Lånforum.se rekommenderar
1. ICA Banken - Testa lösa lån hos Ica först
2. Risicum - Upp till 12 000 kr. Kontokredit. Ej UC
3. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
4. Aasa - Upp till 30 000 kr över 2 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

minUC - Mitt kreditbetyg

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av hcp, 17 februari 2014.

1. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    426
    Trofépoäng:
    567
    Har också varit med om samma sak, kontaktade ingen, påverkade inte kreditbetyget och syntes inte på upplysningen.

2. tröttmössa

tröttmössa V.I.P

Mottagna gillanden:
    203
    Trofépoäng:
    397
    Tack för era svar ja får se hur jag gör
    Irriterande se detta och det är en till som är likadan
    Men kan det bero på att de varit på inkasso?

3. Lavendel

Lavendel Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    När 2 anmärkningar försvann så gick jag från 14,9 till 13,4 dock hände inget när en förfrågan försvann nu i dagarna. På lördag försvinner en anmärkning till så får se om det händer något mera då.

4. CJ81

CJ81 V.I.P

Mottagna gillanden:
    46
    Trofépoäng:
    146
    En liten förändring, från 49.3 till 44.7% idag. Fortfarande katastrofdåligt men det går åt rätt håll iallfall!

Lasseman gillar detta.
  5. MrDesp

MrDesp Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Trofépoäng:
    52
    Gick från 7,1 till 5,4 utan att något hänt. Ska nu undersöka vad som händer. Har på nollade krediter och tre ff som försvinner 20/9-4/11. När ska jag avsluta de nollade krediterna. Finns det ngn risk att det kan påverka betyget negativt?

6. Hmm

Hmm Gäst

Om de inte är avslutade se till att de avslutas.

7. Slösarn

Slösarn Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    26
    Sänkte min kreditkortsskuld och betyget gick från 1,3 till 2. Inga annat som ändrats :(

8. Norreborre

Norreborre V.I.P

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    42
    Om jag avslutar en kredit idag är den borta från min UC den 20e då?

9. Jimmy

Jimmy Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    27
    min score minskade från 5,1 till 4,7. Hade hoppats på en större minskning, men så fanns ju Qliro där helt plötsligt! Fortfarande extremt sne på apoteket som fuckade upp min score från början genom att inte informera om att deras fakturaköp är en kredit som syns på uc. I alla fall... Detta med qliro ger ju upphov till en del frågor. Det står som "avbetalning" och det är en rad jag aldrig sett innan. Är det bättre med avbetalning än kredit, lika illa, eller värre tro? Som någon sa så är det säkert då de har börjat med lån. Är Klarna nästa att synas på uc då måntro? Nu försvinner en ff 29/9 och då har jag 6 kvar. Ska bli intressant hur min score förändras. Sist en ff försvann så hände inget. Men jag lever på hoppet då min största score förbättring från 7 nått till 2,1 (innan apoteket) hände utan någon förändring på uc, samma ff, inga uppdateringar, ingen förändring alls. Så hoppet finns att det slumpas till min fördel igen nån dag. :]

10. jonu0001

jonu0001 Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Trofépoäng:
    12
    Instämmer till fullo med dig Jimmy, jag fick också en smärre chock när jag häromdagen såg att qliro syntes, qliro skapade en ny låneprodukt för inte så länge sen. Denna lansering skulle jag tro har initierat ett samarbete med uc och då har de valt att inkludera alla sina produkter, delbetalning, kampanj, faktura etc via uc, detta är min tolkning vet inte med säkerhet.
    Jag har igår pratat med deras kundtjänstchef och väntar återkoppling även idag.

Dela sidan