• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp, tips o trix! Samlingslån strategi

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Fast vi är seriösa. Inget tas lättvindigt. Jag rekommenderar dig en personlig bankman om du känner att du inte får dom svar du vill från oss.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per74

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
24 November 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
22
Poäng
101
Lånemarknaden är ganska enkel. Jag vet inte vad du hoppas finna. Samlingslån? Advisa eller Lendo. Det är inte krångligare än så! Har du fastighet eller BRF, välj bolån.
 
Senast ändrad:

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Jag förstår faktiskt inte heller. Vill du inte istället förklara varför du inte bara kan göra en vanlig låneansökan hos en förmedlare? Det finns tusentals tips och trix på detta forum där vi diskuterar samlingslån och tillvägagångssätt. Jag har aldrig läst om någon på detta forum som har tagit ett privatlån med säkerhet.
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Jag förstår faktiskt inte heller. Vill du inte istället förklara varför du inte bara kan göra en vanlig låneansökan hos en förmedlare? Det finns tusentals tips och trix på detta forum där vi diskuterar samlingslån och tillvägagångssätt. Jag har aldrig läst om någon på detta forum som har tagit ett privatlån med säkerhet.

Lyckas du förklara varför jag INTE skulle ta ett långsiktigt lån med säkerhet (med tanke på att kostnaderna faktiskt blir lägre), så kanske det blir intressant att titta närmare på ett blancolån.

Är ju som sagt inte här för att "köpa" något eller stirra mig blind på en och samma lösning som erbjuds. Utan ute efter perspektiv och dynamik i sakfrågan. Så utgår inte ifrån mig här, utan systemet och alternativen. Räkningen jag hade med från början på egna ekonomiska situationen var enbart skrivet som referens, och hur de olika sätten som uppkommer skulle påverka.
Har tittat in i blancolånen, och det är definetivt ett bra sätt att ta lån. Däremot kan många räntor gå upp till över 29%, vilket, satt i proportion med privatlån med säkerhet inte är möjligt. Nu har ni svaret på varför jag ställer mig skeptisk till blancolån i min situation.
 

Per74

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
24 November 2020
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
22
Poäng
101
Lyckas du förklara varför jag INTE skulle ta ett långsiktigt lån med säkerhet (med tanke på att kostnaderna faktiskt blir lägre), så kanske det blir intressant att titta närmare på ett blancolån.

Är ju som sagt inte här för att "köpa" något eller stirra mig blind på en och samma lösning som erbjuds. Utan ute efter perspektiv och dynamik i sakfrågan. Så utgår inte ifrån mig här, utan systemet och alternativen. Räkningen jag hade med från början på egna ekonomiska situationen var enbart skrivet som referens, och hur de olika sätten som uppkommer skulle påverka.
Har tittat in i blancolånen, och det är definetivt ett bra sätt att ta lån. Däremot kan många räntor gå upp till över 29%, vilket, satt i proportion med privatlån med säkerhet inte är möjligt. Nu har ni svaret på varför jag ställer mig skeptisk till blancolån i min situation.
Men vilken säkerhet har du då? Och blir det lånet billigare än ett bolån? Det betvivlar jag
 
B

Borg

Gäst
Poäng: 0
Äger du bostad är det ju bästa att baka in det där med bostaden som säkerhet.
Vad har du annars för säkerhet du tänkt du ska använda?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Det går att använda vissa aktier och fonder som säkerhet för lån. Är det bostad som är säkerheten är det ett vanligt bolån som gäller. Har man redan ett bolån på bostaden så handlar det om att försöka höja det lånet, då det är nästintill omöjligt att ha flera bolån kopplat till samma bostad.
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Väldigt bra tips att baka in lånet i bostadslånet. Har en bostadsrätt och lån kopplat till det. En riktigt bra ögonöppnare då det skulke innebära en mindre höjning och med samma ränta i princip
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Väldigt bra tips att baka in lånet i bostadslånet. Har en bostadsrätt och lån kopplat till det. En riktigt bra ögonöppnare då det skulke innebära en mindre höjning och med samma ränta i princip
Hur länge har du haft bostadsrätten och bolånet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp