• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Frogtail - UC

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
En liten ' heads up '

Jag loggade in på min UC och såg att folkenfinans dök upp på lånelistan.

Jag ringde och de sa att de kommer att ta UC från och med nästa tisdag. Hej då Frogtail!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Fast vilken typ av UC?

Finns ju UC3 som syns för andra,
UC3 som inte syns för andra och då inte påverkar dig framåt(som betalkoll tar tex),
UC8, UC12 och UC18 som är små UC-upplysningar som typ visar att du har inkomst och saknar skuld hos Kronis.
 

Kungenutavsnesteg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
15 Oktober 2016
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Fast vilken typ av UC?

Finns ju UC3 som syns för andra,
UC3 som inte syns för andra och då inte påverkar dig framåt(som betalkoll tar tex),
UC8, UC12 och UC18 som är små UC-upplysningar som typ visar att du har inkomst och saknar skuld hos Kronis.

Din skuld hos frogtail syns numera på minUC och räknas in i din totala skuldbörda
 

Krona

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
4 Juli 2015
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Vi som redan har lån hos Frogtail drabbas dock inte av det. Dom som tar ett lån hps Frogtail from tosdag drabbas av en UC.
Så vad menar du med att MIN skuld syns hos minUC?

Den enda fördelen du har av att ha en skuld hos frogtail som är tagen innan torsdag är att du slipper en synlig förfrågan.
Men om du har en skuld hos Frogtail så kommer alla att se den från och med nu.
Så du har fått på din uc ett ökat skuldbelopp och en extra kredit/kreditgivare mot vad du haft tidigare...
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Den enda fördelen du har av att ha en skuld hos frogtail som är tagen innan torsdag är att du slipper en synlig förfrågan.
Men om du har en skuld hos Frogtail så kommer alla att se den från och med nu.
Så du har fått på din uc ett ökat skuldbelopp och en extra kredit/kreditgivare mot vad du haft tidigare...

Okej då är jag med.
Men mitt lån hos Frogtail är färdigbetalt i april tror jag. Hur länge syns den skulden hos Frogtail efter att jag har fullbetalat?
 

Krona

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
4 Juli 2015
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Är osäker på hur länge det syns.
Jag betalar av min skuld nu direkt. Men jag misstänker att den syns i ett års tid.
Saldot kommer vara 0, men folkefinans kommer synas länge i listan med långivare. :/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp