• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Lumify hjälp, sen 5 dagar med betalningen

rex

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Nej, det stämmer inte. De hottar med kronofogden och de driver eget inkasso men skitsnack. Till slut kommer de skicka till Gothia, precis som Vivus
Hmm okej kan vara så konstigt att ghotia svarar vissa av oss såhär:

"Hoppas inte Gothia menar endast pågående ärenden och inte nya. Vore synd om man tror att det ska skickas ditt men hamnar hos kronofogden"

Är dessvärre så. Fick detta svar från dem.

"Samarbetet med Luma Finans har sagts upp från och med 2023-12-10.

Det vi har i systemet kommer vi fortsätta arbeta med, men vi kommer inte importera nya ärenden

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/credifi-och-lumyfi-vad-har-de-för-inkasso.24096/post-390453
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
233
Poäng
417
Jag låg efter 3 månader utan att det hände något.


Hade månadsbetalning på 3,500kr och efter 3 månader fick jag betala in 14k med ränta etc så var saken ur världen. Smidigt faktiskt.

När jag väl släppte mina skulder ringde jag faktiskt till alla långivare och sa hur det låg till. De tog 6 månader innan den gick till inkasso
 

Kladdkakan

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag låg efter 3 månader utan att det hände något.


Hade månadsbetalning på 3,500kr och efter 3 månader fick jag betala in 14k med ränta etc så var saken ur världen. Smidigt faktiskt.

När jag väl släppte mina skulder ringde jag faktiskt till alla långivare och sa hur det låg till. De tog 6 månader innan den gick till inkasso
Som jag märker av det jag läser har de blivit väldigt mycket strängare( Luma Finans) att de slutat med extern inkasso osv,
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp