• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Min situation

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Tusen tack för det fina orden. Vissa dagar är jobbiga och andra går bättre. Ja det är skönt när folk förstår. Tycker du kämpar enormt mycket du med och du är en stor inspiration för mig. Du har verkligen kommit långt och inspirerat många
Utan dig själv hade inget varit möjligt. Men visst är det skönt när folk runt omkring förstår? Utöver familj och vänner att liksom chef osv förstår ? För man tror oftast man ska bli dömd. Men det blir man inte. Ja kämpa för din dotter. Samma här utan min son och bonusdotter och sambo, vet jag inte vart jag varitz
Tack så mycket och det har varit en rätt jobbig vecka faktiskt och önskar jag hade föräldrar som kunde hjälpa en lite ekonomiskt men jag har inte det. Det är jobbigt just nu. Och vill bara komma ur detta ekorrhjul.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Ännu en vecka som varit jobbig och det känns skönt att få skriva av sig lite här på forumet. Jag vill bara komma ur detta ekorrhjul och bli fri och ibland önskar jag att jag hade föräldrar som också kunnat hjälpt mig lite just nu. Men tyvärr har jag inte det. Jag känner mig rätt ensam ibland. Det har varit en rätt jobbig vecka
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 392
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Ännu en vecka som varit jobbig och det känns skönt att få skriva av sig lite här på forumet. Jag vill bara komma ur detta ekorrhjul och bli fri och ibland önskar jag att jag hade föräldrar som också kunnat hjälpt mig lite just nu. Men tyvärr har jag inte det. Jag känner mig rätt ensam ibland. Det har varit en rätt jobbig vecka
Jobbigt att vara i våran situation. Att kämpa med ekonomin drar ner mig enormt mycket och blir mycket mörka tankar. Men det måste gå! Hoppas du får en fin helg
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Ännu en vecka som varit jobbig och det känns skönt att få skriva av sig lite här på forumet. Jag vill bara komma ur detta ekorrhjul och bli fri och ibland önskar jag att jag hade föräldrar som också kunnat hjälpt mig lite just nu. Men tyvärr har jag inte det. Jag känner mig rätt ensam ibland. Det har varit en rätt jobbig vecka
Tycker du är grymt stark som är där du är
Och fortsätter kriga utan hjälp. Jag hade nog inte varit lika stark som du utan hjälp. Jag tycker du krigar på bra. Kan du inte skriva upp alla lån sjnmmor
Osv hur dom va
För 1
År
Sen för hur dom vad för 6 månader sen osv fram till nu. Eller när du börja ta tag i allt fram till nu? Kanske känns bättre om du endå
Ser framstegen?? Önskar dig en trevlig helg!
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Det är bra att skapa en koll över alla lån med räntor och vad man är skyldig. Bifogar en Excel screenshot av min från förra året. Lägg till Minuc med kreditscore på botten så man kan se förbättringar över tid.
Med en sådan överblick så kan man börja prioritera vad som skall bort först. Man skall helst satsa på likviditet kortsiktigt, vilket betyder att man vill får så mycket över som möjligt varje månad. Steg två är sedan att beta av skitlånen med hög ränta.Excel.png
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Jobbigt att vara i våran situation. Att kämpa med ekonomin drar ner mig enormt mycket och blir mycket mörka tankar. Men det måste gå! Hoppas du får en fin helg
Tack Skogsmulle ja jag måste orka och klara detta på något sätt själv och orka kämpa. Men vissa dagar känns jobbigare än andra. Men tack för dina fina ord
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Tycker du är grymt stark som är där du är
Och fortsätter kriga utan hjälp. Jag hade nog inte varit lika stark som du utan hjälp. Jag tycker du krigar på bra. Kan du inte skriva upp alla lån sjnmmor
Osv hur dom va
För 1
År
Sen för hur dom vad för 6 månader sen osv fram till nu. Eller när du börja ta tag i allt fram till nu? Kanske känns bättre om du endå
Ser framstegen?? Önskar dig en trevlig helg!
Tack Dunder för de fina och peppande orden. Ja för ett år sen var det faktiskt rätt ok, allt började i början av 2021. Men jag började inse det först i slutet av sommaren, i augusti. Och började ta tag i det i slutet av augusti. Bytte också tillbaks till mitt gamla jobb i september och där trivs jag bättre och vill bara lämna våren 2021 och en del av sommaren 2021 bakom mig och ångrar mig så att jag inte såg tidigare, men mådde verkligen inte bra förra hösten och inte under våren heller och det var där allt började. Jag känner kanske inte riktigt framstegen riktigt, när man kämpar själv men försöker se dem. Tusen tack för dina fina ord om att vara stark och du inspirerar mig mycket. Tack för alla fina och peppande ord
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 165
Mottagna reaktioner
813
Poäng
717
Det är bra att skapa en koll över alla lån med räntor och vad man är skyldig. Bifogar en Excel screenshot av min från förra året. Lägg till Minuc med kreditscore på botten så man kan se förbättringar över tid.
Med en sådan överblick så kan man börja prioritera vad som skall bort först. Man skall helst satsa på likviditet kortsiktigt, vilket betyder att man vill får så mycket över som möjligt varje månad. Steg två är sedan att beta av skitlånen med hög ränta.Visa bilaga 1811
Tack för bra mall tack för bra tips
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Tack Dunder för de fina och peppande orden. Ja för ett år sen var det faktiskt rätt ok, allt började i början av 2021. Men jag började inse det först i slutet av sommaren, i augusti. Och började ta tag i det i slutet av augusti. Bytte också tillbaks till mitt gamla jobb i september och där trivs jag bättre och vill bara lämna våren 2021 och en del av sommaren 2021 bakom mig och ångrar mig så att jag inte såg tidigare, men mådde verkligen inte bra förra hösten och inte under våren heller och det var där allt började. Jag känner kanske inte riktigt framstegen riktigt, när man kämpar själv men försöker se dem. Tusen tack för dina fina ord om att vara stark och du inspirerar mig mycket. Tack för alla fina och peppande ord
Du får försöka lägga energin om vad du gjort bakom dig, lägg den på det du kan ändra istället framtiden. Gårdagen kommer ej tillbaka så varje du vaknar påmin dig själv om det. Låt gårdagen va en läxa och lägg energi på ändra det du kan :) lättare sagt en gjort. Men bara försöka!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 392
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Tack Skogsmulle ja jag måste orka och klara detta på något sätt själv och orka kämpa. Men vissa dagar känns jobbigare än andra. Men tack för dina fina ord
Ja kämpa på och försöka koppla bort ekonomin ibland och tänka på annat. Svårt men försök ibland. Och sen skriva av sig sina känslor. Funkar för mig att få se det ned skrivet. Gäller även en budget
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp