• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Höjde kredit fairlo

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Jag sökte 10.000 när jag sökte och blev beviljad 5000 kr så ifall jag blir beviljad så lär det nog bli 10.000 kr då eftersom det är nästa nivå. Inget i min Bisnode har blivit bättre så lär inte bli mer än nästa nivå, men det är bättre än ingenting i alla fall.
Ja jag hoppas de beviljar ett steg till efter 3 månader. Men med min otur
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Min inkomst uppdaterades nu på bisnode, enligt min upplysning gick jag från en 4:a till en 7:a nu. När jag ansökte hos fairlo hade jag en 4:a, men enligt upplysningskopian hade jag en 1:a.
Har man fortfarande en 1:a på kopian trots betyg 7 på min upplysning ? Nån som vet?
Hade hoppats på att kunnat förbättrat min bisnode lite grann iallafall så man kunde bli erbjuden mer än nästa kreditnivå. Men allt handlar ju om vad upplysningen säger.
Vill inte testa än då jag bara betalt 2 ggr, väntar till slutet av april.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Min inkomst uppdaterades nu på bisnode, enligt min upplysning gick jag från en 4:a till en 7:a nu. När jag ansökte hos fairlo hade jag en 4:a, men enligt upplysningskopian hade jag en 1:a.
Har man fortfarande en 1:a på kopian trots betyg 7 på min upplysning ? Nån som vet?
Hade hoppats på att kunnat förbättrat min bisnode lite grann iallafall så man kunde bli erbjuden mer än nästa kreditnivå. Men allt handlar ju om vad upplysningen säger.
Vill inte testa än då jag bara betalt 2 ggr, väntar till slutet av april.
Troligtvis har du högre än en 1:a, när jag sökte på Wästgöta så hade jag en 8:a på ” min upplysning ” och en 6:a på kopian. Kontakta Bisnode och begär Kreditrisk och Scoring, du legitimerar dig med BankID, Kreditrisk använder bla annat Wästgöta och Scoring använder Sevenday bank, Nordax mm via Advisa och Lendo.
 
Senast ändrad:

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Troligtvis har du högre än en 1:a, när jag sökte på Wästgöta så hade jag en 8:a på ” min upplysning ” och en 6:a på kopian. Kontakta Bisnode och begär Kreditrisk och Scoring, du legitimerar dig med BankID, Kreditrisk använder bla annat Wästgöta och Scoring använder Sevenday bank, Nordax mm via Advisa och Lendo.
Tusen tack för ditt svar! Ska kontakta dom och begära kreditrisk och se hur den utvecklats. Tack :D
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
927
Mottagna reaktioner
397
Poäng
497
Får du hem det på papper då? Lr skickar de genom Mail ?
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
122
Poäng
297
Loggade in igår och hade erbjudande om att höja. Hade 10k sedan tidigare. Kunde höja till 20k nu. 1 på bisnode.
 

Joddlan44

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 April 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Om man har 5000kr kommer höjning till 10000 eller kan man få mer?.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Om man har 5000kr kommer höjning till 10000 eller kan man få mer?.
Det beror på. Sökte du 50.000kr och endast fick 5000?
Då kommer du vid höjning endast få 10.000kr, enligt den information jag fick av kundtjänst.
De kan också bli mer om din bisnode förbättrats sedan du ansökte sist. :)
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
en fråga dom har dragit 2 autogiro i rad nu på mig är skyldig dom 30k sen innan men väntar med höjning till 50k i maj efter den 3e. ska amortera in 30k nu i veckan och sedan ta ut den direkt. kommer detta att förstöra min chansing på höjning om jag gör utagg?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp