• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Ferratum - Lån utan UC
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Brixo - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Credifi - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Vivus - Lån utan UC

Lumify hjälp, sen 5 dagar med betalningen

Hejbabberiba

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tjabba, betalade min månadsfaktura nu och nästa flyttades till 22/1, jag får inte lön förenns 26/1 och som jag förstår det så kan ej lumify ändra sitt betalningsdatum.
Vad händer om jag väntar och blir sen 5 dagar med betalningen?
Kanske en dum fråga men har aldrig vart sen med en inbetalning tidigare :)
Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rangger

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
6 December 2023
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
28
Poäng
111
Det händer inget. Jag ligger efter med 20 dagar just nu.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 789
Mottagna reaktioner
1 567
Poäng
1 117
För mig så tog det exakt 102 dagar från att jag släppte/slutade betala Lumify till att ärendet gick till Gothia Inkasso.

5 dagar är med andra ord ingen fara.

Rekommenderar dock att snabbt bli av med dessa om möjligt och spärra dig på livstid från lån och krediter hos Lumify/Credifi/Binly.

Vidrigt dyra att ha att göra med.
 

Hejbabberiba

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
För mig så tog det exakt 102 dagar från att jag släppte/slutade betala Lumify till att ärendet gick till Gothia Inkasso.

5 dagar är med andra ord ingen fara.

Rekommenderar dock att snabbt bli av med dessa om möjligt och spärra dig på livstid från lån och krediter hos Lumify/Credifi/Binly.

Vidrigt dyra att ha att göra med.
Yes! Ska in få en större summa inom snar framtid så ska ta bort dom då och aldrig titta tillbaka, tack för heads up
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Det borde inte hinna bli ngn påminnelseavgift men om du betalar 5 dagar efter förfallodatum så kan det ta upp till tre dagar tills de får betalningen så då kan de hinna lägga på påminnelseavgift.
 

Hejbabberiba

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Det borde inte hinna bli ngn påminnelseavgift men om du betalar 5 dagar efter förfallodatum så kan det ta upp till tre dagar tills de får betalningen så då kan de hinna lägga på påminnelseavgift.
Så länge man slipper få någon anmärkning eller så är jag väldigt nöjd om det bara skulle va en påminnelseavgift!!:)
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
340
Mottagna reaktioner
151
Poäng
347
vet inte vad som händer, löste bort lumify får något år sedan så fort jag kunde.

Men, ja det kan vara åt helvete att betala för tidigt hos Lumify, Credifi. Din nästa faktura blir nämligen 30 dagar efter att du har betalat. Så tänker du att du skall betala nästa månads faktura t.ex. den första (dag 1) i månaden, så kommer nästa förfallodatum blir den första (dag 1) i månaden därpå.

Det kan verkligen ställa till det.

t.ex. så valde jag att betala tidigare en månad den 10 onde. då blev nästa förfallodatum den 10 onde månaden därpå.
Vet inte hur lagligt det är. Dom får in pengarna fortare och du måste lägga ut mer under en kortare tid.

Egentligen borde dom då räkna bort räntan från den dagen du betalade till dagen det ursprungliga förfallodatumet var.

Men tror inte dom gör det.
 
Senast ändrad:

Daniel99

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
17 Maj 2023
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
38
Poäng
146
Tjabba, betalade min månadsfaktura nu och nästa flyttades till 22/1, jag får inte lön förenns 26/1 och som jag förstår det så kan ej lumify ändra sitt betalningsdatum.
Vad händer om jag väntar och blir sen 5 dagar med betalningen?
Kanske en dum fråga men har aldrig vart sen med en inbetalning tidigare :)
Mvh
Om inte jag tror helt fel nu så borde beloppet som ska betalas in bli större. Brukade bli så för mig när jag var nån/några dagar sen med betalningen. Från t.ex 900kr till 1,5.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp