• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lånade ut bilen till familjemedlem i en dag. KFM tog den?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Förstår att du inte kan dela alla detaljer, men nyfiken på:

- Var det vanliga familjebilar eller mer typen BMW X6?
- Hade personerna brytit mot trafikregler eller var det helt vanliga rutinkontroller?
- Var personerna ”vanliga” personer eller uppträdde de på ett vis som sticker ut?

Om familjebil är i ena ändan av snöret och x6an i andra då var det mer familjebilar än x6or.

En var i vanlig trafikkontroll, vad polisen gjorde för övervägande innan dom vinkade den vet jag inte. De andra var i sidokontroller så kan såg inte stoppen, dom ringde och bad oss omgruppera.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Börjar mer och mer bli en polisstat Sverige, om inte detta slår mot kriminella bara så jag väldigt emot detta arbetssätt man kör.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Men vi säger jag har X skulder,(utmätning) lånat min brors bil för han har dragkrok t.ex, skulle man utmäta hans bil?
Då bär det väl iväg igen..
Ja, men för att den då anses vara din.
 

Samsonite

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Då bär det väl iväg igen..
Ja, men för att den då anses vara din.
Hur var det igår? Utmättes bilarna för alla som hade skuldsaldo, eller var det nån som även lånat bil som fick åka vidare?
Fattar att en del skriver fina bilar på andra personer, och dessa personer ska givetvis vara föremål för utmätning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Hur var det igår? Utmättes bilarna för alla som hade skuldsaldo, eller var det nån som även lånat bil som fick åka vidare?
Fattar att en del skriver fina bilar på andra personer, och dessa personer ska givetvis vara föremål för utmätning.
Åktes vidare också pga låga värde på bilarna
 

Samsonite

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Åktes vidare också pga låga värde på bilarna
De flesta poliser jag känner (känner för övrigt ”orimligt” många pga tidigare yrkesval) har en bra radar och känner ganska direkt av om det ”luktar skumt” kring en person. Skulle därmed vara intressant att veta hur många av dem som blir av med bilar på detta sätt är vanligt fölk som dragit på sig skulder pga överkonsumption eller spel, och hur många som är notoriska skattesmitare och/eller kriminella på något vis. Sen kan givetvis vanliga människor också skriva tillgångar på andra personer, men grundfrågan är ju fortfarande hur många som faktiskt lånat en bil av en släkting eller vän, faktiskt har sån otur att bilen utmätts?
Om det faktiskt är så att vem som helst kan ha denna otur kan ju polisen tillsammans med KFM börja patrullera på gatorna och utmäta helt random personer, alla har väl nåt av värde (ny mobil, vigselring etc.) som kan säljas. Och även här bör det vara svårt att bevisa att ens nya iPhone 13 är nåt som jobbet köpt? Snyggt att komma in efter lunchrast och vara av med telefon och iPad, säga till chefen att arbetsredskapen nu kommer att säljas för att betala på mina gamla Klarna-skulder. Men det är ju precis lika rimligt i så fall i mitt tycke. Finns det hinder för detta?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
De flesta poliser jag känner (känner för övrigt ”orimligt” många pga tidigare yrkesval) har en bra radar och känner ganska direkt av om det ”luktar skumt” kring en person. Skulle därmed vara intressant att veta hur många av dem som blir av med bilar på detta sätt är vanligt fölk som dragit på sig skulder pga överkonsumption eller spel, och hur många som är notoriska skattesmitare och/eller kriminella på något vis. Sen kan givetvis vanliga människor också skriva tillgångar på andra personer, men grundfrågan är ju fortfarande hur många som faktiskt lånat en bil av en släkting eller vän, faktiskt har sån otur att bilen utmätts?
Om det faktiskt är så att vem som helst kan ha denna otur kan ju polisen tillsammans med KFM börja patrullera på gatorna och utmäta helt random personer, alla har väl nåt av värde (ny mobil, vigselring etc.) som kan säljas. Och även här bör det vara svårt att bevisa att ens nya iPhone 13 är nåt som jobbet köpt? Snyggt att komma in efter lunchrast och vara av med telefon och iPad, säga till chefen att arbetsredskapen nu kommer att säljas för att betala på mina gamla Klarna-skulder. Men det är ju precis lika rimligt i så fall i mitt tycke. Finns det hinder för detta?
Der blev full fart igen ja.
Jag tror jag hoppar över att svara den här gången då jag svarat på samma typ av frågeställningar tidigare i tråden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp