• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp att tänka utmätning

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Om Din skuld skulle vara KF senast tillhanda såsom igår, så skulle jag tro att en utredning påbörjas först i början/mitten av nästa vecka internt hos KF... Tar för givet att det tar ett par dagar och därefter får Du hem dokumentet där Du ska redovisa Dina inkomster/utgifter. Om inte jag missminner mig, så har Du ett 10-14 dgr på Dig tills det ska vara KF tillhanda. Samtidigt eller i den vevan, som detta dokument går ut till Dig, så går samma dokument ut till arbetsgivaren, som oxå skall redovisa Dina inkomstutgifter, ev. förmåner, etc.
Beroende på HUR snabba just "Ditt" KF kontor är, så kan ju en utmätning ske i samband med november lönen...dessvärre (om Du inte hinner reglera hela skulden dessförinnan), men noterbart är att vi har sätt exempel här på forumet om KF kontor, som tar lång tid på sig att komma igång med utredning, etc, medans vissa kontor (som mitt) var extremt snabba med att sätta igång utredningen efter "Skuld att betala" tidsfristen hade gått ut...
Vi kan bara hoppas på att just Ditt KF kontor har lite mycket vabbande personal, semestrar, själva ligger sjuka i förkylning, tjänstlediga, etc...vilket då kanske gör att utredningen tar lite längre tid... Jag håller mina tummar på att det ser så ut... :)

Till novemberlönen hinner jag reglera den själv. Skulle vilja slippa utredningsprocessen men det går inte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Till novemberlönen hinner jag reglera den själv. Skulle vilja slippa utredningsprocessen men det går inte.

Som sagt, jag tror Du enkom kan leva på att just detta KF kontor är litta långsamma i handläggningen och att utredningen inte hinner påbörjas, men det är klart, det är bara den 1:a idag, men löneutbetlalning iallafall för oss privatanställda sker ju redan den 23:e denna månaden...så kanske Du kan klara Dig... Jag håller mina tummar för Dig :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Väldigt osannolikt att löneutmätning sker i november. Att man inte får styra över om utredning startas eller inte är inte jättekonstigt, dom flesta skulle nog välja att det inte ska utredas något då.
Tyvärr är min erfarenhet av att dom man pratar med som ska betala in sin skuld ett visst datum brukar missa att göra betalningen den dagen.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Väldigt osannolikt att löneutmätning sker i november. Att man inte får styra över om utredning startas eller inte är inte jättekonstigt, dom flesta skulle nog välja att det inte ska utredas något då.
Tyvärr är min erfarenhet av att dom man pratar med som ska betala in sin skuld ett visst datum brukar missa att göra betalningen den dagen.

Helt förståeligt. Enbart frustrerande men ska betala in varje liten krona jag får tag på tills lönen.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
När utredning startas, vad händer då? Dvs vilken ordning? Utreder de först tillgångar (har inga). Och sen kollar lön, och då kontaktar arbetsgivare? Eller får jag först brev? Vill bara förbereda mig på om jag ska förvarna min arbetsgivare?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
De flesta jag startar upp så skickar man till gäldenär banker och arbetsgivare direkt samtidigt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp