- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
vilken app kan man kolla sin creditscore tink? har laddat ner den men vart ser man scoren xD
Logga hos CS, googla privat + creditsafe kan du logga in med bankid
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
vilken app kan man kolla sin creditscore tink? har laddat ner den men vart ser man scoren xD
Jag hade 26/12 vilket var helgdag, borde då ha dragits den 27:e. Drogs inte förrän efter lunch den 28:e. Har SEB.Någon som skulle ha haft autogiro dragning i veckan hos dem ?
Skulle dras 29/12 hos mig, fortfarande inget. Hela lånet skulle dras eftersom jag bara tog 1 månad.
Mailade dem igår, väntar på svar.
Jag hade 26/12 vilket var helgdag, borde då ha dragits den 27:e. Drogs inte förrän efter lunch den 28:e. Har SEB.
Har 62 i Score, tror ni man har goda chanser då? Inga anmärkningar.
Har Swedbank, ingen dragning. Känns som det borde varit inatt. Se om dem drar det denna natten.
Jag har Swedbank, drogs 28/12.
ta dem inte creditsafe till att börja med?Hej!
förstår inte varför jag blir nekad med en score på 37, på både 5000 och 10000.
Har ett nytt ärende hos kfm, som inte är en anmärkning än, kan det bero på detta? Annars inga tidigare anmärkningar.
Tacksam för svar!
hoppas dessa drar igång snart. undrar om några andra kommer börja med tanke på nytt år 2019

Händer inget där direkt!GetDivide kanske![]()
De har slut på cash , chatt funkar ej, folk som lånar kommer ej längre än uppgifter personliga sen bank id och vips nekas...
Scam bolag och anmält !
De har slut på cash , chatt funkar ej, folk som lånar kommer ej längre än uppgifter personliga sen bank id och vips nekas...
Scam bolag och anmält !
Aktuell person jag talade med visade mig att hen har årsinkomst på 350T
Score på 66 hos Creditsafe, inga Anmärkningar osv... Men åker ut efter Bank ID... Kl var innan 1500 och chat funkar ej då...
Märkligt låg score för någon som inte har betalningsanmärkningar. Det måste finnas andra orsaker, typ historiskt skuldsaldo eller stort underskott av kapital?
Det är en av deras utredning om kredit bör beviljas eller ej , inte per automatik att alla över 35 får kredit ,utan det är en del av bedömningen sen om man har haft skuldsaldo och anmärkningar orimligt högt underskott utan ägd bostad även utan då ännu värre med högt underskott , högt underskott betyder ju att du har lån är det högt tror dem ju att man har många lån , fast hen kanske har ett sms lån o betalar 500 procent ränta ,Man behöver 35 eller högre på creditsafe. Detta finns tidigare i tråden.
mmmm tur ni är så duktiga då...
66 hos Creditsafe är ju dåligt enligt er....
Men inte enligt dem...
66=God kreditvärdighet
För 10.000 ja.Man behöver 35 eller högre på creditsafe. Detta finns tidigare i tråden.
Nej på Creditsafe betygssystem ska man ha så hög siffra som möjligt. Inte samma betygsystem som UC.Märkligt låg score för någon som inte har betalningsanmärkningar. Det måste finnas andra orsaker, typ historiskt skuldsaldo eller stort underskott av kapital?
Nej på Creditsafe betygssystem ska man ha så hög siffra som möjligt. Inte samma betygsystem som UC.
Via tink (om creditsafe)
Creditsafe scoring är ett verktyg för att prognostisera privatpersoners betalningsförmåga. Scoringen beräknas genom ett antal generiska kreditscoremodeller som framförallt baseras på inkomst, tillgångar, ålder, näringsverksamhet, civilstånd och betalningsanmärkningar.
Scoringen är en skala från 1 till 100 där 1-19 betyder låg betalningsförmåga, 20-39 medium betalningsförmåga, 40-69 hög betalningsförmåga och 70-100 mycket hög betalningsförmåga.
Jo det är ju bra! Såg du vad jag skrev?Jag vet. Och har man 65 så är inte det särskilt bra.
Jo det är ju bra! Såg du vad jag skrev?
65 är hög betalningsförmåga! Enligt creditsafe. Inte samma som UC
Jag ligger på 99 hus creditsafe 340000 årsinkomst 0 kr i underskott , de flesta med sund ekonomi bör ligga där

Har dock 5 lån 3 smslån dock under 30 ränta går aldrig med på sämre vilkor. Nollar alltid mitt underskott dock så har ju bra värdighet överallt dåDetta är nog inte forumet för oss med sund ekonomi dock![]()