• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp: 21 år och precis förstått att jag är spelberoende

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Tjena gott folk,

Efter att ha jobbat som timanställd i mars (90%) så fick jag i slutet av månaden en heltidstjänst på ett annat coolt företag. Ska jobba här till september och sedan flytta tillbaka till England där min skola ligger.

I april månad betalade jag av Viaconto, Vivus och Lumify helt, betalade in en del av Nordea så jag slipper inkasso och utökade med 10k hos Fairlo (16% ränta). I maj ska jag slutbetala Everydayplus och ligga helt i fas med Nordea. I september kommer jag ha kvar Nordea, Fairlo och Klarna samt 60K i sparande. Detta helt utan hjälp av farsan.

Skönt att det vände! Tack för all stöttning. Jag var på livets botten där ett antal veckor. Mår också mycket bättre nu av den anledningen att jag träffar härliga kollegor, har en kul roll och ingår i ett sammanhang.

/Loservarning
Bra kämpat, bevis på att är man har tydliga mål och följer dem uppnås dem. Det du tjänat på att inte spela är mer än du någonsin skulle ha tjänat på att spela. Med ett spelmissbruk blir man aldrig rik, en spelmissbrukare sitter istället där med 0 på kontot med massa önsketänkande, vet tyvärr en del såna där personer hur mycket man än motiverar dem och försöker hjälpa är dem envisa på att fortsätta spela och har bara sig själv att klandra.

Att du mår bättre är givet som konsekvens av dina val i vardagen.

Lycka till framåt och fortsätt håll dig till dina mål, förhoppningsvis kan du även ge tillbaks till farsan en vacker dag du får ordnad ekonomi som ett tack till att han stöttat dig.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp