Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Min situation

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Meddelanden
1 387
Mottagna reaktioner
995
Poäng
757
Hej Har hittat hit och är ny här, har hamnat i en ekonomisk tråkig sits, pga deprission, byte av jobb som blev skit och annat tråkigt, och dragit på mig en massa skulder, jag vill nu komma på banan och betala av dem och tyvärr får jag vänta tills januari innan jag kan få något samlingslån eftersom jag har för många UC förfrågningar och sedan är min bisnode 1. Har ca 30 ff där, det försvinner ca 10 i oktober funderar på att försöka höja på Fairlo fick avslag denna månad, men om jag väntar tills oktober och inte drar på mig nån ny anmärkning och 10 gamla försvinner kanske det skulle kunna gå. Jag har mått dåligt hela detta år och bytte jobb från mitt gamla det största misstag jag gjort, blev så illa behandlad fast lönen var bättre, men fick möjlighet att gå tillbaks till mitt gamla jobb dock och det värmer men där är lönen inte lika hög, även om jag fick upp den. Har börjat gå i terapi och det känns bra, men nu vill jag reda ut mitt liv också och inte ha en massa skulder och skäms och ångrar mig så och känner mig misslyckad. Därför tänkte jag att här kan man kanske få skriva av sig utan att få pekpinnar hela tiden osv. Så jag hoppas kunna betala av lite på alla lånen nu i september och oktober och skulle jag kunna höja med Fairlo i oktober kan jag släcka de två med högst ränta helt och hålet, det vore en dröm. Då skulle jag bli av med ca 15 000 kr i lån. Jag tänker skriva och uppdatera när jag orkar och hinner och hoppas må bättre framöver idag mår jag inte bra

Hej Har hittat hit och är ny här, har hamnat i en ekonomisk tråkig sits, pga deprission, byte av jobb som blev skit och annat tråkigt, och dragit på mig en massa skulder, jag vill nu komma på banan och betala av dem och tyvärr får jag vänta tills januari innan jag kan få något samlingslån eftersom jag har för många UC förfrågningar och sedan är min bisnode 1. Har ca 30 ff där, det försvinner ca 10 i oktober funderar på att försöka höja på Fairlo fick avslag denna månad, men om jag väntar tills oktober och inte drar på mig nån ny anmärkning och 10 gamla försvinner kanske det skulle kunna gå. Jag har mått dåligt hela detta år och bytte jobb från mitt gamla det största misstag jag gjort, blev så illa behandlad fast lönen var bättre, men fick möjlighet att gå tillbaks till mitt gamla jobb dock och det värmer men där är lönen inte lika hög, även om jag fick upp den. Har börjat gå i terapi och det känns bra, men nu vill jag reda ut mitt liv också och inte ha en massa skulder och skäms och ångrar mig så och känner mig misslyckad. Därför tänkte jag att här kan man kanske få skriva av sig utan att få pekpinnar hela tiden osv. Så jag hoppas kunna betala av lite på alla lånen nu i september och oktober och skulle jag kunna höja med Fairlo i oktober kan jag släcka de två med högst ränta helt och hålet, det vore en dröm. Då skulle jag bli av med ca 15 000 kr i lån. Jag tänker skriva och uppdatera när jag orkar och hinner och hoppas må bättre framöver idag mår jag inte bra
Du är inte ensam om att satt dig i skiten med skulder i år. Samma här. Men tryck inte ner dig själv/var för hård mot dig själv! Håll huvudet högt du håller ju på försöka hitta lösningar på allt nu :)

Du är inte ensam om att satt dig i skiten med skulder i år. Samma här. Men tryck inte ner dig själv/var för hård mot dig själv! Håll huvudet högt du håller ju på försöka hitta lösningar på allt nu :)
Åh tack, har just hittat en ev lösning, skattejämkning har jag skickat in idag, och eftersom jag har höga ränteutgifter och har begärt skattejämkning året ut, så kanske jag får mycket lägre skatt varje månad om det går igenom, det skulle göra mycket för mig. Tack för dina fina ord. Har idag känt mig dålig och misslyckad, men detta forum var så bra med så mycket bra tips och fin feedback från alla. Det var fint det du skrev tack

Hur mycket har du i lån och vilka räntor?
Ja ca 600 000 kr så det blir rätt mycket räntor. Men nu har jag i alla fall som tips från denna tråd skickat in om skattejämkning för resten av året till skatteverket då kanske jag kan få lite pengar över varje månad för att amortera på lånen. Det vore skönt om det gick att få beviljat och sen hoppas jag kunna få igenom Fairlo en höjning i oktober, fick avslag nu för många ff på bisnode för att höja till 50 000 kr men i oktober i år försvinner en hel drös, så då kanske jag kan betala av lite skit krediter.

Åh tack, har just hittat en ev lösning, skattejämkning har jag skickat in idag, och eftersom jag har höga ränteutgifter och har begärt skattejämkning året ut, så kanske jag får mycket lägre skatt varje månad om det går igenom, det skulle göra mycket för mig. Tack för dina fina ord. Har idag känt mig dålig och misslyckad, men detta forum var så bra med så mycket bra tips och fin feedback från alla. Det var fint det du skrev tack
Hoppas det löser sig!

skulle jag med vilja kunna dock har jag 36 000 som ska in till skatteverket 12/11 vinstskatt

Ja jag har tagit bort alla sociala medier och allt hänger ba här. Gjorde det direkt när sambon fick reda på alla lån och spelmissbruk för minska telefon tiden och fokusera på det viktiga.

Hoppas det löser sig!

skulle jag med vilja kunna dock har jag 36 000 som ska in till skatteverket 12/11 vinstskatt

Ja jag har tagit bort alla sociala medier och allt hänger ba här. Gjorde det direkt när sambon fick reda på alla lån och spelmissbruk för minska telefon tiden och fokusera på det viktiga.
Jag hoppas att det löser sig för dig också, ja det är skit detta med en massa skulder. Ja då är det kanske svårt att få jämkning från skatteverket men jag hoppas jag kan få det beviljat året ut, det vore bra för mig

Välkommen hit :)
Det viktigaste steget är att själv inse att ngt behöver förändras och jobba för det. Och det har du redan gjort :tummen:

Håller med @Myra , välkommen hit.
Jag är glad att du har fått tillbaka ditt gamla jobb. Gick igenom samma ganska nyligen, fick nytt jobb med högre lön men den psykiskt störda kulturen på arbetsplatsen gjorde mig olycklig. Så olycklig att mer lön inte gjorde mig glad ens. Nu är jag också tillbaka på mitt förra jobb, mindre lön men så jädra glad! Längtar efter mina arbetsuppgifter och framförallt mina kollegor. Så bra jobbat, pengar gör mycket men är inte allt.

Vad gäller din situation så vill jag inte ge dig falska förhoppningar så jag kommer vara brutalt ärlig, hoppas du tar det rätt för jag vill absolut inte vara taskig.
Du har 30 ff. Tio av dessa försvinner i oktober. Då ser det tyvärr fortfarande mörkt ut. Rekommendationen för att få lån med ok villkor (förutsett att allt annat ser hyfsat ut) är 4-5 stycken. Du behöver därför få bort ytterligare 15 st för att du ska få "bra" erbjudanden.
Du kan säkert få lån tidigare men till ockerräntor och annat orimligt och då är frågan om det hjälper eller stjälper dig. Det kan bara du avgöra.

MvH

Välkommen hit :)
Det viktigaste steget är att själv inse att ngt behöver förändras och jobba för det. Och det har du redan gjort :tummen:
Tusen tack Myra verkligen fina ord. Jag har fått igenom skattejämkning vilket gör att jag får ut ca 6000 kr mer från september och ska börja betala av mer på smålånen, tills mina ff försvinner i början av nästa år på UC då ska jag försöka ta ett samlingslån. Tack här kan man vara sig själv

Håller med @Myra , välkommen hit.
Jag är glad att du har fått tillbaka ditt gamla jobb. Gick igenom samma ganska nyligen, fick nytt jobb med högre lön men den psykiskt störda kulturen på arbetsplatsen gjorde mig olycklig. Så olycklig att mer lön inte gjorde mig glad ens. Nu är jag också tillbaka på mitt förra jobb, mindre lön men så jädra glad! Längtar efter mina arbetsuppgifter och framförallt mina kollegor. Så bra jobbat, pengar gör mycket men är inte allt.

Vad gäller din situation så vill jag inte ge dig falska förhoppningar så jag kommer vara brutalt ärlig, hoppas du tar det rätt för jag vill absolut inte vara taskig.
Du har 30 ff. Tio av dessa försvinner i oktober. Då ser det tyvärr fortfarande mörkt ut. Rekommendationen för att få lån med ok villkor (förutsett att allt annat ser hyfsat ut) är 4-5 stycken. Du behöver därför få bort ytterligare 15 st för att du ska få "bra" erbjudanden.
Du kan säkert få lån tidigare men till ockerräntor och annat orimligt och då är frågan om det hjälper eller stjälper dig. Det kan bara du avgöra.

MvH
Tack förstår hur du menar men lite missförstånd blev det nog. Jag skrev att när en del av de 30ff försvinner i oktober tänkte jag försöka höja på Fairlo för att få bort lite skruttlån, men först nästa år ska jag söka samlingslån då jag i januari har ca 2 ff kvar. Och sedan har jag nu fått igenom skattejämkning från september och till årsskiftet så jag får 6000 mer i månaden och då ska jag börja amortera på smålånen och försöka betala av så mycket jag kan.
Jag går tillbaks till mitt gamla jobb i morgon.

Tack förstår hur du menar men lite missförstånd blev det nog. Jag skrev att när en del av de 30ff försvinner i oktober tänkte jag försöka höja på Fairlo för att få bort lite skruttlån, men först nästa år ska jag söka samlingslån då jag i januari har ca 2 ff kvar. Och sedan har jag nu fått igenom skattejämkning från september och till årsskiftet så jag får 6000 mer i månaden och då ska jag börja amortera på smålånen och försöka betala av så mycket jag kan.
Jag går tillbaks till mitt gamla jobb i morgon.
Ah, ursäkta om jag missförstod. Din strategi låter toppen! Och varmt lycka till på jobbet imorgon, du fixar det galant!

Hoppas det löser sig!

Får man fråga va de är för vinstskatt?

Idag var jag tillbaks på mitt gamla jobb och vad bra och skönt det kändes och det känns också väldigt bra med att fått lönejämkning och ca 6000 mer i månaden året ut, hoppas få bort lite småkrediter och sedan i början av nästa år då jag har ca 2-3 ff kvar hoppas jag få ett samlingslån och få bort allt skit.
Det känns lite bättre idag i alla fall. Tack för allt fint stöd här inne

Idag var jag tillbaks på mitt gamla jobb och vad bra och skönt det kändes och det känns också väldigt bra med att fått lönejämkning och ca 6000 mer i månaden året ut, hoppas få bort lite småkrediter och sedan i början av nästa år då jag har ca 2-3 ff kvar hoppas jag få ett samlingslån och få bort allt skit.
HÄRLIGT!

Men du, 6000:- mer i månaden pga jämking, måste betyda att du ett vanligt år (6000:- X 12 månader) brukade få runt 72.000 tillbaka?
Läste just denna fantastiska tråd apropå :)

HÄRLIGT!

Men du, 6000:- mer i månaden pga jämking, måste betyda att du ett vanligt år (6000:- X 12 månader) brukade få runt 72.000 tillbaka?
Läste just denna fantastiska tråd apropå :)
Är det inte att TS får det hon skulle fått för 12 månader på 4 månader istället som är kvar? 6000 x 4 = 24000 tillbaka då annars på ett år med ett underskott på runt 80000:-? Eller tänker jag fel.

Vad kul! Nu har du vänd skutan, fortsätt i rätt riktning :):tummen:

Är det inte att TS får det hon skulle fått för 12 månader på 4 månader istället som är kvar? 6000 x 4 = 24000 tillbaka då annars på ett år med ett underskott på runt 80000:-? Eller tänker jag fel.
Ja kanske, jag kan inte detta men du har antagligen rätt, låter ju onekligen rimligt :)

Vad kul! Nu har du vänd skutan, fortsätt i rätt riktning Tusen tack och det ska gå framåt nu. Börjar i alla fall såhär och det känns toppen på jobbet. Och ska börja amortera av lite nu i september på ett av lånen, så tar vi det så Tack så enormt mycket

Ja kanske, jag kan inte detta men du har antagligen rätt, låter ju onekligen rimligt :)
Det är skattejämkning för 4 mån så det stämmer sept till dec och jag får 6000 mer i månaden. Hoppas kunna söka ett samlingslån i början av nästa år när många ff försvinner vid årsskiftet.

Uppdatering, tack för allt pepp..... jag är nu tillbaks på mitt gamla jobb och var gladare jag är det känns roligt för första gången på flera år att gå till jobbet. Och sen skattejämkningen att den gick igenom så snabbt nu kan jag i september börja betala av lite i alla fall. Sen är min plan att försöka höja på Fairlo och efter årsskiftet försöka få ett samlingslån och få bort alla dessa skitkrediter och så. Det vore toppen. Men tack för all stöttning och peppning.

Känns skönt att skattejämkningen gick igenom och nu kan jag börja amortera lite mer på lånen och spara en liten slant, det är en början i alla fall. Sen får vi se om Fairlo beviljar höjning i september eller om jag måste vänta tills oktober, med dem kan jag släcka en del skitkrediter och sen i slutet av januari nästa år, har nästan alla mina förfrågningar på UC försvunnit förutom 2 st då hoppas jag kunna söka mig ett samlingslån och få ner kostnaden och också räntan, men tack för att denna tråd finns

Känns skönt att skattejämkningen gick igenom och nu kan jag börja amortera lite mer på lånen och spara en liten slant, det är en början i alla fall. Sen får vi se om Fairlo beviljar höjning i september eller om jag måste vänta tills oktober, med dem kan jag släcka en del skitkrediter och sen i slutet av januari nästa år, har nästan alla mina förfrågningar på UC försvunnit förutom 2 st då hoppas jag kunna söka mig ett samlingslån och få ner kostnaden och också räntan, men tack för att denna tråd finns
Kan du spara en liten slant varje månad så är det guld värt på sikt. Rätt som det är är det kris och man behöver en femhundring och har man inget sparat så blir det ännu ett skitlån som man ska betala tredubbelt tillbaka. Så lite som 200 kr per månad gör skillnad, tro mig!

Kan du spara en liten slant varje månad så är det guld värt på sikt. Rätt som det är är det kris och man behöver en femhundring och har man inget sparat så blir det ännu ett skitlån som man ska betala tredubbelt tillbaka. Så lite som 200 kr per månad gör skillnad, tro mig!
Håller med dig, kan även komma oförutsedda utgifter nått går sönder / Kankse barn om man har behöver nått / en själv kanske behöver nått osv. Då kan er va skönt ha pengar istället för att ta ett lån igen med kass ränta.

Håller med dig, kan även komma oförutsedda utgifter nått går sönder / Kankse barn om man har behöver nått / en själv kanske behöver nått osv. Då kan er va skönt ha pengar istället för att ta ett lån igen med kass ränta.
Absolut är det så, det ska bli skönt att få börja en ny väg och hoppas det går bra nu. Vissa dagar känns bättre än andra. Men håller ut till januari då jag ska försöka få ett samlingslån för då har många av mina ff på UC försvunnit.

Tack för all peppning. I dag är det jobbigt igen och jag hoppas verkligen att det går bra nu och att jag kan komma tillbaks till dit jag var innan jag la på mig en massa skulder.
Jag vill se en förbättring månad för månad så då blir det nog bättre. Idag känns det jobbigt och det går i vågor hela tiden.

Tack för all peppning. I dag är det jobbigt igen och jag hoppas verkligen att det går bra nu och att jag kan komma tillbaks till dit jag var innan jag la på mig en massa skulder.
Jag vill se en förbättring månad för månad så då blir det nog bättre. Idag känns det jobbigt och det går i vågor hela tiden.
Det går verkligen i vågor , ens dagen känner man det verkligen flyter på ! Sen nästa känns det skit igen ! Men det kommer bli bättre lovar jag

För min del är det otroligt peppande att dokumentera alla skulder, totalt belopp, betalning per månad etc. Att se det svart på vitt motiverar att fortsätta kämpa, att se att skulderna minskar varje månad är bra för själ och psyke. Så klart att vissa dagar vill man bara ge upp men då får man ta en titt i "skuldpärmen" och se att det faktiskt går framåt.
Att ha allt kring skulderna i en pärm och ha koll är det bästa jag gjort. Har vandrat den långa vägen, ett tag orkade jag inte öppna breven vilket skapar enorm ångest. Har även haft en period när jag hade alla avier i en papperspåse, en annan period när jag faktiskt öppnade alla breven men låg räkningarna ligga kvar i kuverten och när lönen kom så valde jag ut de som gick att betala. Testat olika system. Älskar min skuldpärm (hatar dock skulderna!)

För min del är det otroligt peppande att dokumentera alla skulder, totalt belopp, betalning per månad etc. Att se det svart på vitt motiverar att fortsätta kämpa, att se att skulderna minskar varje månad är bra för själ och psyke. Så klart att vissa dagar vill man bara ge upp men då får man ta en titt i "skuldpärmen" och se att det faktiskt går framåt.
Att ha allt kring skulderna i en pärm och ha koll är det bästa jag gjort. Har vandrat den långa vägen, ett tag orkade jag inte öppna breven vilket skapar enorm ångest. Har även haft en period när jag hade alla avier i en papperspåse, en annan period när jag faktiskt öppnade alla breven men låg räkningarna ligga kvar i kuverten och när lönen kom så valde jag ut de som gick att betala. Testat olika system. Älskar min skuldpärm (hatar dock skulderna!)
Hej Myra Jo det är bra att göra så och det har jag gjort men ibland känns det jobbigt ändå. Vill att allt ska bli bra bara och det känns motigt ibland. Men får hoppas att det känns bättre framöver. Vissa dagar känns det bättre och vissa dagar sämre.

Hej Denna vecka har varit upp och ner känns väl sådär. Jag trivs dock mycket bättre på mitt jobb nu och sen har jag betalat av ett av lånen helt och hållet och sen har jag sparat undan en slant. Nu har jag satt upp lite mål också och gjort en budget.
Eftersom jag tycker att man alltid ska ha delmål på vägen så har jag gjort såhär
Slutmål att i december 2022 ha betalat av alla smålån på ca totalt 200 000 kr genom ett samlingslån som jag hoppas kunna ta i januari då mina förfrågningar på UC nästan försvunnit utom 2. Så jag nästa år vid denna tid ska kunna känna mig mer fri.
Delmålet nu är att inte ha någon mer förfrågning på bisnode mer under 2021, har inte haft nån i september, försvinner väldigt många i oktober och sen hålla rent till nyår.
Sedan kommer min inkomst att bli rejält mycket högre under 2021, vilket kanske kan göra att bisnode och UC blir bättre under 2022.
Det har varit en tuff vecka och känts väldigt jobbigt och att vägen tillbaka känns lång, men den får inte kännas lång det måste gå. Första steget är att jag släckt ett lån på 8000 kr denna månad och börjat spara 2000 kr totalt har lagt upp det i min budget året ut.
Jag har känt mig misslyckad och ledsen denna vecka och att allt känts så hopplöst men det måste gå, jag måste överleva till januari och då ser läget bättre ut. Skäms för det jag gjort och att må så dåligt jag gjort önskar jag ingen. Men trivs toppen på mitt jobb igen och ska ta mig tillbaks och förhoppningsvis ska 2022 bli ett bättre år än detta år, där det hänt för mycket som påverkat mig negativt och som kanske varit en av anledningarna till att jag hamnat här.
Men jag vill bara skriva av mig och må bra igen. Trots allt som hänt detta år, men vill säga till alla, ha ett slutmål och ett delmål på vägen, och belöna er med godis eller någon god middag när ni nått delmålet. Det är så man måste göra tror jag för att över huvudtaget överleva. Sen har veckan varit jobbig rent privat. Tyvärr har jag inte några föräldrar som kan gå in och bidra med något lån från deras sida.
Så september lämnar jag med noll förfrågningar på bisnode nu i två månader och tio försvinner i oktober. Kanske nån förbättring, vem vet ?
Betalat av ett lån på 8000 kr, sparat 2000 kr varav 500 kr i pensionsparande t om.
Nästa år höjs min inkomst rejält med ca 60 000 kr och det kanske kan förbättra läget att ta ett samlingslån och förbättra min kreditvärdighet lite.
Ha en bra fredag. Jag kände att jag var tvungen att skriva av mig nu då veckan varit en berg och dalbana

Hej En ny vecka till ända och känns som det hänt en del denna vecka. Jag har insett att man måste förlåta sig själv för allt som hänt för att kunna gå vidare och det har jag äntligen kunnat göra och för mig känns det mycket bättre. Sedan har jag äntligen lämnat bisnode 1 och gått upp till en 2 a alltid något har inte någon ny bisnode ff sen i augusti så målet att hålla rent till december lever fortfarande då jag kör med mina delmål och har klarat lite så idag blir det lite godis. Jag mår bättre på jobbet också och sen känns det så skönt att ha förlåtit sig själv och nu blickar jag framåt och i nuet har mitt stora mål med ett samlingslån i jan då väldigt många förfrågningar på UC försvunnit och målet att i slutet av dec 2022 ska det se mycket bättre ut än nu.
Nästa år höjs min inkomst rejält med ca 60 000 det bör väl påverka UC och bisnode lite i alla fall. Ingen ny förfrågan på bisnode eller UC sen augusti. och ett kliv upp på bisnode till en 2 a alltid något säg.
Ha en bra fredag

Hej
Ännu en vecka och denna vecka har varit lite upp och ner men kommande vecka försvinner 6 st förfrågningar på Bisnode undrar om man får bättre kreditvärdighet då ? På UC händer inte nåt, en förfrågan försvinner i okt och sen ett par stycken i december, i nästa års deklaration höjs min inkomst rätt rejält vet inte om det påverkar UC nämnvärt men som sagt målet står kvar att ha ett bra UC i december 2022. Men denna vecka har varit lite upp och ner, men som sagt nu i veckan försvinner 6 ff på Bisnode alltid något, behöver bara skriva av mig lite i dag. Mår bättre på jobbet nu och det känns fortfarande bra. Har fortfarande delmål att hålla rent till december.
Ha en bra helg

Hej
Varit en tuff månad då jag till och från mått lite dåligt och detta med att man hamnat här har gjort en ledsen och skamsen, men så har jag börjat tänka igen på att förlåta mig själv och gå vidare och försöka blicka framåt. Det är 6 st ff som försvunnit från Bisnode har hållit den helt ren sen i augusti och målet är att hålla den ren till december och pröva Fairlo som en chans att få bättre ränta och bort med några lån. Det vore bra och vill göra ett seriöst försök. Och håller fast vid min plan att försöka få ett samlingslån i januari. Men det är vissa dagar tufft och mår ibland skit. Men har en bra vän som stöttar mig rent mentalt. Har tyvärr inte någon släkting eller föräldrar som kan ställa upp men ska klara detta på något sätt, och vill tacka er här i forumet i alla fall och skönt att få skriva av sig lite. Trivs toppen på mitt jobb och äntligen har min älskade kör kommit igång efter pandemin och har hittat vänner där. Så det känns i alla fall bra,

Hej
Varit en tuff månad då jag till och från mått lite dåligt och detta med att man hamnat här har gjort en ledsen och skamsen, men så har jag börjat tänka igen på att förlåta mig själv och gå vidare och försöka blicka framåt. Det är 6 st ff som försvunnit från Bisnode har hållit den helt ren sen i augusti och målet är att hålla den ren till december och pröva Fairlo som en chans att få bättre ränta och bort med några lån. Det vore bra och vill göra ett seriöst försök. Och håller fast vid min plan att försöka få ett samlingslån i januari. Men det är vissa dagar tufft och mår ibland skit. Men har en bra vän som stöttar mig rent mentalt. Har tyvärr inte någon släkting eller föräldrar som kan ställa upp men ska klara detta på något sätt, och vill tacka er här i forumet i alla fall och skönt att få skriva av sig lite. Trivs toppen på mitt jobb och äntligen har min älskade kör kommit igång efter pandemin och har hittat vänner där. Så det känns i alla fall bra,
Grymt! Tycker du kämpar pÅ väldigt bra. Fortsätt håll bisonde rent och får du ej höja endå
Så är det bara blicka fram mot januari. Tycker du gör ett grymt jobb som fixar allt själv utan familj vänner som hjälper. Fantastiskt! Bara slänga iväg ett pm om det känns tungt! Finns om det behövs pratas ❤️

Grymt! Tycker du kämpar pÅ väldigt bra. Fortsätt håll bisonde rent och får du ej höja endå
Så är det bara blicka fram mot januari. Tycker du gör ett grymt jobb som fixar allt själv utan familj vänner som hjälper. Fantastiskt! Bara slänga iväg ett pm om det känns tungt! Finns om det behövs pratas ❤️
Tack så enormt mycket Dunder för din enormt fina input, blev enormt inspirerad av dig och din härliga kämparglöd. Tack, ja jag försöker ha ork och ta mig igenom detta själv. Men min dotter ska ha en stor eloge och mitt jobb det gamla jag gick tillbaks till och min underbara chef hon är så bra och sen förstås min fantastiska kör som ger mig all energi och kraft och att jag äntligen får sjunga. Jättefin kommentar och det känns skönt att veta att du finns där om man vill prata och ska säga att vissa dagar känns det enormt tungt och att jag inte orkar mer men så tänker jag, att jag måste orka och ta mig igenom detta. Tack för allt stöd och fina ord !!!

Tack så enormt mycket Dunder för din enormt fina input, blev enormt inspirerad av dig och din härliga kämparglöd. Tack, ja jag försöker ha ork och ta mig igenom detta själv. Men min dotter ska ha en stor eloge och mitt jobb det gamla jag gick tillbaks till och min underbara chef hon är så bra och sen förstås min fantastiska kör som ger mig all energi och kraft och att jag äntligen får sjunga. Jättefin kommentar och det känns skönt att veta att du finns där om man vill prata och ska säga att vissa dagar känns det enormt tungt och att jag inte orkar mer men så tänker jag, att jag måste orka och ta mig igenom detta. Tack för allt stöd och fina ord !!
Utan dig själv hade inget varit möjligt. Men visst är det skönt när folk runt omkring förstår? Utöver familj och vänner att liksom chef osv förstår ? För man tror oftast man ska bli dömd. Men det blir man inte. Ja kämpa för din dotter. Samma här utan min son och bonusdotter och sambo, vet jag inte vart jag varitz

Utan dig själv hade inget varit möjligt. Men visst är det skönt när folk runt omkring förstår? Utöver familj och vänner att liksom chef osv förstår ? För man tror oftast man ska bli dömd. Men det blir man inte. Ja kämpa för din dotter. Samma här utan min son och bonusdotter och sambo, vet jag inte vart jag varitz
Tusen tack för det fina orden. Vissa dagar är jobbiga och andra går bättre. Ja det är skönt när folk förstår. Tycker du kämpar enormt mycket du med och du är en stor inspiration för mig. Du har verkligen kommit långt och inspirerat många

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp