• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp att tänka utmätning

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag tror att man når en viss gräns sen ger man upp.
Mitt beslut att släppa allt är det enda rätta jag kunde göra. Jag hade inte förmågan att reda ut det. Det är kanske inte rätt att ge upp men som sagt allt har ett pris.

Så är det och dit kommer jag kanske under natten. Blir en lång och sömnlös natt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Annärkningen som heter utmätningsförsök är konstigt namn. Den dyker upp när tillgångsutredningen avslutas.

Utredningens längd? Hur långt är ett snöre?:)
Varierar allt mellan några minuter till flera år innan den kan avslutas. Det är så otroligt mycket som spelar in

Du är så snäll som svarar på alla möjliga frågor, på riktigt :)

Förstår att det kan variera. Vad innebär att tillgångsutredningen avslutas? Är det att det inte ens går att göra en löneutmätning? Det sorgliga är att inom 24 dagar skulle jag kunna ha pengarna :( och blir det löneutmätning så går det att dra allt på en lön men så onödig process bara.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Du är så snäll som svarar på alla möjliga frågor, på riktigt :)

Förstår att det kan variera. Vad innebär att tillgångsutredningen avslutas? Är det att det inte ens går att göra en löneutmätning? Det sorgliga är att inom 24 dagar skulle jag kunna ha pengarna :( och blir det löneutmätning så går det att dra allt på en lön men så onödig process bara.

Nej, att det inte finns tillgångsr som kan reglera skulden.
Ring ditt team och säg vilken dag du kan betala och be att få ränta till det datumet framräknat. Om det hjälper vet jag inte men ringa och prata skadar knappast
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Nej, att det inte finns tillgångsr som kan reglera skulden.
Ring ditt team och säg vilken dag du kan betala och be att få ränta till det datumet framräknat. Om det hjälper vet jag inte men ringa och prata skadar knappast

Gör man den innan man tittar på ev löneutmätning?
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Kan man få uppskov på verkställigheten om sökande går med på det?

Vad händer om man betalar ett mindre belopp än skulden löpande så fort man har lite pengar?
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ännu en dag av förnedring och sorg. Jag hoppas verkligen att inkassobolagen läser i detta forum och förstår hur folk kämpar, och hur man kan vilja ge upp sitt liv för att slippa allt detta.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ännu en dag av förnedring och sorg. Jag hoppas verkligen att inkassobolagen läser i detta forum och förstår hur folk kämpar, och hur man kan vilja ge upp sitt liv för att slippa allt detta.
Så sant.
Ingen har iofs tvingat oss att låna och det är ett eget ansvar vi borde haft att inte sätta oss i denna situationen. Däremot så borde reformer mot snabblån stramas upp ännu mer och tex full UC borde tas. För min del hade det varit en räddning och jag hade inte suttit där jag sitter idag med löneutmätning inom det närmaste.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Så sant.
Ingen har iofs tvingat oss att låna och det är ett eget ansvar vi borde haft att inte sätta oss i denna situationen. Däremot så borde reformer mot snabblån stramas upp ännu mer och tex full UC borde tas. För min del hade det varit en räddning och jag hade inte suttit där jag sitter idag med löneutmätning inom det närmaste.

Håller med dig. Fråntar absolut inte mitt egna ansvar med en del nu i efterhand dåliga och desperata beslut. Det är kontrollen och den efterföljande processen som har en hel del brister som man skulle författa i en bok. Finns de som kanske väljer att systematiskt inte göra rätt för sig men när man gör allt i sin makt och verkligen sitt yttersta och det ändå inte räcker, då blir man matt och vill ge upp hoppet.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Håller med dig. Fråntar absolut inte mitt egna ansvar med en del nu i efterhand dåliga och desperata beslut. Det är kontrollen och den efterföljande processen som har en hel del brister som man skulle författa i en bok. Finns de som kanske väljer att systematiskt inte göra rätt för sig men när man gör allt i sin makt och verkligen sitt yttersta och det ändå inte räcker, då blir man matt och vill ge upp hoppet.
Ja, det är tråkigt att man blir kollektivt bestraffad.
Ibland får man tyvärr vara nöjd med att ha gjort allt och inse att man inte kan göra mer. Jag tror dock att det i slutändan gynnar en på något sätt som är svårt att se nu.
Jag hoppas att det löser sig för dig på bästa sätt. Ge inte upp.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp