- Meddelanden
- 8 372
- Mottagna reaktioner
- 5 243
- Poäng
- 3 457
Det var en generös månadspeng du fårJag måste väl uppdatera denna också eftersom jag nu fått kravet från CSN. I år vill de ha 13 644 kronor av mig. Eller 2274 kronor i februari, och sen 1137 kronor varje månad tills december. Om jag inte får något tillskott så tar min buffert slut i juni, om jag inte minskar månadspengen jag ger mig själv från 3000 kronor till 2000 kronor. Fem hundra i veckan till mat... Nu tror jag ju inte att jag kommer att helt sakna andra inkomster. I april lär jag ju få skatteåterbäring. Utan ränteavdrag får jag 1400. Med ränteavdrag får jag väl 10 000. Jag är lite osäker på om räntor på inkassoskulder är avdragsgilla. När jag googlar på nätet så står det att dröjsmålsräntor inte är avdragsgilla, men papper jag fått från Visma och andra säger tvärtom.
Det här håller mig med andra ord inte vaken. I värsta fall kan jag försöka utöka mitt skitlån hos Extralånet. Nu efter tio månaders exemplariskt betalande bör de väl kanske gå med på det. Kanske.

Men vad skönt att det ordnar sig för dig men hoppas du slipper behöva utöka Extralånet.