• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Lumify hjälp, sen 5 dagar med betalningen

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kladdkakan

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
För mig så tog det exakt 102 dagar från att jag släppte/slutade betala Lumify till att ärendet gick till Gothia Inkasso.

5 dagar är med andra ord ingen fara.

Rekommenderar dock att snabbt bli av med dessa om möjligt och spärra dig på livstid från lån och krediter hos Lumify/Credifi/Binly.

Vidrigt dyra att ha att göra med.
samarbetar credifi/binly/lumify med gothia fortfarande?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Någon aning hur det ser ut där? Har nämligen skulder hos samtliga, 60k hos Credifi, 35 hos binly och 25 hos lumify. Missat en månadsbetalning på samtliga och kan ej betala dubbla nu i januari utan endast en månadsbetalning. Undrar hur det kommer bli..
En vän till mig släppte credifi och lumify till inkasso för 3 månader sen, de kom till gothia båda två.
 

rex

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Någon aning hur det ser ut där? Har nämligen skulder hos samtliga, 60k hos Credifi, 35 hos binly och 25 hos lumify. Missat en månadsbetalning på samtliga och kan ej betala dubbla nu i januari utan endast en månadsbetalning. Undrar hur det kommer bli..
Binly driver inte äns eget inkasso utan är KF direkt, lumify och credifi driver som sagt eget inkasso låter finare än vad det är!
Inga avbetalningsplaner eller medgörliga alls med andra ord KF direkt men tar lite längre tid.
Om man inte kan betala såklart!
 

Kladdkakan

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Binly driver inte äns eget inkasso utan är KF direkt, lumify och credifi driver som sagt eget inkasso låter finare än vad det är!
Inga avbetalningsplaner eller medgörliga alls med andra ord KF direkt men tar lite längre tid.
Om man inte kan betala såklart!
Och det är hela skuldbeloppet som ska betalas direkt antar jag
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
64
Poäng
196
Yes allt som kom till ghotia innan 12/12 efter detta är det deras egna iaf för mig!
Nej, det stämmer inte. De hottar med kronofogden och de driver eget inkasso men skitsnack. Till slut kommer de skicka till Gothia, precis som Vivus.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp