men åker ut efter Bank ID... Kl var innan 1500 och chat funkar ej då...

Märkligt låg score för någon som inte har betalningsanmärkningar. Det måste finnas andra orsaker, typ historiskt skuldsaldo eller stort underskott av kapital?

Märkligt låg score för någon som inte har betalningsanmärkningar. Det måste finnas andra orsaker, typ historiskt skuldsaldo eller stort underskott av kapital?

Utan tvekan är det så, jag hade mycket bättre med anmärkningar...

mmmm tur ni är så duktiga då...
66 hos Creditsafe är ju dåligt enligt er....

Men inte enligt dem...

66=God kreditvärdighet

Bara för att det är god kreditvänlighet hos Creditsafe betyder det inte att Fairlos gräns går vid 66 i betyg utan kan ligga på 80.

Man behöver 35 eller högre på creditsafe. Detta finns tidigare i tråden.

Man behöver 35 eller högre på creditsafe. Detta finns tidigare i tråden.
Det är en av deras utredning om kredit bör beviljas eller ej , inte per automatik att alla över 35 får kredit ,utan det är en del av bedömningen sen om man har haft skuldsaldo och anmärkningar orimligt högt underskott utan ägd bostad även utan då ännu värre med högt underskott , högt underskott betyder ju att du har lån är det högt tror dem ju att man har många lån , fast hen kanske har ett sms lån o betalar 500 procent ränta ,

mmmm tur ni är så duktiga då...
66 hos Creditsafe är ju dåligt enligt er....

Men inte enligt dem...

66=God kreditvärdighet

Det är dåligt på så vis att man kan ha massor av betalningsanmärkningar och ligga runt där. Det lär ju innebära att för någon som ligger där och inte har betalningsanmärkningar, så är det något annat som spökar.

väldigt skumt jag fick 10 k utan problem även om jag bara hade 21 i score och jätte högt underskott så tror inte dom bara kollar på scoren

Nej på Creditsafe betygssystem ska man ha så hög siffra som möjligt. Inte samma betygsystem som UC.
Via tink (om creditsafe)
Creditsafe scoring är ett verktyg för att prognostisera privatpersoners betalningsförmåga. Scoringen beräknas genom ett antal generiska kreditscoremodeller som framförallt baseras på inkomst, tillgångar, ålder, näringsverksamhet, civilstånd och betalningsanmärkningar.

Scoringen är en skala från 1 till 100 där 1-19 betyder låg betalningsförmåga, 20-39 medium betalningsförmåga, 40-69 hög betalningsförmåga och 70-100 mycket hög betalningsförmåga.

Nej på Creditsafe betygssystem ska man ha så hög siffra som möjligt. Inte samma betygsystem som UC.
Via tink (om creditsafe)
Creditsafe scoring är ett verktyg för att prognostisera privatpersoners betalningsförmåga. Scoringen beräknas genom ett antal generiska kreditscoremodeller som framförallt baseras på inkomst, tillgångar, ålder, näringsverksamhet, civilstånd och betalningsanmärkningar.

Scoringen är en skala från 1 till 100 där 1-19 betyder låg betalningsförmåga, 20-39 medium betalningsförmåga, 40-69 hög betalningsförmåga och 70-100 mycket hög betalningsförmåga.

Jag vet. Och har man 65 så är inte det särskilt bra.

Jo det är ju bra! Såg du vad jag skrev?
65 är hög betalningsförmåga! Enligt creditsafe. Inte samma som UC

Jag har fyra betalningsanmärkningar och ligger på 78... Jag vidhåller att om man har 65 så är det en hel del i ens kredithistorik som inte ser bra ut.

Jag ligger på 99 hus creditsafe 340000 årsinkomst 0 kr i underskott , de flesta med sund ekonomi bör ligga där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp