• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp, tips o trix! Samlingslån strategi

Per74

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
24 November 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
22
Poäng
101
Det behöver vara något man har i sin ägodel som motsvarar summan man ansöker om. Typ sommarstugan, bil, eller ja en högt värderat konstverk skulle väl funka. Även värde handlingar i form av fonder och aktier räknas.
Banken övertar det enbart ifall lånet inte kan betalas, så det går inte att byta till sig ett lån eller liknande, utan enbart skrivas över till banken om lånet inte går att betala tillbaka.
Ja, men det jag menar är att man inte kan glida in och pantsätta förlovningsringen. Måste vara något substantiellt.
Stämmer MissGrace.
Jag korrigerade en felstavning där så det ska stå att normalt sett är ett blancolån utan säkerhet oftast på under 350k helt ok.
Syftet med den här tråden är att bena ut lite vad som är vad och vad som gäller för vad som är vad. Att utgå ifrån ett enkelt blancolån utan säkerhet är självklart en snabb lösning.. men det jag är ute efter är vad som får plånboken att må bäst. Är därför jag tycker ett långtidslån med säkerhet inte är ett dumt alternativ. I mitt fall skulle det spara en betydande summa i räntekostnader och ge en stabil och lägre amortering ink ränteavgift. Dock utöver en långre tidsperiod men ändå värt det i slutändan. Ett blancolån utan säkerhet skulle ränteavgiften kunna variera såpass att det inte skulle löna sig i längden. Det är räntediffen jag dividerar om där jag tror ett långsiktiktigt lån med individuell ränteavgift skulle vara lösningen.
Vad ska du använda som säkerhet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Ja, men det jag menar är att man inte kan glida in och pantsätta förlovningsringen. Måste vara något substantiellt.

Vad ska du använda som säkerhet?

Har inte besluat mig för vilket sätt som skulle fungera på ett rimligt vis för mig än. Har mycket att gå igenom innan dess. Men resurser finns i form av bil och bostad där värde finns. Har även ett sedan länge fast jobb och inga betalningsanmärkningar.
Målet för min egen del är återigen att hitta en rimlig lösning för plånboken där pengar finns över till att spara och investera. Även möjlighet för att lägga undan till ett eventuellt hus framöver.
 

Per74

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
24 November 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
22
Poäng
101
Har inte besluat mig för vilket sätt som skulle fungera på ett rimligt vis för mig än. Har mycket att gå igenom innan dess. Men resurser finns i form av bil och bostad där värde finns. Har även ett sedan länge fast jobb och inga betalningsanmärkningar.
Målet för min egen del är återigen att hitta en rimlig lösning för plånboken där pengar finns över till att spara och investera. Även möjlighet för att lägga undan till ett eventuellt hus framöver.
Men då är det väl bolån vi pratar om? Det är ju billigare än blanco.
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Men då är det väl bolån vi pratar om? Det är ju billigare än blanco.

Nja. I dagsläget är det ett hopbakslån på smålån jag har som är dyra tillsammans. Så det vi pratar om är möjligheterna att få igenom en bra deal på det. Så jag spekulerar och undrar lite angående hela systemet och möjligheterna kring ett privatlån med säkerhet.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Jag förstår inte vad du menar. Du skriver "hopbakslån på smålån som är dyra tillsammans". Betyder det att du har olika smålån eller har du ett hopbakslån? Sök bara ett samlingslån hos valfri förmedlare om du har bra kreditvärdighet, ta budet med lägst ränta, samla ihop allting och betala mindre varje månad. Jag tror inte att det är många härinne som har koll på privatlån med säkerhet.
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Jag förstår inte vad du menar. Du skriver "hopbakslån på smålån som är dyra tillsammans". Betyder det att du har olika smålån eller har du ett hopbakslån? Sök bara ett samlingslån hos valfri förmedlare om du har bra kreditvärdighet, ta budet med lägst ränta, samla ihop allting och betala mindre varje månad. Jag tror inte att det är många härinne som har koll på privatlån med säkerhet.

Betyder att jag har flera smålån som är dyra tillsammans. Så det jag söker är ett bra sätt att samla dessa till ett större samlingslån. Då detta visar sig inte vara så enkelt och kan dessutom löna sig att gå in lite mer i detalj, är det värt att kolla runt lite för ev tips och andras erfarenheter. Även de som har gått in i fällor är bra att känna till för en nybörjare..
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Okej. Och vi försöker ju hjälpa dig här och förklara att det inte är svårare än att slänga iväg en låneansökan hos valfri förmedlare på det beloppet du vill samla. Jag tror du krånglar till det väldigt mycket för dig själv.
 
H

Herre

Gäst
Poäng: 0
Du svamlar, du kan ta exempelvis ett lån när du köper en bil och ha bilen som säkerhet och du kan ta ett bolån och ha huset som säkerhet.

Du kan inte i efterhand ta ett samlingslån och lägga till säkerhet.

sök på lendo eller advisa och ta de med lägst ränta, de är inte alls svårt eller komplicerat.

Sluta svamla och slösa folks tid nu.
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Du svamlar, du kan ta exempelvis ett lån när du köper en bil och ha bilen som säkerhet och du kan ta ett bolån och ha huset som säkerhet.

Du kan inte i efterhand ta ett samlingslån och lägga till säkerhet.

sök på lendo eller advisa och ta de med lägst ränta, de är inte alls svårt eller komplicerat.

Sluta svamla och slösa folks tid nu.

Ok. Tack.
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Trots herres input är jag fortfarande intresserad utav fler vinklar och ideér angående samlingslån. Inte enbart snabba lösningar i vad man ska ta osv. Utan kontenta och seriösa svar som ger perspektiv. Är trots allt vad ett forum om lån som detta är till för:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp