• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning eller Skuldsanering

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
113
Poäng
307
2,8 miljoner har vi skuld på huset hos Blustep. Huset blev värderat till 3,4 år 2019. Nu har det nog sjunkit en del med tanke på räntorna har ökat och husen har sjunkit i värde.
Men samtidigt har huset säket rusat i värde från mars 2020 till kanske våren 2022. Sen kom ett par månader där inget hände och sen började priserna sjunka. Det är knappast värt under 3.4 nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Det kan jag tyvärr inte svara på men jag hoppas innerligt att de låter bli huset.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Det kan jag tyvärr inte svara på men jag hoppas innerligt att de låter bli huset.
Ett hett tips är att i god tid innan anmärkningarna rullar in se till att skaffa ett hyreskontrakt där ni kan ordna ett nytt tryggt boende för era barn. Kraschen mildras lite då så ni slipper försöka hitta ett boende i panik och med anmärkningar.
 

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Jag hoppas verkligen att inte blir så, har ett svagt minne att man kan överklaga om KF vill sälja ens boende, framförallt när man har barn med diagnoser.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Jag hoppas verkligen att inte blir så, har ett svagt minne att man kan överklaga om KF vill sälja ens boende, framförallt när man har barn med diagnoser.
Man kan överklaga, men det behöver inte betyda att man får rätt. Vänta inte med att fixa ett annat boende tills ni står där med anmärkningar och inte får ett tryggt varaktigt boende!
 

Många skulder

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Februari 2022
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Ok men vi kan ju inte veta föränn det kommer ett beslut så att säga.
Kanske en dum fråga här, när man tar bort autogiromedgivande på sin bank så dras det inte någoting på autgiro från det företaget man har valt att ta bort, dvs de kan inte tvinga igenom en dragning eller?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Ok men vi kan ju inte veta föränn det kommer ett beslut så att säga.
Kanske en dum fråga här, när man tar bort autogiromedgivande på sin bank så dras det inte någoting på autgiro från det företaget man har valt att ta bort, dvs de kan inte tvinga igenom en dragning eller?
Nej inget kan dras
Angående ert boende, tänk på att det blir mycket svårare att skaffa lägenhet med anmärkningar och då kan det bli att ni får bo där ni inte vill bo så jag råder er precis som de ovan att skaffa ett boende nu som är bra för er och barnen.
Säljer ni huset själva så kan ni använda vinsten till skulder och kanske rädda upp situationen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp