• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

hävd spärr. frogtail, kredit365, monetti. vilken lättast?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Kanske har ett maxat kreditkort på 7k? Man vet aldrig
Alltså jag tänkte bara att 1. Spärrar man sig har man väl gjort det av en anledning?
2. Om man vill sjysta till UC:n för ett samlingslån så tar man väl inte ut en ny kredit?
Ville bara veta tankesättet. Hoppas för övrigt att uttaget blir beviljat :)
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Alltså jag tänkte bara att 1. Spärrar man sig har man väl gjort det av en anledning?
2. Om man vill sjysta till UC:n för ett samlingslån så tar man väl inte ut en ny kredit?
Ville bara veta tankesättet. Hoppas för övrigt att uttaget blir beviljat :)
Folke rapporterar nog inte till uc, har man ett maxat kreditkort som syns hos uc och kan betala ner den så den inte är maxad så ändrar det ens betyg mycket och förutsättningarna blir bättre. Detta med att ta lån för att betala andra lån är inte så dumt som vissa tror. Måste bara göras på rätt sätt
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
553
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Alltså jag tänkte bara att 1. Spärrar man sig har man väl gjort det av en anledning?
2. Om man vill sjysta till UC:n för ett samlingslån så tar man väl inte ut en ny kredit?
Ville bara veta tankesättet. Hoppas för övrigt att uttaget blir beviljat :)

Jag spärrade mig 2018 när jag nått botten i mitt spelberoende. Å ville inte kunna ta mer smslån med risk att förvärra situationen ännu mer.

I dagsläget har jag inte tänkt söka samlingslån då jag har på tok för dåligt betyg. Jag verkar inte lära mig av mina misstag. Jag har helt enkelt delvis fått återfall i spel och överkonsumtion å ökat skulder igen.

Å för att rädda situationen litegrann tar jag lån på lån för att undvika inkasso osv och försöker släcka något lån med tidens hjälp. så vem vet.. framöver slipper jag kanske ha flera smålån..om disciplinen finns.

Jämkning är blandannat ett steg också som jag gjort nu i försök att förbättra situationen. Som gör att jag får 3-4k extra per månad. Gäller bara att lägga dom på rätt saker
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 381
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Jag hade inte satt en egen spärr men blev spärrad hos monetti 2015 efter inkasso och när jag ringde i år efter 6 år fick jag ett dokument skickat som jag fyllde i och då hände de den .
Vad konstigt? För de sa att om de spärrat en så gäller det på livstid? Hur gjorde du det?
 

Nelyh

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
40
Poäng
167
Lyssna här nu. Jag har aldrig haft lån hos någon av folkefinans produkter. Men ändå har jag en spärr som kundtjänst säger är på livstid och som absolut inte går att häva. Det som är konstigt är att kundtjänst inte kan svara på varför jag har en spärr. Någon som har liknande?
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Lyssna här nu. Jag har aldrig haft lån hos någon av folkefinans produkter. Men ändå har jag en spärr som kundtjänst säger är på livstid och som absolut inte går att häva. Det som är konstigt är att kundtjänst inte kan svara på varför jag har en spärr. Någon som har liknande?
Har samma. Tror dock jag vart inne på en hemsida som skickar Mail till alla långivare om att spärra en från att ta lån. Har gjort det en gång för längesedan och nu säger dom att den inte går att häva
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp