Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Sista dagen att betala var i fredags, jag betalade hela beloppet. De sa ingenting om att de skulle kolla UC, bara att det inte var några problem att jag betalade idag. De flyttade för säkerhetsskull fram betalningen till onsdag(deras initiativ)

Ring och prata med dom igen och säg att ni gjorde en deal i fredags och att det skulle betalas i dag och att den vart framflyttad. På det sättet så kanske dom kan ta bort den UC ff. Trist att ha den kvar om det inte skulle behövas. Dom kan ju dra tillbaka den om dom så vill. Flera här på forumet som har fått bort en ff om dom anser att det är fel.

Men ändå tog de en blank ff varför det?? Trodde Lindorff var bland de bättre inkassobolagen men tydligen inte.

Jag har pratat med dem idag, deras svar var att de har rätt att ta en UC. En blank förfrågan för ett belopp på drygt 600kr som jag dessutom sagt att jag skulle betala. Hatar Lindorff.

Jag har pratat med dem idag, deras svar var att de har rätt att ta en UC. En blank förfrågan för ett belopp på drygt 600kr som jag dessutom sagt att jag skulle betala. Hatar Lindorff.
Ja det kan jag förstå att du hatar dem, är det slutbetalt hos dem nu eller har du fortfarande kavar något hos dem? Bara så fräckt av dem att säga att det gick bra att betala i dag och sen erbjuda dig att de flyttar fram förfallodagen till onsdag och därefter ta en blank ff helt obegripligt.

En "vanlig" UC skulle vara mer ok, men en UC överhuvudtaget för det lilla beloppet är ju helt vansinnigt.

De förstod inte problemet med en UC från dem. Jag försökte förklara att de nu sabbat mina möjligheter till ett större lån som skulle göra att jag kom på fötter ekonomiskt igen. De hade absolut ingen förståelse för det.

Det värsta för mig är att det var två dagar kvar tills min då sista blanka skulle försvinna

Hmm, våra arbetsgivare kanske inte har samma upplägg? Jag fick ingen ff reggad heller.

vissa har kort där företaget är betalningsansvarig, då finns ingen anledning att ta en upplysning på brukaren. typ

Tror vi det blir nån uppdatering i natt? :D

Tror vi det blir nån uppdatering i natt? :D
Väntar med spänning, har betalt bort ytterligare 35 tkr på lånen sedan förra uppdatering, men som vanligt påverkar det väl inte betyget nämnvärt för min del...

Igår så hade jag en Score på 8,0 %. Efter nattens uppdateringar som fick jag en score på 0,8%. Så gör nu en chansning på att ansöka hos Lendo med ett samlingslån. Och ja, jag antar att min score ej ska vara så låg nu, men chansar iaf. Det är ju värt ett försök. Det enda som hände under natten var att två lån vart uppdaterade som avslutade. Hoppas nu att bankerna tar större värde på scoren och inte på mina ff som ligger på 7. Samt inte att jag tog ett lån för en månad sen. =)

Uppdatering:
Första banken redan gett ett erbjudan, Santander till 6,55 % =) Dock på mindre än halva summan av vad jag sökte på. Så bara att vänta i några timmar så får vi se om jag får bättre hos någon annan. Skönt om jag får igenom allt nu, Få bort en massa lån då som man kan sänka räntan. Plus att man får bort alla smålånen.

I morse när jag loggade på så hade min score sjunkit från 58,2% till 30,8% trots att mina betalningar inte registrerats för 2015-08, det stod samma som för 2015-07 inget annat hade hänt. Jag tänkte att de kanske fixat till beräkningsalogritmen, som jag tycker har varit helt fel. Men nu när jag loggar in så står det med rött "Tillfälligt fel: Systemet kan inte hämta informationen." Någon mer som har liknande? Jag tror att UC har extrema IT-problem, som de inte kommer tillrätta med. Överväger allvarligt att anmäla dem till DI, ett sådant viktigt institut kan inte hålla på att strula så här, all kreditgivning som förlitar sej på UC måste ju bli helt fel.

Jag kollade i morse, mitt var uppdaterat, scoren hade sjunkit från 14,1 till 13,9, vilket verkade rimligt. Gick in igen en stund senare och då stod det "tillfälligt fel". Nu har jag kollat igen och det ser ut som i morse. Inget har ändrats efter "felet"

Jag kollade i morse, mitt var uppdaterat, scoren hade sjunkit från 14,1 till 13,9, vilket verkade rimligt. Gick in igen en stund senare och då stod det "tillfälligt fel". Nu har jag kollat igen och det ser ut som i morse. Inget har ändrats efter "felet"
Tack! Samma här, verkar lite svajigt, fungerar, fungerar icke :)

Min scoring gick från 0.7, med en ff under ucs driftstörning till 0.9 till att nu ligga på 0.6
har bil på avbetalningsraden, ett kreditkort som e nyttjat till typ 15k bostadssrättslån och inte en krona i blanco

Tog och ringde till KF på lunchen idag, nu har den bekanta ett betalningsföreläggande ute i alla fall..

Gissar att det finns ett till föreläggande om jag ringer om ett par dagar. ytterligare en blank förfrågan. 2 krediter tycks ha beviljats under augusti, score drygt 27%

Fru Lassemans kreditbetyg gick oväntat upp lite (med uclogik fullt rimligt dock)
hon har avslutat 2 kontokrediter som inte var använd på år och dar, som tillsammans var på 5000 kr. I övrigt har hon betalat ner sitt enda lilla blanco från 27 till 22 ungefär..
Resultatet av det blev en scoring som gick upp från 0.7 till 0.8...

Igår så hade jag en Score på 8,0 %. Efter nattens uppdateringar som fick jag en score på 0,8%. Så gör nu en chansning på att ansöka hos Lendo med ett samlingslån. Och ja, jag antar att min score ej ska vara så låg nu, men chansar iaf. Det är ju värt ett försök. Det enda som hände under natten var att två lån vart uppdaterade som avslutade. Hoppas nu att bankerna tar större värde på scoren och inte på mina ff som ligger på 7. Samt inte att jag tog ett lån för en månad sen. =)

Uppdatering:
Första banken redan gett ett erbjudan, Santander till 6,55 % =) Dock på mindre än halva summan av vad jag sökte på. Så bara att vänta i några timmar så får vi se om jag får bättre hos någon annan. Skönt om jag får igenom allt nu, Få bort en massa lån då som man kan sänka räntan. Plus att man får bort alla smålånen.
sirpoller hur har det gått för dig sen i morse?

Kollade precis min UC (igen). Hade hoppats på att minska rejält från 13,9 när en blank försvann. Tyvärr så kastade Lindorff på mig en blank förfrågan i förrgår så jag ligger kvar på 13,9 idag.
Så det är nog bara att bita i det sura äpplet och strunta i att försöka sig på ett lån hos BN.

sirpoller hur har det gått för dig sen i morse?

Det vart lånet från Santander till räntan 6,55 i ränta. Det stora hoppet som jag fick 8,0% till 0,8% Kan jag tänka mig att i och med att jag fick ett lån av BN förra månaden så slog jag ihop två lån samt två krediter. Under natten som uppdaterades så visade ett lån och ett kreditkort som avslutad. Sen den ändra kreditkortet hade bara 288 kr kvar att betala efter att räntan kom och sånt. Samt och för lånet på 130 kr efter deras räntor. Så enligt UC så har jag kreditkort limit på 87500 kr som är belånad till runt 7%. Där är nog den anledningen till det stora sjunkande av scoren. Nu bara hoppas på att man får tillbaka låneavtalet hem och inte blir nekad i en eventuell manuell (Där dom ser att jag tog ett lån förra månaden, samt att jag höjde på mitt tidigare lån hos santander för någon vecka sen).

Men skall bli skönt om det är så att jag får dom och kan då betala alla smålån, resterande av kreditkortet samt det lånet som jag redan har hos santander.

Om man har 0.1% (utmärkt) i scoring hos uc står det så här i texten ovanför rutan där det redogörs olika procent osv..

"
Sverigelistan Kreditbetyg

Jämför dig själv med Sverigelistan på UC Kreditbetyg. Tänk dig att medelåldern i Sverige är 49 år och i din grupp 57 år, betyder det att det krävs erfarenhet att få utmärkt kreditbetyg?"

Det vart lånet från Santander till räntan 6,55 i ränta. Det stora hoppet som jag fick 8,0% till 0,8% Kan jag tänka mig att i och med att jag fick ett lån av BN förra månaden så slog jag ihop två lån samt två krediter. Under natten som uppdaterades så visade ett lån och ett kreditkort som avslutad. Sen den ändra kreditkortet hade bara 288 kr kvar att betala efter att räntan kom och sånt. Samt och för lånet på 130 kr efter deras räntor. Så enligt UC så har jag kreditkort limit på 87500 kr som är belånad till runt 7%. Där är nog den anledningen till det stora sjunkande av scoren. Nu bara hoppas på att man får tillbaka låneavtalet hem och inte blir nekad i en eventuell manuell (Där dom ser att jag tog ett lån förra månaden, samt att jag höjde på mitt tidigare lån hos santander för någon vecka sen).

Men skall bli skönt om det är så att jag får dom och kan då betala alla smålån, resterande av kreditkortet samt det lånet som jag redan har hos santander.
sirpoller har det hänt något mer har du fåt något skuldebrev från Santander?

sirpoller har det hänt något mer har du fåt något skuldebrev från Santander?

Jodå fick hem avtalet och är inskickad. Fick dom överblivna pengarna idag som jag nu själv måste betala av dom smålånen som inte hade någon bankgiro. Så på måndag har man bara 4 större lån, ett kreditkort samt NOLL!!! smålån.

Gör det någon skillnad för kreditbetyget om jag söker ett blancolån istället för ett kreditkort. Har just nu 4 ff och kreditbetyg 3,4 bra. Behöver 20.000 för att betala fiber till huset som ska betalas kvartalsvis med 6250 kr. Vill veta om det har stor inverkan på kreditbetyget vilket jag väljer. Har fått ett erbjudande från Santander om deras kreditkort Mitt kort utan avgifter eller ska jag söka ett litet blancolån? Självklart skulle jag helst vilja betala månadsvis så jag slapp ta ett lån eller en kredit men mitt Stadsnät går inte med på månadsbetalning.

Senast ändrad:
Gör det någon skillnad för kreditbetyget om jag söker ett blancolån istället för ett kreditkort. Har just nu 4 ff och kreditbetyg 3,4 bra. Behöver 20.000 för att betala fiber till huset som ska betalas kvartalsvis med 6250 kr. Vill veta om det har stor inverkan på kreditbetyget vilket jag väljer. Har fått ett erbjudande från Santander om deras kreditkort Mitt kort utan avgifter eller ska jag söka ett litet blancolån? Självklart skulle jag helst vilja betala månadsvis så jag slapp ta ett lån eller en kredit men mitt Stadsnät går inte med på månadsbetalning.
Jag har också en till förfrågan som försvinner de 27/10 tror ni betyget förbättras ytterligare av det?

Hur gick du från smslån till bra kreditbetyg så kort tid? Satte du ditt hus som säkerhet för lånet hos svea?

Ang din fråga skulle jag tro att ett litet blanco är bättre än ett kreditkort. Bättre för dig med att inte kunna utnyttja det hela tiden :)

Hur gick du från smslån till bra kreditbetyg så kort tid? Satte du ditt hus som säkerhet för lånet hos svea?

Ang din fråga skulle jag tro att ett litet blanco är bättre än ett kreditkort. Bättre för dig med att inte kunna utnyttja det hela tiden :)
Ja hade huset som säkerhet för lånet hos Svea eftersom det lånet var på 210.000 så var det enda alternativet då de inte godkände mig för så mycket blanco. Då får det bli ett blanco tycker du att jag ska välja Bank Norwegian eller Collector?

Kollade Kivra och mitt kreditbetyg för oktober 2014 var 17,2% och 23 ff och nu 3,4% och 4 ff så jag har jobbat på bra om jag får säga det själv.:)

Kollade Kivra och mitt kreditbetyg för oktober 2014 var 17,2% och 23 ff och nu 3,4% och 4 ff så jag har jobbat på bra om jag får säga det själv.:)
Lendo? Så litet lån bör en del nappa på, bank Nor kommer ge dig sämst ränta så ställ hellre frågan till någon annan.

Hittade igen den här listan, frågade om den för ett tag sedan
https://www.uc.se/Om-UC/ucs-kallor.html

Kvällens fundering får bli: hur mycket påverkas ens kreditbetyg om man blir kunglig hovleverantör, som tydligen framgår av ens upplysning..

Hittade detta på Min UC där UC talar om hur man kan förbättra sitt kreditbetyg. kan kanske vara till hjäp för någon även om vissa saker är självklara :

Så här förbättrar du ditt kreditbetyg
Ditt kreditbetyg ingår ofta i beslutsunderlaget när du ska beviljas ett lån eller en kredit. Då kan det vara bra att veta att ditt betyg bygger på uppgifter i din kreditupplysning — och att du själv kan påverka uppgifterna.

pie_chart2.png

Minska antalet krediter - och beloppen.
Hur stora och hur många lån du har på banken och hos finansbolag påverkar ditt kreditbetyg. Det är bra om du avslutar krediter du inte använder. Har du många små lån kan det vara bättre att lägga ihop dem till ett lite större lån. Tänk på att inte söka krediter i onödan eftersom även antalet sökta krediter kan påverka ditt kreditbetyg.

Minska användandet av dina krediter.

Hur stor del av dina beviljade krediter som du utnyttjar påverkar ditt kreditbetyg. Försök att löpande betala ner t.ex. kreditkortsskulder.

Undvik anmärkningar, håll koll på befintliga.

Om du har betalningsanmärkningar och skulder hos Kronofogden påverkar det ditt kreditbetyg. Exakt hur betyget påverkas beror på antalet anmärkningar, beloppen och om anmärkningarna är nya eller gamla. Se till att inte få nya anmärkningar och håll koll på när gamla anmärkningar försvinner.

En stadig inkomst är en fördel.

Inkomsten är inte helt lätt att bestämma över. Men en stadig inkomst ökar självklart möjligheterna att betala tillbaka lån och krediter. Mitt Kreditbetyg tar hänsyn till storleken och utvecklingen av din inkomst.

Håll dig uppdaterad med Min Bevakning.

Även förändringar i ditt civilstånd eller av ditt fastighetsinnehav kan påverka kreditbetyget. Om du inte vill missa viktiga förändringar, och hur de påverkar, föreslår vi att du använder tjänsten Min Bevakning. Då får du sms eller e-post direkt när din kreditupplysning förändras.https://www.minuc.se/minUC/tjanster/min-bevakning.html

Även förändringar i ditt civilstånd eller av ditt fastighetsinnehav kan påverka kreditbetyget. Om du inte vill missa viktiga förändringar, och hur de påverkar, föreslår vi att du använder tjänsten Min Bevakning. Då får du sms eller e-post direkt när din kreditupplysning förändras.

Törs man gissa att fastighet är bra för kreditbetyget.. och att gifta sig ger ett lyft medan att skilja sig lär skicka betyget i utförslöpa i alla fall något år.

Hittade detta på Min UC där UC talar om hur man kan förbättra sitt kreditbetyg. kan kanske vara till hjäp för någon även om vissa saker är självklara :

Så här förbättrar du ditt kreditbetyg
Ditt kreditbetyg ingår ofta i beslutsunderlaget när du ska beviljas ett lån eller en kredit. Då kan det vara bra att veta att ditt betyg bygger på uppgifter i din kreditupplysning — och att du själv kan påverka uppgifterna.

pie_chart2.png

Minska antalet krediter - och beloppen.
Hur stora och hur många lån du har på banken och hos finansbolag påverkar ditt kreditbetyg. Det är bra om du avslutar krediter du inte använder. Har du många små lån kan det vara bättre att lägga ihop dem till ett lite större lån. Tänk på att inte söka krediter i onödan eftersom även antalet sökta krediter kan påverka ditt kreditbetyg.

Minska användandet av dina krediter.

Hur stor del av dina beviljade krediter som du utnyttjar påverkar ditt kreditbetyg. Försök att löpande betala ner t.ex. kreditkortsskulder.

Undvik anmärkningar, håll koll på befintliga.

Om du har betalningsanmärkningar och skulder hos Kronofogden påverkar det ditt kreditbetyg. Exakt hur betyget påverkas beror på antalet anmärkningar, beloppen och om anmärkningarna är nya eller gamla. Se till att inte få nya anmärkningar och håll koll på när gamla anmärkningar försvinner.

En stadig inkomst är en fördel.

Inkomsten är inte helt lätt att bestämma över. Men en stadig inkomst ökar självklart möjligheterna att betala tillbaka lån och krediter. Mitt Kreditbetyg tar hänsyn till storleken och utvecklingen av din inkomst.

Även förändringar i ditt civilstånd eller av ditt fastighetsinnehav kan påverka kreditbetyget. Om du inte vill missa viktiga förändringar, och hur de påverkar, föreslår vi att du använder tjänsten Min Bevakning. Då får du sms eller e-post direkt när din kreditupplysning förändras.
Antar att inkomst, civilstånd och ev. fastighetsinnehav ingår i övrigt.

Har en kredit på 3000 hos ÖoB som inte är utnyttjad och en kredit på 2000 nästan helt utnyttjad hos Handelsbanken Multicard, tror ni det påverkar mitt kreditbetyg på 3,4% Bra, om jag ber ÖoB ta bort den krediten och löser krediten hos Handelsbanken och tar bort den också tror ni det förbättrar eller försämrar mitt kreditbetyg?

Har en kredit på 3000 hos ÖoB som inte är utnyttjad och en kredit på 2000 nästan helt utnyttjad hos Handelsbanken Multicard, tror ni det påverkar mitt kreditbetyg på 3,4% Bra, om jag ber ÖoB ta bort den krediten och löser krediten hos Handelsbanken och tar bort den också tror ni det förbättrar eller försämrar mitt kreditbetyg?
Hur snart ser man den förändringen på mitt kreditbetyg är i valet och kvalet om jag ska söka ett lite blancolån på 20.000kr för att betala fibern i min fastighet och vill ha så bra villkor och så låg ränta som möjligt med mina villkor. Att söka ett kreditkort när jag tar bort gamla är väl inte lösning då jag har förstått att det försämrar mitt kreditbetyg mer än ett blancolån gör.

Jaha, hoppade upp från 12,5 till 16,4 vid nattens uppdatering. Kan det va att jag höjde mitt norwegian kort från 15000 till 20000 dock utan ny UC . Har ju betalat av mer än 5000 på övriga kort o krediter. Suck blir så trött ibland på betyget som känns helt ologiskt mellanåt.

Ja de borde väl bli bättre då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp