• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ica banken frågar varför jag tagit ut kontanter?

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Samhället säger det. Inte många går runt med pengar i plånboken längre. Många blir t.o.m förvånade när de har sedlar i väskan. Vänd o vrid hur mycket du vill, men så är det

Jag har alltid minst 500 på mig, kortet kan ju strula t.e.x

Är nog en generationsfråga, 90talisterna använder säkert bara plastkort...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Jag har alltid minst 500 på mig, kortet kan ju strula t.e.x

Är nog en generationsfråga, 90talisterna använder säkert bara plastkort...
Samma här har alltid 1000kr. Är född 87 så är knappast lastgammal. Handlar alltid på bolaget i kontanter då dom loggar sina uppgifter i 10år. Läste om det i carolina stenvall utredningen :). Sen är ju terminalerna nere. Inte ofta men det händer.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Banken håller nog inte med:) tack!

Vad är det Du inte förstår?! Enda anledningen till att det inte längre är ”normalt” att gå runt med cash är för att just bankerna och affärerna inte längre accepterar just cash. Det är absolut inte folkets vilja.
Att sen för en bank att hålla på som Ica banken gör mot TS är rena diktatur och översittar fasoner.
Jag hade helt sonika ignorerat deras samtal/frågor. Vill dom anmäla till Ekobrottsmyndigheten - FINE! Jag tar hellre diskussionen med dom än med en sunkig bank!
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Vad är det Du inte förstår?! Enda anledningen till att det inte längre är ”normalt” att gå runt med cash är för att just bankerna och affärerna inte längre accepterar just cash. Det är absolut inte folkets vilja.
Att sen för en bank att hålla på som Ica banken gör mot TS är rena diktatur och översittar fasoner.
Jag hade helt sonika ignorerat deras samtal/frågor. Vill dom anmäla till Ekobrottsmyndigheten - FINE! Jag tar hellre diskussionen med dom än med en sunkig bank!
Wow så sjuuuuk dålig idé och råd. Wooow att skapa ännu mer problem. Wow va smart. Ha en anmälan på sig från Eko, suuuuper smart
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Cash is King. Använder bara kontanter och för mig har det blivit en ekonomisk lärdom. Jag vet att jag har si och så med mig och kan inte sväva ut. Pengar har fått ett helt annat värde.
Jag är under 50. -:)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Cash is King. Använder bara kontanter och för mig har det blivit en ekonomisk lärdom. Jag vet att jag har si och så med mig och kan inte sväva ut. Pengar har fått ett helt annat värde.
Jag är under 50. -:)

Håller med Dig även då jag själv sällan använder mig av cash... då jag märker att det nästan bara är mataffärer som tillåter det nuförtiden...
Mina cash i madrassen är enkom till för oförutsedda, större kostnader & när så har hänt, har ja fått köra bort till en insättnings automat och sätta in summan som erfordrats... Tänker i första hand på tandläkar besök och fördyrande veterinärs kostnader... Ingenstans accepteras cash :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Så du menar Lasse man att dom ska anmäla mig till Ekobrottsmyndigheten?


Det vet jag inte om dom ska, men omöjligt skulle jag inte påstå att det är.
Att du inte är terrorist eller skattesmitare spelar givetvis ingen roll, det blir ju precis det ebm får utreda:)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Håller med Dig även då jag själv sällan använder mig av cash... då jag märker att det nästan bara är mataffärer som tillåter det nuförtiden...
Mina cash i madrassen är enkom till för oförutsedda, större kostnader & när så har hänt, har ja fått köra bort till en insättnings automat och sätta in summan som erfordrats... Tänker i första hand på tandläkar besök och fördyrande veterinärs kostnader... Ingenstans accepteras cash :(
Sånt är såklart svårt att ha cash till.
Betalar dock all mat och allt som går med cash.
Har du fått något beslut ännu ?
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Det vet jag inte om dom ska, men omöjligt skulle jag inte påstå att det är.
Att du inte är terrorist eller skattesmitare spelar givetvis ingen roll, det blir ju precis det ebm får utreda:)

Nu är det förvisso Polisen som utreder brott mot ”penningtvättslagen” och inte EBM, men visst kan det bli tal om att det inleds en förundersökning med misstanke om brott mot tidigare nämnda lag.

Penningtvättslagen är en skarp rackarns lag vars syfte är hedersvärd, men den kan bli aningens skarp ibland.

Cinderella... Det är både pengarnas ursprung och vart de tagit vägen som är relevant. Det är därför ICA-Banken är aningens påstridiga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp