Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Givetvis får personen städa upp det här helt själv

En ny fråga nu under dagen, även denna påverkade inte kreditbetyget överhuvudtaget, är nog snart 10 frågor sedan det påverkades..

23,1% idag! Har gått från svag till mindre bra!! :D
(För er som inte vet har jag kämpat länge för att förbättra min score. Varit uppe på 92% )

I morgon försvinner den blanka också :)
Vad tror ni hände när den blanka försvann??

Gick till 3,3%!!!! Bra!! :D

Är överlycklig!!!
Har gått från 92 till 3,3 på ett år :)

Är överlycklig!!!

Stort grattis! Bra jobbat!

Jag har en blank (tror jag) som försvinner i september, har två ff till som försvinner innan. Går från 5ff, varav en blank till 2 ff, blir spännande att se vad som händer med mitt kreditbetyg då.

Är överlycklig!!!

Fantastiskt bra, då har du i alla fall en skaplig möjlighet att kunna göra något åt din situation om det är nödvändigt.
Har du fler events i närtid som kan påverka?

Fantastiskt bra, då har du i alla fall en skaplig möjlighet att kunna göra något åt din situation om det är nödvändigt.
Har du fler events i närtid som kan påverka?

har en ff kvar. försvinner i januari. behöver ett samlingslån och jag har en medsökande. men efter ett år som sjukskriven är min årsinkomst mkt låg.
har 200.000kr i skulder på UC, och 300.000 kr utanför uc (lån av familj och släkt)
inbillar mig att min medsökandes årsinkomst ska rädda mig... finns det någon sanning i det tro?

En ny fråga nu under dagen, även denna påverkade inte kreditbetyget överhuvudtaget, är nog snart 10 frågor sedan det påverkades..

Ytterligare en fråga utan påverkan..

Vet att ingen igentligen har någon koll hur uc fungerar, men har två förfrågningar som försvinner samtidigt nu i veckan, det måste väl påverka min uc lite positivt?

Vet att ingen igentligen har någon koll hur uc fungerar, men har två förfrågningar som försvinner samtidigt nu i veckan, det måste väl påverka min uc lite positivt?

Med all sannolikhet, men det beror också på hur många FF du har, och även vilket kreditbetyg du har. Om du har 50+ förfrågningar gör det tex kanske ingen skillnad alls, samma sak om du har redan har ett väldigt bra betyg.

Följer diskussion här och förundras precis som dom flest över hur UC sätter betyget.
Har själv inte så bra betyg pga av mkt ränteavdrag ( antar jag).
Legat på 22% men fick trots det lån av BN i våras. Kom ner på 7 förfrågningar nu och då blev betyget 15 %.
Tog ett lån hos Avida nu och en UC togs. Betyget steg till 20 %.
Har uppfattat att vissa kreditbolags förfrågningar försämrar betyget mer än andra kan det stämma?
Att tex Avida av UC ses som en sämre kreditgivare än "min bank".
Frågan jag vill ställa är att i UC kopian jag fick så har Avida fått kreditbetyget angivet till 6,4% !?
Nån som vet varför dom får 6 % när det stod 15 % på min uc?

Följer diskussion här och förundras precis som dom flest över hur UC sätter betyget.
Har själv inte så bra betyg pga av mkt ränteavdrag ( antar jag).
Legat på 22% men fick trots det lån av BN i våras. Kom ner på 7 förfrågningar nu och då blev betyget 15 %.
Tog ett lån hos Avida nu och en UC togs. Betyget steg till 20 %.
Har uppfattat att vissa kreditbolags förfrågningar försämrar betyget mer än andra kan det stämma?
Att tex Avida av UC ses som en sämre kreditgivare än "min bank".
Frågan jag vill ställa är att i UC kopian jag fick så har Avida fått kreditbetyget angivet till 6,4% !?
Nån som vet varför dom får 6 % när det stod 15 % på min uc?
Det betyg du ser på din kopia är det betyg du hade när upplysningen togs. Det betyg du nu ser är det aktuella betyget dvs efter en ny registrerad fråga .

Det betyg du ser på din kopia är det betyg du hade när upplysningen togs. Det betyg du nu ser är det aktuella betyget dvs efter en ny registrerad fråga .
Stämmer inte, jag har själv råkat ut för något liknande och det betyget som stod på min UC var 76% medans det i den utskickade stod 22,7%. Eftersom jag vid det tillfället ansökte via Lendo så fick jag flera UC-kopior för varje bank och riskprognosen skilde sej väldigt olika, så jag antar att det finns olika UC-frågor som bedömer olika...

Så är det, frågeställaren kanske inte bryr sig om antal förfrågningar/underskott/antal lån etc och får då en annan siffra, själv sett detta vid något tillfälle när jag sökte samlingslån och det stod olika kreditbetyg på samma omfrågekopia beroende på vem som tagit den.

Tror inte en förfrågan från specifika aktörer är sämre än andra, men de kan säkert vara det vid en manuell granskning.

Det stämmer inte riktigt!
Jag har haft stenkoll på mitt kreditbetyg å i alla papper man får av UC efter tex sökt lån hos lendo så har vissa lånegivare mycket lägre riskprocent på mig än vad andra har. Kanske 9/10 har "rätt kreditbetyg" enligt min uc. Men sen har jag sett dom som har en lägre procent. Dom ska ju få på samma uc men så verkar inte fallet vara riktigt har jag märkt!

Min bekanta har hunnit med 3-4 nya uc sen sist, alltjämt oförändrat kreditbetyg.

Borde väl bli månadsuppdatering vilken dag som helst nu

Någon som törs gissa sig på hur mitt betyg kommer ändras?😛
har 0.7 nu, 2 ff, hade 225k blanco och typ 500 i bolån, nu blir det 725 i bolån i stället, antal krediter minskar från 4 till en tror jag, vad kommer jag ha vid uppdateringen?:)

Borde väl bli månadsuppdatering vilken dag som helst nu

Någon som törs gissa sig på hur mitt betyg kommer ändras?😛
har 0.7 nu, 2 ff, hade 225k blanco och typ 500 i bolån, nu blir det 725 i bolån i stället, antal krediter minskar från 4 till en tror jag, vad kommer jag ha vid uppdateringen?:)
0.1

Fast det finns säkert någon algoritm hos UC som flaggar för inbakade blanco i bolån och så får du istället 7.7

0.1

Fast det finns säkert någon algoritm hos UC som flaggar för inbakade blanco i bolån och så får du istället 7.7

Haha, ja en sån finns säkert.. UCresonemanget "ah, minskat blanco med 225k, det klarar inte lasse av nästa måndag också, eftersom blancot är slut, det är dåligt. 25.5"

Jag tror inte 0.1, jag hoppas på kanske 0.4 eller nåt sånt, bolånen räknas också, förutsätter jag?

Bolånen räknas säkert, men jämför man dig med alla som har bolån har du nog bland de lägre. ...och det är ju ett lån med säkerhet (den bästa säkerheten för ett lån). Jag tror inte de som ligger i Utmärkt-gruppen alla saknar bolån, skulle nästan tippa att det är tvärtom.

Damn. trodde det skulle uppdateras nu vid midnatt, har för mig det var natten till 13e förra månaden..

Min bekanta har hunnit med 3-4 nya uc sen sist, alltjämt oförändrat kreditbetyg.

Samma bekanta bekantas kredithysteri verkar nu gått en bit, det ramlade in en sk "blank" förfrågan under eftermiddagen och vips rök kreditbetyget från typ 12.6 till 26

Samma bekanta bekantas kredithysteri verkar nu gått en bit, det ramlade in en sk "blank" förfrågan under eftermiddagen och vips rök kreditbetyget från typ 12.6 till 26

Shit vad deprimerande att se att det börjar om igen på nytt. Visar väl än en gång att om man inte löst grundproblemet (spelmissbruk, impulsiva inköp, leva över sina tillgångar, "unna sig saker" osv) spelar det ingen roll om man får ett samlingslån eller fixar skulderna på annat sätt. Man är snart i karusellen igen, och antagligen ännu värre andra gången eftersom även samlingslånet ska betalas utöver allt nytt man dragit på sig.

Shit vad deprimerande att se att det börjar om igen på nytt. Visar väl än en gång att om man inte löst grundproblemet (spelmissbruk, impulsiva inköp, leva över sina tillgångar, "unna sig saker" osv) spelar det ingen roll om man får ett samlingslån eller fixar skulderna på annat sätt. Man är snart i karusellen igen, och antagligen ännu värre andra gången eftersom även samlingslånet ska betalas utöver allt nytt man dragit på sig.

Här är det nog unna sig som gäller.
Det var faktiskt så att inget samlingslån var inblandat, utan precis allt var klart och betalt..

UC hade ju nåt fel i morse, så jag hann se kreditbetyget, det rasade ju från 12 till 26.. Det finns en bevijlad kredit på typ intersport eller nåt sånt, nån sorts fackhandel, på 10k dock outnyttjad. När den krediten inte syndes så rasade kreditbetyget till 33..

Här är det nog unna sig som gäller.
Det var faktiskt så att inget samlingslån var inblandat, utan precis allt var klart och betalt..

UC hade ju nåt fel i morse, så jag hann se kreditbetyget, det rasade ju från 12 till 26.. Det finns en bevijlad kredit på typ intersport eller nåt sånt, nån sorts fackhandel, på 10k dock outnyttjad. När den krediten inte syndes så rasade kreditbetyget till 33..

Tog och ringde till KF på lunchen idag, nu har den bekanta ett betalningsföreläggande ute i alla fall..

Tog och ringde till KF på lunchen idag, nu har den bekanta ett betalningsföreläggande ute i alla fall..
Men är det inte frustrerande att se dag efter dag hur det arbete och all tid du lagt ner på din bekant raseras bit för bit? Varför om jag får vara så fräck att fråga slutar du bara inte att kontrollera vad som sker nu, du har ju gjort vad du har kunnat för att hjälpa till.

Men är det inte frustrerande att se dag efter dag hur det arbete och all tid du lagt ner på din bekant raseras bit för bit? Varför om jag får vara så fräck att fråga slutar du bara inte att kontrollera vad som sker nu, du har ju gjort vad du har kunnat för att hjälpa till.

Även om jag håller med dig helt och hållet - och tänkt samma sak - så tycker jag att det är intressant för trådens ämne att se hur kreditbetyget påverkas av dåliga val. Även om det är tragiskt.

Även om jag håller med dig helt och hållet - och tänkt samma sak - så tycker jag att det är intressant för trådens ämne att se hur kreditbetyget påverkas av dåliga val. Även om det är tragiskt.
Ja det förstår jag också vet bara om det var jag som skulle göra samma sak åt en bekant (tack och lov är det inte så) så skulle jag inte ha samma tålamod som Lasseman och kunna se när allt barkar åt helvete igen och allt arbete jag lagt ner har varit förgäves. Så tack Lasseman för att du delger oss snabbaste sättet att rasera en ekonomi.

Nja.. frustrerande var det ett par tre kreditupplysningar.. nu har det väl samlat uc och creditsafe blivit ett trettiotal..
Nu är jag nog mest nyfiken hur jäkla fort någon kan ställa till det så pass

När uppdateras befintliga lån? Står "reg senast hos UC 2015-07-31"
Känns ju så där när ett lån man löste i början av augusti fortfarande står med.

Det var uppdaterat i onsdags i en liten stund, fast uppdaterat till att ingen hade nån kredit alls, antar nåt driftproblem.. normalt sett brukar det vara uppdarat kring 16-17 så det borde bli gjort i natt, men har dom datorstrul kanske det inte blir av alls.

För min egen del får den gärna stanna där, så slipper det Eurocard Corporate-kort som jobbet tvingat på mig någonsin synas :)

...men ingen uppdatering i natt heller.

Jag har ett Citibank corporatecard som är ställt på mig, till min hemadress påtvingat av jobbet. Men det syns inte hos UC.

Jag har ett Citibank corporatecard som är ställt på mig, till min hemadress påtvingat av jobbet. Men det syns inte hos UC.

Så skulle det ju faktiskt kunna vara. Jag bara antog att den skulle synas eftersom UC-förfrågan syns.

Hmm, våra arbetsgivare kanske inte har samma upplägg? Jag fick ingen ff reggad heller.

Den som lever får se :)

Våra kort är vi själva betalningsansvariga för, men de har direktkontakt med reseräkningssystemet. Jag får alltså ersättning för utlägg på lönen och sen får jag betala fakturan själv.

Den som lever får se :)

Våra kort är vi själva betalningsansvariga för, men de har direktkontakt med reseräkningssystemet. Jag får alltså ersättning för utlägg på lönen och sen får jag betala fakturan själv.

Vi har exakt samma upplägg. Jag betalar fakturan från Citibank som kommer hem. Skickar in kvitton via reseräkningen. Själva transaktionerna på kortet åker direkt in i reseräkningssystemet.
Vi skaffade nya kort nu i aug. Men fick ingen ff reggad. Mitt gamla corporatecard med samma upplägg syntes inte heller på uc.
Det borde ju rimligen inte belasta din privata kreditvärdighet. Ska bli spännande att se :)

Det var uppdaterat i onsdags i en liten stund, fast uppdaterat till att ingen hade nån kredit alls, antar nåt driftproblem.. normalt sett brukar det vara uppdarat kring 16-17 så det borde bli gjort i natt, men har dom datorstrul kanske det inte blir av alls.
Om de har problem med detta, så har de säkert fler problem, man undrar hur allvarligt det är och om de informerat banker o s v, för oss användare har ingen information gått ut, vare sej via mejl eller vid inloggning.

Mitt UC är oförändrat trots att Lindorff tog en blank förfrågan på mig idag. Ångrar att jag var ärlig och ringde dem i fredags och meddelade att jag inte kunde betala förrän idag, verkar som om att de tog förfrågan för att jag fick ett uppskov på två dagar.

Verkligen dåligt av Lindorff, var sista förfallodagen i fredags eller hur sen var du när du betalade idag? Vad sa sa de när du ringde i fredags?

Sista dagen att betala var i fredags, jag betalade hela beloppet. De sa ingenting om att de skulle kolla UC, bara att det inte var några problem att jag betalade idag. De flyttade för säkerhetsskull fram betalningen till onsdag(deras initiativ)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp