• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Frogtail tar ej längre UC!

M

Marran82

Gäst
Poäng: 0
Ville bara dela med mig av den info jag just fick från Frogtail via mejl. Jag frågade från och med när de använde sig av UC vid kreditupplysningar. Fick detta svar:

"I mitten av december fram till mitten av mars använde vi oss utav UC dock så har vi nu gått tillbaka till Bisnode"
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Tack för info! Intressant, undrar just om det gäller alla lånenivåer, exempelvis med Bisnode upp till ett visst låneläge, för att på högre lån ev tas UC, skrev dem ngt om det?
 
M

Marran82

Gäst
Poäng: 0
Tack för info! Intressant, undrar just om det gäller alla lånenivåer, exempelvis med Bisnode upp till ett visst låneläge, för att på högre lån ev tas UC, skrev dem ngt om det?

På deras hemsida står det nu: Låna 1000-50000 kr utan UC.

Så det verkar gälla alla belopp.
 

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Jag undrar om de bytte tillbaka till Bisnode för att de tappade så många kunder
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag undrar om de bytte tillbaka till Bisnode för att de tappade så många kunder

Tror den största kritiken kom från kunder som hade befintliga lån och som pga frogtails idioti fick en onödig UC tagen.
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Fick detta som svar när jag mejlade dom om varför dom syns på uc när dom inte ens använder uc längre.. Så hoppas på lite bättre kreditbetyg när de uppdateras! :)

"Pga. att vi tidigare har använt UC mellan december 2016 och mars 2017 så har alla skulder hos oss registrerats hos UC.

Nu vid UCs nästa rapport den 5/5 kommer alla skulder hos UC uppdateras eftersom att vi inte längre har någon samarbete med dem."
 
M

MiaMiaMia

Gäst
Poäng: 0
Fick detta som svar när jag mejlade dom om varför dom syns på uc när dom inte ens använder uc längre.. Så hoppas på lite bättre kreditbetyg när de uppdateras! :)

"Pga. att vi tidigare har använt UC mellan december 2016 och mars 2017 så har alla skulder hos oss registrerats hos UC.

Nu vid UCs nästa rapport den 5/5 kommer alla skulder hos UC uppdateras eftersom att vi inte längre har någon samarbete med dem."

Förfrågan ligger dock kvar... :-(
 
G

Gott

Gäst
Poäng: 0
Har två krediter på 8000/ st på frogtail som syns på min uc idag. Kommer dom försvinna i juni dp med andra ord?
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Har två krediter på 8000/ st på frogtail som syns på min uc idag. Kommer dom försvinna i juni dp med andra ord?

Antar att de kommer försvinna den 20:e vid uppdatering av lån och krediter, tror de uppdateras då.. och så jag förstod de på mejlet jag fick..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp