• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Min situation

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 166
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Du får försöka lägga energin om vad du gjort bakom dig, lägg den på det du kan ändra istället framtiden. Gårdagen kommer ej tillbaka så varje du vaknar påmin dig själv om det. Låt gårdagen va en läxa och lägg energi på ändra det du kan :) lättare sagt en gjort. Men bara försöka!
Absolut haft en rätt bra vecka och faktiskt har jag gjort nåt bra idag, sålt gamla smycken som jag inte använt på 3 år och fick hela 6000 kr för dem, så det var bra och sen har jag haft en bra vecka med dottern och sång och kör och annat kul och dottern har haft en bra vecka. Så det känns som en bra fredag
Och jag vet att 2022 ska bli ett bättre år än detta
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 166
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Ja kämpa på och försöka koppla bort ekonomin ibland och tänka på annat. Svårt men försök ibland. Och sen skriva av sig sina känslor. Funkar för mig att få se det ned skrivet. Gäller även en budget
Tack så mycket jag har faktiskt haft en bra vecka och tack för dina fina ord
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 166
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Absolut haft en rätt bra vecka och faktiskt har jag gjort nåt bra idag, sålt gamla smycken som jag inte använt på 3 år och fick hela 6000 kr för dem, så det var bra och sen har jag haft en bra vecka med dottern och sång och kör och annat kul och dottern har haft en bra vecka. Så det känns som en bra fredag
Och jag vet att 2022 ska bli ett bättre år än detta
Tack Dunder för allt peppande och alla fina ord det värmer verkligen det ska du veta och du förstår !!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Absolut haft en rätt bra vecka och faktiskt har jag gjort nåt bra idag, sålt gamla smycken som jag inte använt på 3 år och fick hela 6000 kr för dem, så det var bra och sen har jag haft en bra vecka med dottern och sång och kör och annat kul och dottern har haft en bra vecka. Så det känns som en bra fredag
Och jag vet att 2022 ska bli ett bättre år än detta
När barnen har det bra och mår bra... ja inget kan slå det.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 166
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Hej
Det har gått en tid och jag har jobbat på och fått lösa mitt klarna på fairlo och det valde jag. Och gått från jättedåligt UC till bättre i alla fall, och jobbar på att få ett samlingslån i jan. Vet ni förresten om Klarna rapporterar till UC ? Bra att veta. Ska söka samlingslån i slutet av jan. OCh har nu gjort en resa. Men det har varit en tuff höst där jag tvivlat men nu har det börjat vända och jag har förbättrat mitt UC med 20% på 3 mån det känns skönt
JAg mår bättre än på länge och inget ska stoppa mig. Vill tacka alla här för all stöttning och hoppas Fairlo snart kommer igång med Qliro så man kan lösa det också
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej
Det har gått en tid och jag har jobbat på och fått lösa mitt klarna på fairlo och det valde jag. Och gått från jättedåligt UC till bättre i alla fall, och jobbar på att få ett samlingslån i jan. Vet ni förresten om Klarna rapporterar till UC ? Bra att veta. Ska söka samlingslån i slutet av jan. OCh har nu gjort en resa. Men det har varit en tuff höst där jag tvivlat men nu har det börjat vända och jag har förbättrat mitt UC med 20% på 3 mån det känns skönt
JAg mår bättre än på länge och inget ska stoppa mig. Vill tacka alla här för all stöttning och hoppas Fairlo snart kommer igång med Qliro så man kan lösa det också
Snyggt! Nej inget klarna på
Uc. Iaf aldrig stått för mig.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 166
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Varit ett jobbigt år och kämpat på så får man se om det blir ett samlingslån i januari. Har ökat min inkomst rejält under 2021 och det borde väl inte vara till någon nackdel i alla fall. Jag har mått väldigt dåligt sista tiden och vill bara få ett bra 2022 och har tyvärr inte haft någon släkting eller annat som hjälpt till, det hjälpte lite att använda Fairlo lösa, synd bara att den tjänsten inte kommit igång helt ännu, det vore toppen om det gick att lösa annat där också.
Jag hoppas verkligen att 2022 blir ett bra år och att jag kan få fokusera på annat och kan få ordning på min situation nu har jag kämpat rätt länge och ibland velat ge upp men ändå kämpat och orkat under hela hösten.
Jag har bättrat mitt UC nu med ca 22% och det känns bra och ska försöka bättra min bisnode till mars och försöka levla på Fairlo så det hoppas jag kunna göra.
Tack för all stöttning och god fortsättning
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 166
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Varit ett jobbigt år och kämpat på så får man se om det blir ett samlingslån i januari. Har ökat min inkomst rejält under 2021 och det borde väl inte vara till någon nackdel i alla fall. Jag har mått väldigt dåligt sista tiden och vill bara få ett bra 2022 och har tyvärr inte haft någon släkting eller annat som hjälpt till, det hjälpte lite att använda Fairlo lösa, synd bara att den tjänsten inte kommit igång helt ännu, det vore toppen om det gick att lösa annat där också.
Jag hoppas verkligen att 2022 blir ett bra år och att jag kan få fokusera på annat och kan få ordning på min situation nu har jag kämpat rätt länge och ibland velat ge upp men ändå kämpat och orkat under hela hösten.
Jag har bättrat mitt UC nu med ca 22% och det känns bra och ska försöka bättra min bisnode till mars och försöka levla på Fairlo så det hoppas jag kunna göra.
Tack för all stöttning och god fortsättning
Tack så mycket. Haft jobbiga dagar där jag skuldbelagt mig själv och sovit dåligt och mår inte bra. Önskar bara att Fairlo öppnar upp sin lösa tjänst helt och hållet nu de närmsta veckorna så jag kan lösa Qliro som ska bli nästa att komma enligt dem. Jag orkar inte kämpa så länge till känns det som just nu. Vill så gärna få ordning på detta och kämpar på och har tyvärr inte någon släktning att be om hjälp för och ingen att prata med så jag var tvungen att skriva av mig här. Vill må bra igen och få ordning på detta och har kämpat så mycket under hösten och vill bara få ett bra 2022.
Ha det bra och tack för att jag fick skriva av mig lite.
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
När du framgent ska söka samlingslån kolla då vilka kreditgivare som använder vilka kreditupplysningar. Jag menar så att du drar nytta av det kreditbetyg som är bäst när du letar kreditgivare. Fairlo och Wästgöta finans använder Bisnode, de flesta övriga verkar använda UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp