• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Frogtail tar ej längre UC!

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Intressant jag har också lån hos Frogtail. Både lånet och min förfrågan ligger dock kvar. Skulle dessa försvinna så skulle det kanske innebära ett bättre kreditbetyg. Någon som märkt av att det försvunnit från UC?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Mailade också UC och frågade.

Hej,

Jag har ett befintligt lån hos er som jag tog när ni samarbetade med UC. Nu när ni inte längre använder er av UC kommer då det lånet tas bort från UC upplysningen?
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Mailade också UC och frågade.

Hej,

Jag har ett befintligt lån hos er som jag tog när ni samarbetade med UC. Nu när ni inte längre använder er av UC kommer då det lånet tas bort från UC upplysningen?

Lånet kommer försvinna den 20/5 har dom skrivit till mig, förfrågan vette fan..
 
Senast ändrad:

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Detta svar fick jag idag:

Pga. att vi tidigare har använt UC mellan december 2016 och mars 2017 så har alla skulder hos oss registrerats hos UC.

Nu vid UCs nästa rapport den 5/5 kommer alla skulder hos UC uppdateras eftersom att vi inte längre har någon samarbete med dem.

Förhoppningsvis har uppgifterna uppdaterats från och med nästa vecka och då kommer inte skulden finnas kvar där.
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Detta svar fick jag idag:

Pga. att vi tidigare har använt UC mellan december 2016 och mars 2017 så har alla skulder hos oss registrerats hos UC.

Nu vid UCs nästa rapport den 5/5 kommer alla skulder hos UC uppdateras eftersom att vi inte längre har någon samarbete med dem.

Förhoppningsvis har uppgifterna uppdaterats från och med nästa vecka och då kommer inte skulden finnas kvar där.

Hur blev de med förfrågan då? kommer den va kvar?
 

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Mailade tbx och skrev:

Hej, Då förstår jag.
Kommer även UC förfrågningen att försvinna då som ni gjort hos UC?
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
En gjord UC förfrågan kommer rimligtvis att ligga kvar 1 år oavsett var Frogtail kommer att ta sina upplysningar framöver.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp