Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Hjälp, tips o trix! Samlingslån strategi

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Cwi, 11 januari 2021.

Tags: Add Tags
  1. MissGrace

MissGrace Kunnig medlem - Trofépoäng: 436

Mottagna gillanden:
    251
    Trofépoäng:
    436
    Fast vi är seriösa. Inget tas lättvindigt. Jag rekommenderar dig en personlig bankman om du känner att du inte får dom svar du vill från oss.

Zaozi, Doodles och Rufus gillar detta.
  2. Per74

Per74 Aktiv medlem - Trofépoäng: 31

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    31
    Lånemarknaden är ganska enkel. Jag vet inte vad du hoppas finna. Samlingslån? Advisa eller Lendo. Det är inte krångligare än så! Har du fastighet eller BRF, välj bolån.

Last edited: 12 januari 2021
    Zaozi och Doodles gillar detta.
  3. Zaozi

Zaozi V.I.P - Trofépoäng: 346

Mottagna gillanden:
    172
    Trofépoäng:
    346
    Jag förstår faktiskt inte heller. Vill du inte istället förklara varför du inte bara kan göra en vanlig låneansökan hos en förmedlare? Det finns tusentals tips och trix på detta forum där vi diskuterar samlingslån och tillvägagångssätt. Jag har aldrig läst om någon på detta forum som har tagit ett privatlån med säkerhet.

Per74 gillar detta.
  4. Cwi

Cwi Gäst

Lyckas du förklara varför jag INTE skulle ta ett långsiktigt lån med säkerhet (med tanke på att kostnaderna faktiskt blir lägre), så kanske det blir intressant att titta närmare på ett blancolån.

Är ju som sagt inte här för att "köpa" något eller stirra mig blind på en och samma lösning som erbjuds. Utan ute efter perspektiv och dynamik i sakfrågan. Så utgår inte ifrån mig här, utan systemet och alternativen. Räkningen jag hade med från början på egna ekonomiska situationen var enbart skrivet som referens, och hur de olika sätten som uppkommer skulle påverka.
    Har tittat in i blancolånen, och det är definetivt ett bra sätt att ta lån. Däremot kan många räntor gå upp till över 29%, vilket, satt i proportion med privatlån med säkerhet inte är möjligt. Nu har ni svaret på varför jag ställer mig skeptisk till blancolån i min situation.

5. Per74

Per74 Aktiv medlem - Trofépoäng: 31

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    31
    Men vilken säkerhet har du då? Och blir det lånet billigare än ett bolån? Det betvivlar jag

Zaozi gillar detta.
  6. Borg

Borg Gäst

Äger du bostad är det ju bästa att baka in det där med bostaden som säkerhet.
    Vad har du annars för säkerhet du tänkt du ska använda?

7. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 737

Mottagna gillanden:
    718
    Trofépoäng:
    737
    Det går att använda vissa aktier och fonder som säkerhet för lån. Är det bostad som är säkerheten är det ett vanligt bolån som gäller. Har man redan ett bolån på bostaden så handlar det om att försöka höja det lånet, då det är nästintill omöjligt att ha flera bolån kopplat till samma bostad.

8. Cwi

Cwi Gäst

Väldigt bra tips att baka in lånet i bostadslånet. Har en bostadsrätt och lån kopplat till det. En riktigt bra ögonöppnare då det skulke innebära en mindre höjning och med samma ränta i princip

9. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 737

Mottagna gillanden:
    718
    Trofépoäng:
    737
    Hur länge har du haft bostadsrätten och bolånet?

10. Cwi

Cwi Gäst

Snart 4 år just nu. Betalar 3,6k i månaden i avgift och ränta och har 1,7 miljoner kvar på det.

Dela sidan