• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Katastrofal situation, helt rökt när till och med Bluestep säger nej?

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Skickar ett mejl över till Balanzia och kollar om det är lönt att jag söker deras samlingslån också jag vill inte dra på mig fler UC.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
https://www.svea.com/se/sv/privat/lana/skuldfinansiering/

Jag har kikat på detta. Är det ens lönt med mina förutsättningar? :S
Bank Norwegian har gjort avslag på min ansökan förut.

Att vänta ut att förfrågningarna försvinner känns givet även om jag misstänker att en del av mina skulder kommer ha gått över till KF innan min UC ser någorlunda ok ut igen. Jag kan inte amortera av så mycket som de olika bankerna och inkasso bolagen vill sammanlagt. Inkassobolaget där Ferratum skickat mig vill att jag betalar 3800 i månaden och ett flertal av dem andra ser att minimum är 2000 och min inkomst räcker inte till för det. Jag ska som sagt byta jobb och ser att min inkomst kan öka med ett par tusenlappar till men inte mycket mer.

Måste säga att jag uppskattar er förståelse och stöd. Jag känner mig så ensam i det här. Har varit hos kommunens skuldrådgivare men hon pratade bara med mig som om hon tyckte jag var efterbliven.

Vilka inkassobolag har du?
Att ta nya lån för att klara sig är ju ingen bra idé, hjälper på väldigt kort sikt men skuldberget växer bara.
Betala lägsta på de lån och krediter som inte gått till inkasso.
Ta ut igen det du betalat in på krediterna.
Ring alla inkasso och berätta att just nu är det helt omöjligt att betala så mkt som de vill pga för låg inkomst. Ge förslag hur mkt du kan klara av att betala! Har aldrig hört ngt Inkasso säga att lägsta är 2000 kr. Förhandla!
Utnyttja betalningsfri månad där de tär möjligt!
Minska dina kostnader som du har utöver hyra och bredband. Behåll bara det nödvändigaste, du kan alltid lägga till abonnemang och dylikt senare när du kommit på fötter.
Jobba ännu mer extra timmar! Att höja inkomsterna är guld värt. Att ta nya skitlån med hög ränta skapar en ond spiral.

Om du testat allt ovan men märker ändå att det inte går så prata med dina föräldrar!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Skickar ett mejl över till Balanzia och kollar om det är lönt att jag söker deras samlingslån också jag vill inte dra på mig fler UC.
Bra! Du har ju inga anmärkningar så de kanske nappar. Har du mejlat dem kopia på din senaste Uc?
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vilka inkassobolag har du?
Att ta nya lån för att klara sig är ju ingen bra idé, hjälper på väldigt kort sikt men skuldberget växer bara.
Betala lägsta på de lån och krediter som inte gått till inkasso.
Ta ut igen det du betalat in på krediterna.
Ring alla inkasso och berätta att just nu är det helt omöjligt att betala så mkt som de vill pga för låg inkomst. Ge förslag hur mkt du kan klara av att betala! Har aldrig hört ngt Inkasso säga att lägsta är 2000 kr. Förhandla!
Utnyttja betalningsfri månad där de tär möjligt!
Minska dina kostnader som du har utöver hyra och bredband. Behåll bara det nödvändigaste, du kan alltid lägga till abonnemang och dylikt senare när du kommit på fötter.
Jobba ännu mer extra timmar! Att höja inkomsterna är guld värt. Att ta nya skitlån med hög ränta skapar en ond spiral.

Om du testat allt ovan men märker ändå att det inte går så prata med dina föräldrar!


Axactor (Ferratum), Gothia (Risicum), Sileo (Ecster) Lowell (Qliro). Jag hade Easycredit hos Gothia också men det kunde jag betala av helt pga skattepengarna tur nog.
Axactor villa ha 3800, Gothia 2000 kr, Sileo 1900, Lowell 2000 :S Ska försöka komma överens om att betala mindre Lowell gick med på att jag kunde skjuta fram månadens betalning i alla fall.

Vad gäller mina kostnader utöver hyran (5,500) så är det bredband (350) mobil (650) busskort (650) ska köpa cykel så att jag slipper den kostnaden då mitt nya jobb ligger närmare bostaden. CSN (1500 kr). Sjukvård (280) Djurförsäkring (200) Mat (1500, äter inte så mycket hemma de mesta läggs på katterna) El (250) Gymkort (299) Nöje och kläder (500)
Gymkortet och sjukvården hänger lite ihop för min del eftersom att jag pajat ryggen och hade blivit knäpp om jag inte fick träna eftersom att det är en av få saker som gör att jag mår bra idag. Kläder behöver jag inte köpa mer på ett tag och definitivt inte dricka alkohol.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Axactor (Ferratum), Gothia (Risicum), Sileo (Ecster) Lowell (Qliro). Jag hade Easycredit hos Gothia också men det kunde jag betala av helt pga skattepengarna tur nog.
Axactor villa ha 3800, Gothia 2000 kr, Sileo 1900, Lowell 2000 :S Ska försöka komma överens om att betala mindre Lowell gick med på att jag kunde skjuta fram månadens betalning i alla fall.

Vad gäller mina kostnader utöver hyran (5,500) så är det bredband (350) mobil (650) busskort (650) ska köpa cykel så att jag slipper den kostnaden då mitt nya jobb ligger närmare bostaden. CSN (1500 kr). Sjukvård (280) Djurförsäkring (200) Mat (1500, äter inte så mycket hemma de mesta läggs på katterna) El (250) Gymkort (299) Nöje och kläder (500)
Gymkortet och sjukvården hänger lite ihop för min del eftersom att jag pajat ryggen och hade blivit knäpp om jag inte fick träna eftersom att det är en av få saker som gör att jag mår bra idag. Kläder behöver jag inte köpa mer på ett tag och definitivt inte dricka alkohol.

Ja det är inte lätt men mitt Vivus gick till Gothia för 2 månader sedan och gothia sa att de rekommenderar att man betalar mer men att jag får betala 600 kr till en början. Jag sa att jag inte kan betala mer. Har en annan skuld hos dem där jag redan betalade 600 kr så då blev det totalt 1200 kr.
Så hos Sileo och Gothia tror jag du kan komma överens om att betala lägre men du måste bjuda något tillbaka i form av att du kan höja i höst...
Har aldrig haft ngt hos Axactor, känns orimligt högt med 3800 kr!!!! Har du försökt få dem att sänka? Mot att du kan betala högre i december (när du förhoppningsvis kan få ett litet samlingslån). Vad hände om du inte kan betala till dem, skickar de till Kfm eller går det till ngt annat Inkasso? Ibland säljer inkasso skulderna till varandra.
Sileo är enligt många ett toppen Inkasso, jag har bara bra erfarenheter av dem, om du försöker samma taktik som ovan så kommer de säkert sänka under 6 månader eller mer.

Det är värt att ringa runt till alla igen, mejla inte utan ring!!! Visa din vilja att göra rätt för dig men påpeka att du har för små inkomster just nu.
I din situation kan det hjälpa om vissa går med på att sänka så du klarar av att betala totalt det som behövs till alla.
Har du ngt du kan sälja så du blir av med Vivus lånet???
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
om du orkar skriv hur mkt du betalar per månad på varje skuld i ditt inlägg där du listat dina skulder.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 204
Poäng
4 807
Kanske värt att ansöka om Betalkoll, de tar i alla fall mini Uc och man kan bli beviljad kredit från 10 000 kr. Med den krediten kan du betala räkningar, så delbetalar du till Betalkoll varje månad.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Kanske värt att ansöka om Betalkoll, de tar i alla fall mini Uc och man kan bli beviljad kredit från 10 000 kr. Med den krediten kan du betala räkningar, så delbetalar du till Betalkoll varje månad.
Är det Collectors app?
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Kanske värt att ansöka om Betalkoll, de tar i alla fall mini Uc och man kan bli beviljad kredit från 10 000 kr. Med den krediten kan du betala räkningar, så delbetalar du till Betalkoll varje månad.
Jag uppfyller inte villkoren :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp