• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hjälp att tänka utmätning

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Det är en förlikning som resulterade i en avbetalningsplan som gått till verkställighet.
Ja men ett utslag är som en dom.

Ett utslag kan jämföras med en dom. Om du har fått ett utslag innebär det att du måste utföra eller betala det som framgår av utslaget.
Taget från KFM hemsida.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 531
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Då har du inga anmärkningar nu heller, biir möjligen skuldsaldohistorik.
Utrednidningen kan avslutas "utmätningsförsök" vilket är anmärkning beroende på vad som kan dras per månad.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 531
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Utslag är en förenklad dom.
En förlikning är stadfäst överenskommelse i dom från tingsrätt, dom blir intr anmärkningar
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Då har du inga anmärkningar nu heller, biir möjligen skuldsaldohistorik.
Utrednidningen kan avslutas "utmätningsförsök" vilket är anmärkning beroende på vad som kan dras per månad.

Ja, om det dröjer längre än 30 dagar om jag förstått det rätt. Och kan ev klara det på håret dvs köper mig lite tid. Vad innebär utmätningsförsök - är det om det inte går att utmäta? Men om det ex går på lön - då blir det ingen sån anmärkning? Hur lång tid tar utredning?
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Vilka livsavgörande beslut man behöver fatta en regnig tisdagskväll :( Jag vill göra alla fordringsägare glada, ge alla av det jag har men det fungerar ju inte så. Alla vill ha allt.
 
Senast ändrad:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Jag tror att man når en viss gräns sen ger man upp.
Mitt beslut att släppa allt är det enda rätta jag kunde göra. Jag hade inte förmågan att reda ut det. Det är kanske inte rätt att ge upp men som sagt allt har ett pris.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 531
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Ja, om det dröjer längre än 30 dagar om jag förstått det rätt. Och kan ev klara det på håret dvs köper mig lite tid. Vad innebär utmätningsförsök - är det om det inte går att utmäta? Men om det ex går på lön - då blir det ingen sån anmärkning? Hur lång tid tar utredning?

Annärkningen som heter utmätningsförsök är konstigt namn. Den dyker upp när tillgångsutredningen avslutas.

Utredningens längd? Hur långt är ett snöre?:)
Varierar allt mellan några minuter till flera år innan den kan avslutas. Det är så otroligt mycket som spelar in
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp