• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Katastrofal situation, helt rökt när till och med Bluestep säger nej?

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Så vad tycker ni som varit i en sådan här situation bör jag skuldsanera ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Så vad tycker ni som varit i en sådan här situation bör jag skuldsanera ?

Beror väl på storlek och om det känns kört eller inte att fortsätta hålla på och kämpa varje månad.
Det jag tänkt på är hur skulderna växer medan man väntar och att man inte vet om det blir godkänt men om du inte spelat borde chansen iaf öka.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Så vad tycker ni som varit i en sådan här situation bör jag skuldsanera ?

Det känns som att du har för små skulder i förhållande till betalningsförmågan för att en sådan skulle kunna bli aktuell, men det är bara en gissning.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Beror väl på storlek och om det känns kört eller inte att fortsätta hålla på och kämpa varje månad.
Det jag tänkt på är hur skulderna växer medan man väntar och att man inte vet om det blir godkänt men om du inte spelat borde chansen iaf öka.


Jag har inte spelat och har inte sökt hjälp för mitt tidigare alkoholmissbruk så det är inte synligt någonstans. Jag har tänkt att det är värt att chansa jag vet inte hur jag annars ska ta mig ur detta. Jag blir inte beviljad något samlingslån och påminnelserna och inkassoärendena växer på hög.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Det känns som att du har för små skulder i förhållande till betalningsförmågan för att en sådan skulle kunna bli aktuell, men det är bara en gissning.
Jag går minus ungefär 15.000 varje månad som det är nu. Jag vet inte vad jag ska göra annars. Jag fortsätter betala av men klarar inte att hålla mig flytande länge till. Jag måste få ner min UC avsevärt om jag ska kunna göra något annat.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Jag går minus ungefär 15.000 varje månad som det är nu. Jag vet inte vad jag ska göra annars. Jag fortsätter betala av men klarar inte att hålla mig flytande länge till. Jag måste få ner min UC avsevärt om jag ska kunna göra något annat.

Ja... jag är ungefär i samma sits. :-( går back minst 20k per månad. Har 17 sms lån och andra lån.
Så därför måste mycket pengar in snabbt och hur löser man det?
Saker man säljer sinar ju så småningom.

Det kanske är ett alternativ. Kolla om någon svarar som varit i den svängen, jag är fortfarande för feg men med lite inkassoärenden på hög kanske mina tankar kommer gå åt det hållet med förr eller senare.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Någon som har erfarenhet av att ha sökt Sveas skuldfinansiering? Är det värt att söka där om man har dåligt UC?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 314
Mottagna reaktioner
1 811
Poäng
1 247
Någon som har erfarenhet av att ha sökt Sveas skuldfinansiering? Är det värt att söka där om man har dåligt UC?

Enligt min erfarenhet spelar UC ingen egentlig roll så länge du har redovisat alla dina skulder och du i övrigt uppfyller kraven för att få skuldfinansiering.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Enligt min erfarenhet spelar UC ingen egentlig roll så länge du har redovisat alla dina skulder och du i övrigt uppfyller kraven för att få skuldfinansiering.

Låter lovande! Jag fyller i alla papper nu och hoppas på det bästa, känns inte som att jag har något att förlora när allt redan är så pass illa. Jag kanske borde sökt när jag bodde ihop med min sambo men då var jag mer upptagen med att dölja allt. Nu får han hem brev från inkasso påminnelser som går till min gamla adress och sådant -.- fruktansvärt pinsamt.
 
Senast ändrad:

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Låter lovande! Jag fyller i alla papper nu och hoppas på det bästa, känns inte som att jag har något att förlora när allt redan är så pass illa. Jag kanske borde sökt när jag bodde ihop med min sambo men då var jag mer upptagen med att dölja allt. Nu får han hem brev från inkasso påminnelser som går till min gamla adress och sådant -.- fruktansvärt pinsamt.

Beställ eftersändning!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp