• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur maximera chansen få blanco till lägst ränta?

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Sannaa - kan du kontakta Lendo och ifrågasätta bisnoden? Eller det kanske andra redan försökt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Oj, det är ju riktigt illa! Och jag är högst tveksam de kan påvisa berättigat intresse i det läget, så de borde inte få göra så!

Lendo borde upplysa om att aktörerna kan ta bisnode och ge en möjlighet välja bort de som inte nöjer sig med uc. Hela meningen med Lendo är ju att få EN förfrågan! Liksom tänk om alla de 19-20 banker som gav mig erbjudande när jag sökte tog en bisnode. Sen är man helt kreditovärdig på bisnode för ett år (gissar jag) framåt.

Jag var tvungen kolla min egen bisnode nu men det gick ju inte utan att betala och den enda gamla jag hade i Kivra visade ingen score. Däremot var den från en hyresvärd så kanske därför.
Samma med alla andra låneförmedlare. Tycker också att dem borde vara tydlig om att det tas nån bisnode också :(
Fick 2 bisnode ff på mig senaste gången genom Advisa. Glömde bort att skriva till dem att jag inte är intresserad av dem bankerna.
Sevenday, nordax, fellow finance, frogtail och bra bank tar bisnode (vad jag vet) på dem olika låneförmedlarna
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Som minimum borde förmedlarna vara väldigt tydliga med det här. Det blir ju inkorrekt marknadsföring med att bara en kreditupplysning tas!

Alt som du skriver att man kan välja bort de som vill ta bisnode med.
 
S

Sannaa

Gäst
Poäng: 0
Lendo är för övrigt roliga.

Ringde. Sa att de såg att jag gått vidare med ett låneerbjudande och att jag så beviljats en trygghetsförsäkring men inte kunde se när den skulle starta?

Jag: det beror på att jag bockade ur den rutan

Lendo: Eh jaha

Jag: Jag valde alltså aktivt bort försäkring.

Lendo: eh, jaha ja då förstår jag, då ska jag inte störa dig mer

Men snyggt försök att låtsas som jag bara glömt kryssa i när den skulle börja gälla ;)
 
S

Slutspelat

Gäst
Poäng: 0
Ja betalkoll är jättesmart att betala räkningar med om det kniper, jag fick höja mitt utrymme till 50 000 direkt och får inte ens handla på Klarna så förhoppningsvis borde du få det. Om du betalar räkningar med betalkoll borde du klara glappet.

Hur höjer man beloppet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp