Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Utrymmet-knappen är borta för mig nu. :facejoy:
Den återkommer! Tydligen när man inte har nått köputrymme försvinner den, sa klarna iaf. Allt verka va huller om buller med klarna. Tydligen går de på allt ! Hur många aktiva köp, gräns osv. Därav försvinner vissa funktioner. På min tex så har jag kreditgräns på 4000 men kan ej handla. ”Hektisk dag du har nått maxbelopp bla bla” fattar nada!!!

Går jätte bra och ta engångskort och välja tex 3000 kr och sedan få det på månadsfaktura sedan kan du välja den att delbetala direkt

Jag undrar om man kan med ett klarna kort göra överföringar via internetbanken, eller används det endast för köp

Klarna fortsätter att överraska. Hade 8000 i betalutrymme. Betalade in månadens delbetalning på 2300 och helt plötsligt ökade köputrymmet till 25000. Ingen sans och ingen logik. Köper jag en kaffe på Pressbyrån lär väl utrymmet minska till 8000 igen :D

Klarna fortsätter att överraska. Hade 8000 i betalutrymme. Betalade in månadens delbetalning på 2300 och helt plötsligt ökade köputrymmet till 25000. Ingen sans och ingen logik. Köper jag en kaffe på Pressbyrån lär väl utrymmet minska till 8000 igen :D
Det brukar funka att få högt köputrymme första dagarna efter inbetalning. Sedan uppdaterar de i slutet av månaden med ränta mm. Så ramlar det ner till sämre igen

Fortfarande 0 för mig, får se om det tillkommer nytt utrymme innan nästa inbetalning. :(

Sagt och gjort, köpte en stekpanna i torsdags för 299 kr. Köputrymmet sjönk från 25000 till 9000 haha! Det är ju fan inte klokt.

Någon som får klarna engångskort att fungera just nu? Blir bara förpassad till google typ

Någon som får klarna engångskort att fungera just nu? Blir bara förpassad till google typ

Jag märkte att det ar annorlunda också, om du t.ex ska välja CDON så får du välja den sidan i google resultaten, sen kommer det upp en liten knapp i botten "Pay with Klarna" (jag har på engelska) och då kommer du tillbaka till vanliga processen. Vet inte om det är något fel eller om de ändrat hur detta var tillfälligt.

Jag märkte att det ar annorlunda också, om du t.ex ska välja CDON så får du välja den sidan i google resultaten, sen kommer det upp en liten knapp i botten "Pay with Klarna" (jag har på engelska) och då kommer du tillbaka till vanliga processen. Vet inte om det är något fel eller om de ändrat hur detta var tillfälligt.

Tack för svaret! Var lite orolig att de tagit bort tjänsten på de sidor jag sökte på.

kunde å fick kortet. köputrymmet man ser är det max köp man kan göra på en gång eller är det ens totala kreditgräns hos klarna ?.

kunde å fick kortet. köputrymmet man ser är det max köp man kan göra på en gång eller är det ens totala kreditgräns hos klarna ?.

Totala kreditgränsen, inte helt pålitligt dock. Ibland har jag haft 0 men ändå kunnat göra engångskort på 10K, nu är min knapp för att se kreditgränsen borttagen från min app. Den där gränsen du kommer till brukar dock visa sig rätt med det fysiska kortet, mer att det kan ändras utan logik.

Om du gör ett testköp så är det den summan du kan handla för vid ett tillfälle, nästa gång kan summan vara både högre eller mycket lägre ingen logik med Klarna, kan inte jämföras med vanliga kreditkort på marknaden där det är ett fast kreditutrymme.

Teori om utrymme knappen om den försvinner från din sida så har du egentligen ingen kreditgräns? Knappen försvann från min sida efter någon dag med kortet men har trots det kunnat handla både med kortet och andra klarna köp ?

Teori om utrymme knappen om den försvinner från din sida så har du egentligen ingen kreditgräns? Knappen försvann från min sida efter någon dag med kortet men har trots det kunnat handla både med kortet och andra klarna köp ?

Tvärtom för mig, kan inte göra köp för 10 öre.

Det var konstigt att jag bara kunde göra på 7000kr igår.
Men gjorde ingen överföring då för tyckte det var lite.
Finns det något annat ställe man kan göra större överföringar?

Tänkte söka klarnakortet men vill inte riskera att en UC tas och får ingen klarhet i vad de använder. Frågade i chatten och de sa att de inte kunde veta vilken byrå de skulle ta med innan man ansöker?
Någon här som kan klargöra vad som gäller?

Vilka jävla idioter som inte kan ge dig ett rakt svar..Creditsafe har de tagit på mig. Aldrig UC.

Tänkte söka klarnakortet men vill inte riskera att en UC tas och får ingen klarhet i vad de använder. Frågade i chatten och de sa att de inte kunde veta vilken byrå de skulle ta med innan man ansöker?
Någon här som kan klargöra vad som gäller?

Ingen som kan kika sin UC å se om klarna är med på den? Ska ju inte vara så av vad man sett å läst innan men blev lite orolig nu då en vän säger att den står med på UC nu. Kan la inte stämma?

Ingen som kan kika sin UC å se om klarna är med på den? Ska ju inte vara så av vad man sett å läst innan men blev lite orolig nu då en vän säger att den står med på UC nu. Kan la inte stämma?

Han hade sett fel tack o lov så de gör de inte.

Intressant. Efter två månader helt utan köpförmåga samt minimum-betalningar har min testköp-knapp plötsligt återkommit. Ligger på "Low". Inte ens 10kr går igenom fortfarande dock. :facejoy:

Intressant. Efter två månader helt utan köpförmåga samt minimum-betalningar har min testköp-knapp plötsligt återkommit. Ligger på "Low". Inte ens 10kr går igenom fortfarande dock. :facejoy:
Samma här. Testa köputrymme kom för mig igår och inte ens 10kr funkar sen försvann det. Nu lär jag inte se det igen på minst 2 månader :-)

Har varit kund i flera år. Alltid skött och betalt mina räkningar. Häromveckan köpte jag en tv via kortet och plötsligt är jag spärrad.
Ingen förklaring inget meddelande.
Nu har jag makullerat kortet och kommer inte att skaffa något nytt.
Som tur var är att jag upptäckte detta när jag skulle genoföra ett internetköp.
Sen resaverar dom pengar även om jag genomförde köpet via ett Mastercard istället.

Galet började på 20000kr i köpgräns sen utan något meddelande höjdes den till 120 k ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp