• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

hävd spärr. frogtail, kredit365, monetti. vilken lättast?

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Blev då nekad lån både på frogtail och kredit365.

Monetti står 7000kr under uttag just nu. Så hoppas det dimper ner imorrn. Provade öka summan men gick inte.
Fick detta svaret när jag frågade kredit365 i början på året om de kunde häva min spärr.
Hej!

Ja, du är spärrad för lån och krediter hos oss med en permanent spärr. Spärrem gäller även Frogtail och Monetti som också ägs av Folkefinans AS.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
A

Alexandra

Gäst
Poäng: 0
Men är va du tvungen att skicka papper på att häva spärren och hur långtid tid de för papprena att nå dom så spärren blev släppt
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
557
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Men är va du tvungen att skicka papper på att häva spärren och hur långtid tid de för papprena att nå dom så spärren blev släppt

Du kunde skicka via brev eller mail..Så jag scannade in dom å mailade. Inom 2-3h hade dom hävt spärren och jag ansökt.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
557
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Lite off topic: Har du själv spärrat dig eller är det företaget? Monetti är nog lättast.

Om du läst tråden hade du fått bägge svaren :) Japp jag spärrade mig själv för några år sedan. Å jo precis. Monetti verkar lättast. Jag blev nämligen nekad på frogtail å kredit365 direkt. Just nu har jag en summa på 7k under utbetalning på monetti. Så hoppas det går vägen.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Om du läst tråden hade du fått bägge svaren :) Japp jag spärrade mig själv för några år sedan. Å jo precis. Monetti verkar lättast. Jag blev nämligen nekad på frogtail å kredit365 direkt. Just nu har jag en summa på 7k under utbetalning på monetti. Så hoppas det går vägen.
Jaha? Säger du det....tack för påminnelsen då eller något haha? Kan inte läsa igenom allt. Läste sen, hade missat att du svarat på frågan.
En fråga dock, varför spärrar man sig själv? Är det så illa? Och man har väl spärrat sig av en anledning..varför då häva spärren?
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Jaha? Säger du det....tack för påminnelsen då eller något haha? Kan inte läsa igenom allt. Läste sen, hade missat att du svarat på frågan.
En fråga dock, varför spärrar man sig själv? Är det så illa? Och man har väl spärrat sig av en anledning..varför då häva spärren?
Man kanske vill snygga till sin uc innan man söker ett samlingslån
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Jag hade inte satt en egen spärr men blev spärrad hos monetti 2015 efter inkasso och när jag ringde i år efter 6 år fick jag ett dokument skickat som jag fyllde i och då hände de den .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp