• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ica banken frågar varför jag tagit ut kontanter?

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Som sagt. En del gamlingar gillar kontanter. Merparten av alla under 60 som vill ha kontanter undanhåller skatt eller vill köpa något olagligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Låter återigen som du beskriver någon gammal (eller möjligen sjuk/skada).
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Vi går alltmer mot en diktatur, vi ska kontrolleras in absurdum. Detta låter inte rimligt.Alls.

Håller fullständigt med Dig... :( Skål förresten... Är oxå ute med jobb ikväll... Dricker Prosecco & e lite lullig. Ska dock ha viktigt jobb möte redan 08:30 imorgon, så måste nog ta mig hem & natta mig... ;)
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Håller fullständigt med Dig... :( Skål förresten... Är oxå ute med jobb ikväll... Dricker Prosecco & e lite lullig. Ska dock ha viktigt jobb möte redan 08:30 imorgon, så måste nog ta mig hem & natta mig... ;)
Oooh, synd med jobbmöte i morgon, typiskt! Hoppas du haft trevligt och sov så gott ❤️Snart helg utan jobb :)
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Håller med! Inte alls konstigt speciellt med tanke på detta med Swedbank, pengatvätt mm.
Men seriöst, det handlar om 50000:- Inga svindlande summor, får knappt en bättre bil för dessa pengar. Tycker det är grymt överdrivet av ICA, som ett korsförhör. Kom igen om det handlar om stora summor, eller pengar som överförs i tvivelaktiga organisationer.
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Men seriöst, det handlar om 50000:- Inga svindlande summor, får knappt en bättre bil för dessa pengar. Tycker det är grymt överdrivet av ICA, som ett korsförhör. Kom igen om det handlar om stora summor, eller pengar som överförs i tvivelaktiga organisationer.
50k i kontanter är inte ”normalt” längre att ha i kontakter. Många affärer/butiker är kontantlösa nu. Ica måste göra detta. Att swisha tar några sekunder
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
50k i kontanter är inte ”normalt” längre att ha i kontakter. Många affärer/butiker är kontantlösa nu. Ica måste göra detta. Att swisha tar några sekunder

Vem säger att det inte är ”normalt”? Är det för att bankerna och affärena försöker tvinga oss över till det kontantlösa samhället...?! :(
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Hur ska man veta var dessa 50.000 kr hamnar om de tas ut i kontanter? Och vart går gränsen när det är stora summor? Jag är iaf glad att banken stoppar terrorpengar och skattesmitare.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
586
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Det är besvärligt att de inte tar till sig av din information. Vill de ha kvitton på vad du betalat? Det är iofs ingen garanti att det är just de kontanterna som använts, så jag får inte ihop det. Ring till dem och fråga hur du ska göra, vad de vill ha.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp