• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
384
Poäng
497
Fairlo är lite fiskdamm. De säger enligt Mail att det är 3 autogiro dragningar sen höjning. 5-10-20-30-50-100
Det är pö om pö det. Vissa har räckt med 1 dragning vissa 3 dragningar.

en del går från 5 - till 100k direkt en del får gå steg för steg. Så en fiskdamm helt enkelt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Fairlo är lite fiskdamm. De säger enligt Mail att det är 3 autogiro dragningar sen höjning. 5-10-20-30-50-100
Det är pö om pö det. Vissa har räckt med 1 dragning vissa 3 dragningar.

en del går från 5 - till 100k direkt en del får gå steg för steg. Så en fiskdamm helt enkelt
Ja, riktigt hyckleri. Man kan inte lita på något av företagen av vad de säger i vanlig ordning. Är lite som rysk roulette.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Nu är jag för tillfället inte deras mest nöjda kund, MEN, jag tror det är så här.

Du ansöker och testas mot det högsta beloppet och de går på bisnode score.

Har du sökt 10.000 men bisnode "medger" 50.000 kan du i princip när som helst höjja till 50.000.

Mem om din bisnode "medger" 20.000 kan du bara höjja till 20.000.

Där kommer sen levla in sköter du dig och betalar i tid kan du levla ett steg i taget oavsett bisnode, då kollar de bara så du inte fått anmärkning eller skuldsaldo sen ursprungs ansökan.

Sen oavsett vad Fairlo säger om höjningen nu till 100.000 så tror jag nått gått snett. Just där, de säger att som en försiktighetsåtgärd har de inte bara gått på levla utan även scoring men det kan ändras sen.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 389
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Inte alla för de använder inte bara levla längre i början använder de scoring med och kikar på bisnode. (verkar inte stämma när man ser vissa förutsättningar som har blivit godkända och vissa som inte har, men det är svaret från kundtjänst)
Menar du att de inte höjer ett steg efter 3 inbetalningar med autogiro? Utan har börjat använda Bisnode för att kolla annat än att man fått betalningsanmärkningar och skuldsaldo?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Menar du att de inte höjer ett steg efter 3 inbetalningar med autogiro? Utan har börjat använda Bisnode för att kolla annat än att man fått betalningsanmärkningar och skuldsaldo?
Både jag och @abbe (och kanske fler) blev nekade höjning trots att vi har betalat klanderfritt senaste året. Varken anmärkningar eller skulder.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Vid tre inbetalningar i följd alltså?
Deras svar är som jag skrev i mitt inlägg tidigare, så säger kundtjänst att i samband med höjjnigen till 100.000 så kolla man "levla" = skött sig och 3 betalningar i rad, men också scoring baserad på bisnode data.

Även om det som sagt inte verkar stämma så är det det beskedet de gett mig och i alla fall en till.
 

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Deras svar är som jag skrev i mitt inlägg tidigare, så säger kundtjänst att i samband med höjjnigen till 100.000 så kolla man "levla" = skött sig och 3 betalningar i rad, men också scoring baserad på bisnode data.

Även om det som sagt inte verkar stämma så är det det beskedet de gett mig och i alla fall en till.

Personligen tror jag att det blivit något fel när dom lanserade 100K, jag har kass Bisnode och jag har inte skött mina betalningar vidare bra hos Fairlo. Fick ändå höja från 20k-100k trots att jag bara betalat 2 gånger och låg efter med tredje betalningen.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Personligen tror jag att det blivit något fel när dom lanserade 100K, jag har kass Bisnode och jag har inte skött mina betalningar vidare bra hos Fairlo. Fick ändå höja från 20k-100k trots att jag bara betalat 2 gånger och låg efter med tredje betalningen.
Precis. Jag tror det med faktiskt. Men det är inget de verkar ha koll på.
De svarade mig först med att det var en bugg. Sen helt plötsligt var det ett luddigt svar där de beskrev kriterierna för att få höjt.
Men de verkar som sagt inte riktigt själva veta..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp