• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 431
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Frågan är när hyresägarna går ut med dom nya hyrorna?
Är en artikel i Aftonbladet de flesta inte lämnat in så förhandlingarna gående så lär bli retroaktiv hyreshöjning.
Skulle rekommendera en liten peng varje månad för det iaf för att inte bli så mycket berörd X månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Såg något om det. Så lär det nog bli! Detta är nog inte slutet heller, misstänker att det året efter kan bli ytterligare 3-4% hyresvärdarna får igenom!.

Men sen samtidigt verkar vara minst lika bekymmersamt för dom som bor i köpes. Min gamla förening har höjt med 40% redan och det verkar drabba en otrolig mängd bostadsrättsägare. https://www.svd.se/a/y4eKOK/hojda-avgifter-vantar-bostadsrattsagare

Mycket tuffa tider!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 431
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Såg något om det. Så lär det nog bli! Detta är nog inte slutet heller, misstänker att det året efter kan bli ytterligare 3-4% hyresvärdarna får igenom!.

Men sen samtidigt verkar vara minst lika bekymmersamt för dom som bor i köpes. Min gamla förening har höjt med 40% redan och det verkar drabba en otrolig mängd bostadsrättsägare. https://www.svd.se/a/y4eKOK/hojda-avgifter-vantar-bostadsrattsagare

Mycket tuffa tider!
Det är en utgift jag tror många missar, och tittar mer på sina lån.

Nyproduktion köpt för 3 år sedan så blir du extremt påverkad
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Det är en utgift jag tror många missar, och tittar mer på sina lån.

Nyproduktion köpt för 3 år sedan så blir du extremt påverkad

Just dom som bor i nyproduktion tror jag kan bli riktigt påverkade!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Alltså med dessa nya förbehållsbelopp och med kostnad för hyra + pendling + medicin så kommer jag ha ett par tusenlappar "upp" för att löneutmätnings ens kan komma på tal eftersom vi har en inkomst i familjen.

Sambon har förvisso ett par tusenlappar också men tror inte det är tillräckligt ändå för att "slå i taket".

Får arbetsgivaren ändå reda på det även om det inte finns något att utmäta?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Nu med ett eventuellt inledande ett par veckor bort har jag ett par frågor.

Är det i det samtalet dom bland annat kommer fråga mig hur nya mina skulder är? För jag menar dom ger väl inte inledande till någon som har skulder som har uppkommit "igår"?

Huruvida jag får skuldsanering eller inte bör ju stå och falla på just den pucken men i övrigt borde jag bocka av dom flesta kraven.

Men det jag funderar är just på beloppen/när dessa uppkom, dom har ju ingenting att gå på vid ett inledande väl utan först när man dyker upp i poit? Jag har så exceptionellt många aktörer och belopp att det är omöjligt veta allting.

21 november kom min ansökan till KFM nu jobbar man med ärenden som kom in 12 oktober så det är inte så långt bort.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 128
Poäng
4 147
Alltså med dessa nya förbehållsbelopp och med kostnad för hyra + pendling + medicin så kommer jag ha ett par tusenlappar "upp" för att löneutmätnings ens kan komma på tal eftersom vi har en inkomst i familjen.

Sambon har förvisso ett par tusenlappar också men tror inte det är tillräckligt ändå för att "slå i taket".

Får arbetsgivaren ändå reda på det även om det inte finns något att utmäta?
Jag tror att arbetsgivaren lonta
Nu med ett eventuellt inledande ett par veckor bort har jag ett par frågor.

Är det i det samtalet dom bland annat kommer fråga mig hur nya mina skulder är? För jag menar dom ger väl inte inledande till någon som har skulder som har uppkommit "igår"?

Huruvida jag får skuldsanering eller inte bör ju stå och falla på just den pucken men i övrigt borde jag bocka av dom flesta kraven.

Men det jag funderar är just på beloppen/när dessa uppkom, dom har ju ingenting att gå på vid ett inledande väl utan först när man dyker upp i poit? Jag har så exceptionellt många aktörer och belopp att det är omöjligt veta allting.

21 november kom min ansökan till KFM nu jobbar man med ärenden som kom in 12 oktober så det är inte så långt bort.
1. Ja det är fråga som kan uppkomma.
2. När alla inkommit med sina skulder så blir det såklart en klarare bild men det är bra att du försöker ta reda när dina lån uppkom osv. Vissa aktörer lämnade in osanna uppgifter på mig tex att lån tagits långt efter att det gjorts och summor som inte stämde plus lån som inte ens existerade.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp