• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Höjde kredit fairlo

P

Peterpan

Gäst
Poäng: 0
Hur många förfrågningar är många och vilken tidsperiod beräknar dom på ? Ett år eller halvår ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Onelastspin

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
11 Januari 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Fick ni erbjudande om att höja eller gjorde ni bara själva en ansökan?
Tryck på "utöka ditt låneutrymme" i menyn och följ stegen. Så tror jag de flesta har gjort här. Tänk på att du ska ha genomfört tre lyckade "autogirobetalningar"(via trustly) tre månader i rad enligt din plan för att kunna höja och då bara ett steg varje gång. Vissa har kunnat höja tidigare än så tidigare och fler steg i taget men det verkar svårare nu(kanske omöjligt?).

Hur många förfrågningar är många och vilken tidsperiod beräknar dom på ? Ett år eller halvår ?
Som folk har skrivit tidigare: Bisnodebetyget sjunker väldigt fort med många förfrågningar. Men för just lån hos fairlo verkar inte betyget spela någon större roll. Det finns flera som höjt till högsta belopp 50k med 1 i betyg. Jag höjde nyss själv från 5k till 10k med 1 i betyg. Utan det fairlo värderar är att man följer sin betalplan.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Tryck på "utöka ditt låneutrymme" i menyn och följ stegen. Så tror jag de flesta har gjort här. Tänk på att du ska ha genomfört tre lyckade "autogirobetalningar"(via trustly) tre månader i rad enligt din plan för att kunna höja och då bara ett steg varje gång. Vissa har kunnat höja tidigare än så tidigare och fler steg i taget men det verkar svårare nu(kanske omöjligt?).


Som folk har skrivit tidigare: Bisnodebetyget sjunker väldigt fort med många förfrågningar. Men för just lån hos fairlo verkar inte betyget spela någon större roll. Det finns flera som höjt till högsta belopp 50k med 1 i betyg. Jag höjde nyss själv från 5k till 10k med 1 i betyg. Utan det fairlo värderar är att man följer sin betalplan.
För Fairlo så spelar betyget ingen roll men ni kanske skulle vilja ta ett lån hos Wästgöta och då spelar betyget stor roll.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Kan förstå frustrationen när pengarna är slut och man jagar höjningar hos Fairlo men försök tänk lite långsiktigt så kanske ni har så pass bra betyg hos Bisnode så ni kan få ett större lån hos Wästgöta under något år tills UC betyget är mycket bra. Har ni mycket FF främst från högkostnadskrediter högt underskott synligt hos Bisnode så blir det problem med Wästgöta.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Vad betalar man i månaden med 50k samt ränta ungefär i kr
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Vad betalar man i månaden med 50k samt ränta ungefär i kr
Hej om jag skulle utnyttja hela min kredit på 50.000 står det: Överför xxxxxx kr till ditt konto. Nyttjat belopp kommer öka till 50000 kr och nya månadsbeloppet blir 1006.63 kr per månad i 72 månader.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp