• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Finns ingen väg ut för mig

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag förstår hur du tänker och att du inte inte vill att din fru ska lida för dina misstag. Det är mycket att önska men ibland går det inte att lösa och då får du ta det alternativ som finns. Så jag håller fast vid att du måste berätta och ni kommer att tillsammans hitta en lösning. Du bör ge det en chans för jag märker i dina inlägg att du insett att du har problem och är spelberoende. Du måste ta dig igenom att din fru blir både besviken och ledsen och kanske även förbannad. Stå för dina handlingar och visa att du är beredd på att göra allt för att lösa din situation.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Jag förstår hur du tänker och att du inte inte vill att din fru ska lida för dina misstag. Det är mycket att önska men ibland går det inte att lösa och då får du ta det alternativ som finns. Så jag håller fast vid att du måste berätta och ni kommer att tillsammans hitta en lösning. Du bör ge det en chans för jag märker i dina inlägg att du insett att du har problem och är spelberoende. Du måste ta dig igenom att din fru blir både besviken och ledsen och kanske även förbannad. Stå för dina handlingar och visa att du är beredd på att göra allt för att lösa din situation.

Jag är spelberoende och jag vill lösa det. Hatar allt som har med spel att göra. Anledningen till att jag fortsätter spela är för jag vill rädda situationen så jag slipper berätta och skapa kaos. Men det är så dumt.
Jag vet inte. Just nu är jag i ingemansland. Vill bara stoppa tiden
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 664
Poäng
4 477
Wow... sicka klockrena ord!!! Åhhh, va ja ofta önskar att ja själv var troende... Jag bodde tidigare 10 år i USA där var och varannan va just troende... Ja va sååå avundsjuk på dom... Dom kunde lägga sååå mycket av sina egna bördor i händerna på Gud...och dom mådde bra av det... Jag har inte lyckats med det.. Jag finner mig ofta sittandes i min ”hemma” kyrka nere i Falsterbo där alla i min familj har gift sig, men även begravts...där finner jag ro i min själ, men ja kan inte hitta tron till Gud (Jesus) likväl... Dock känner ja, som sagt, ett överväldigande lugn när ja sitter där...
Ska nog banne mig köra dit idag & sätta mig... Kanske en vacker dag hittar jag hem... till Gud... men tills dess, är jag tacksam över lugnet som kramar om mig, så fort ja stiger in i kyrkan...
Fina ord från Dig - Du har min respekt ! ❤️

Att tro behöver inte betyda att tro på Gud eller tro på Jesus, tycker jag i alla fall. Jag har som du avundas andra runt omkring mig som "har tron" men efter flera tuffa år så kan jag inget annat än tro själv ... kalla det Gud, kalla det Universum, min mamma som är i himmelen... spela ingen roll, för mig handlar tron om att jag tror på att min becksvarta situation kan lösas och bli bättre och att jag får hjälp på vägen av sånt som jag inte just nu när jag är i mörkret kan förutspå. Så jag säger att jag tror på kraften!!

Har verkligen många gånger slagit mitt huvud i väggen och varit 200% säker på att det är kört! Likväl har en lösning infunnit sig, inte en sekund senare än vad jag behövt den.
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 664
Poäng
4 477
Jag börjar närma mig att berätta för sambon... men rädslan är fortfarande stor. För det enda som hon och min familj kommer säga är: varför har du gjort så?

Ingen frågar Varför fick du cancer eller Varför bröt du benet!
Om dina nära inser att ditt beroende handlar om en sjukdom så kommer du att få rätt hjälp även från dem.
Om de behöver hjälp att förstå att det är en sjukdom så finns det säkert mycket skrivet och någonstans att ringa som anhörig och få mer information om spelberoende.

Om du skulle avsluta ditt liv kommer inte hjälpa dem ett dugg, tvärtom, då dömer du dem till evig sorg och smärta! och de har inte förtjänat det.

Nu har du chansen att göra allt rätt... ett steg i taget! skulderna kommer finnas kvar men du kan få ett nytt liv.

Vågar du inte berätta öga mot öga så skriv ett brev. Och acceptera att din fru kanske bli förbannad, ge henne space. dina föräldrar likaså. Sånt tar tid att sjunka in.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Det är just det som du måste inse att du inte kan lösa din situation med spel. Varje vinst är en förbannelse och triggar bara att spela mer. Det blir ditt fördärv. Skriv ett brev nu till din fru om du tycker det är för jobbigt att prata med henne. Finns inga genvägar.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Bästa kamrater på detta forum. Era inlägg ändrar mitt perspektiv helt. Får mig verkligen,verkligen att ändra mina tankar kring hur jag ska ta tag i det. Jag tror min Fru hade stannat kvar med mig... det är nog sanningen. Men jag vill inte krossa henne genom att dra henne i skiten. Jag önskar att blancolånen kunde skrivas övee på mig. Så kan jag hamna i löneutmätning så slipper lägenheten tas ifrån då den endast står på hennes namn. Om detta vore möjligt, hade jag berättat idag!
Jag tror att du tjänar på att berätta idag.
Det kommer inte att vara möjligt i morgon el om en vecka heller så det enda rätta du kan göra är att vara ärlig.
Du fixar detta och jag lovar att det kommer att kännas som en lättnad sen.
 

Zedred

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
20
Poäng
91
Det finns ingen ljus för mig. Helt ärligt. 1,7 miljoner i skulder.
Att min sambo ska behöva förlora lägenheten 2 månader efter hon köpt den.
Att mina föräldrar ska sättas i klistret för 3e gången trots att dem.inte begärt pengar tillbaka för hjälpen dem gav mig 2 första gångerna.

Jag klarar inte det. Denna situationen känns värre än allt å jag tänker inte sätta någon i skitet pga mig. Försöker njuta sista dagarna sen släpper jag mig själv
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 664
Poäng
4 477
Det finns ingen ljus för mig. Helt ärligt. 1,7 miljoner i skulder.
Att min sambo ska behöva förlora lägenheten 2 månader efter hon köpt den.
Att mina föräldrar ska sättas i klistret för 3e gången trots att dem.inte begärt pengar tillbaka för hjälpen dem gav mig 2 första gångerna.

Jag klarar inte det. Denna situationen känns värre än allt å jag tänker inte sätta någon i skitet pga mig. Försöker njuta sista dagarna sen släpper jag mig själv
Det är så DU väljer att se på situationen. Fakta är fakta men tro mig, vet av erfarenhet, dåligt samvete och skamkänslor löser inget. Eftersom du verkar ha fastnat i mycket negativa känslor och tankar så råder jag dig att ta kontakt med din VC och prata med en läkare. prata ut om allt du bär på inom dig och ev kommer du att få remis till en psykolog som kan hjälpa dig att ändra ditt tankemönster.

Alla vi här som skrivit till dig kan peppa dig så mycket vi kan men du måste själv kunna tro att situationen går att lösa, kommer att lösas och du kommer att kunna glädja dig utav livet. Känns som att du behöver prata med ngn mer ingående om allt det här som tynger dig så fruktansvärt.

Vad tror du din sambo skulle välja mellan en lägenhet och ha dig i livet?! Vad tror du dina föräldrar skulle välja mellan lån och ha dig kvar i livet? Jag är både sambo och förälder, jag lovar dig till 200% att de skulle önskat att du hade berättat!

Och nu har du chansen att skriva ditt livs historia... hur du vände mörker till ljus, hur du bestämde dig för att visa att du kan välja rätt och göra rätt. pengar är bara pengar! Du är du och du är så värdefull för människorna omkring dig!

även om de kommer att döma dina handlingar så kommer de inte döma dig som person.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp