Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Här på forumet. Flera banker, t.ex. Collektor, gör numera kontoanalyser. Man ska låta banken använda en tjänst som låter dem se överföringar, betalningar, och insättningar och så vidare.
Aj då!

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Tomtom72

Kunnig medlem
Poäng: 316
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
130
Poäng
316
När du får ett hanterbart lån så hopppas jag ändå på uppdateringar. Jag har en tråkig tråd, men för mig följer jag mina framsteg. Jag är ingen excel användare. Hoppas på fortsatt info om extraamorteringar och kanske fotografering?

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Så är det gjort. Min dyra lägenhet i Frölunda är historia, och jag ska tillbringa första natten i den mycket billigare lägenheten i Kortedala. Jag ser mig omkring, och det är rätt mysigt häromkring. Jag blir aldrig av med dyra hemköp, dock. Min ”hembutik” i Frölunda var Hemköpet i Frölunda Torg. Nu när jag bor nära Kortedala Torg finner jag att min nya hembutik är en Hemköp…

Det finns förvisso en Lidl vid Frölunda Torg, men jag har aldrig lyckats få hem något bra därifrån. Jag har ju gjort försök, eftersom jag velat reducera matkostnaderna. Senast fick jag hem ett paket Schnitzel som luktade surt när jag öppnade paketet. Innan tog jag hem något som smakade kemi. Jag har helt enkelt haft väldig otur vid mina Lidl-försök.

Jag har ju inte bil, så det är svårt för mig att köra till t.ex. Willys i Sisjö-området, så jag får väl klara mig med dyra Hemköp. Grrr.

Jag gillar Excel. Det är väl ingen hemlighet. Jag älskar att skapa tabeller och dynamiska dashboards som delar upp framtiden i små ögonblick. Jag antar att det skapar en känsla av kontroll, som man inte alltid haft i den här jämmerdalen. Men så slog det mig – det är en månad kvar nu. Jag behöver inte tänka på snöbollen just nu. Kanske efter december, om det inte går som jag hoppas. Men just nu? Just nu lever hoppet, och inte förtvivlan.

Men som alla vet, it is the hope that kills.

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Meddelanden
410
Mottagna reaktioner
302
Poäng
477
Alltid trevligt att läsa dina inlägg bäste #Kraputt !
Jag kan garantera dig att dina Excel fasoner kommer att tillta då du är klar med allt...
Grattis till flytten, mindre utgifter och en ny Hemköp.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 011
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
Så är det gjort. Min dyra lägenhet i Frölunda är historia, och jag ska tillbringa första natten i den mycket billigare lägenheten i Kortedala. Jag ser mig omkring, och det är rätt mysigt häromkring. Jag blir aldrig av med dyra hemköp, dock. Min ”hembutik” i Frölunda var Hemköpet i Frölunda Torg. Nu när jag bor nära Kortedala Torg finner jag att min nya hembutik är en Hemköp…

Det finns förvisso en Lidl vid Frölunda Torg, men jag har aldrig lyckats få hem något bra därifrån. Jag har ju gjort försök, eftersom jag velat reducera matkostnaderna. Senast fick jag hem ett paket Schnitzel som luktade surt när jag öppnade paketet. Innan tog jag hem något som smakade kemi. Jag har helt enkelt haft väldig otur vid mina Lidl-försök.

Jag har ju inte bil, så det är svårt för mig att köra till t.ex. Willys i Sisjö-området, så jag får väl klara mig med dyra Hemköp. Grrr.

Jag gillar Excel. Det är väl ingen hemlighet. Jag älskar att skapa tabeller och dynamiska dashboards som delar upp framtiden i små ögonblick. Jag antar att det skapar en känsla av kontroll, som man inte alltid haft i den här jämmerdalen. Men så slog det mig – det är en månad kvar nu. Jag behöver inte tänka på snöbollen just nu. Kanske efter december, om det inte går som jag hoppas. Men just nu? Just nu lever hoppet, och inte förtvivlan.

Men som alla vet, it is the hope that kills.
Willys har hemkörning.

Kraputt

V.I.P
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
764
Poäng
707

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 011
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817

Kraputt

V.I.P
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Min favoritteori vad gäller ekonomi är denna:

The reason that the rich were so rich, Vimes reasoned, was because they managed to spend less money.

Take boots, for example. He earned thirty-eight dollars a month plus allowances. A really good pair of leather boots cost fifty dollars. But an affordable pair of boots, which were sort of OK for a season or two and then leaked like hell when the cardboard gave out, cost about ten dollars. Those were the kind of boots Vimes always bought, and wore until the soles were so thin that he could tell where he was in Ankh-Morpork on a foggy night by the feel of the cobbles.

But the thing was that good boots lasted for years and years. A man who could afford fifty dollars had a pair of boots that’d still be keeping his feet dry in ten years’ time, while the poor man who could only afford cheap boots would have spent a hundred dollars on boots in the same time and would still have wet feet.
Den formulerades av Terry Pratchett i boken Men at Arms. Jag kom att tänka på detta nu med tanke på den vända som diskussionen tog. Jag har inte råd att lägga 2k på mat på en gång, eftersom jag har en matbudget per månad på ca 3000.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp