• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Ok, jag betalar 39kr/mån för att kunna följa mitt UC betyg. Förstår att det har kommit en ny score, är det värt att uppdatera och vilken UC score är det bankerna ser?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Förstår jag rätt, om man köper den "nya" scoretjänsten, kommer man åt sin upplysning då?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Förstår jag rätt, om man köper den "nya" scoretjänsten, kommer man åt sin upplysning då?
Kreditbetyget ser du som vanligt vill du se Min Upplysning finns den under Kreditkollen där du ser din score och du går då in under rapporter. I rapporten ser du hela din kreditupplysning nedbruten i dess olika beståndsdelar. Du får enkelt en överblick och kan få full koll på vad som egentligen står i din upplysning. Vill du enbart ha Min Upplysning kan du antingen köpa den för 19 kronor per gång eller ha kvar gamla Kreditkollen
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Kreditbetyget ser du som vanligt vill du se Min Upplysning finns den under Kreditkollen där du ser din score och du går då in under rapporter. I rapporten ser du hela din kreditupplysning nedbruten i dess olika beståndsdelar. Du får enkelt en överblick och kan få full koll på vad som egentligen står i din upplysning. Vill du enbart ha Min Upplysning kan du antingen köpa den för 19 kronor per gång eller ha kvar gamla Kreditkollen
Vill du se din Min Upplysning som tidigare så ser du den längst ner på sidan under" Skriv ut rapport"
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
För att få nya Kreditkollen med din score måste du köpa den här https://www.minuc.se/kreditkollen/ och säga upp den gamla versionen via mejl eller telefon med UC. Fördelen med den nya är att den inte bunden på 1 år som den gamla så du kan själv avgöra när du inte behöver tjänsten, du har dock en månads uppsägning.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Om man köper kreditkollen har man tillgång till den gamla med då? MinUC?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Om man köper kreditkollen har man tillgång till den gamla med då? MinUC?
Om du köper nya Kreditkollen finns ditt Kreditbetyg som förut och under Kreditkollen finns Min UC som tidigare under Rapporter I rapporten ser du hela din kreditupplysning nedbruten i dess olika beståndsdelar. Du får enkelt en överblick och kan få full koll på vad som egentligen står i din upplysning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Om du köper nya Kreditkollen finns ditt Kreditbetyg som förut och under Kreditkollen finns Min UC som tidigare under Rapporter I rapporten ser du hela din kreditupplysning nedbruten i dess olika beståndsdelar. Du får enkelt en överblick och kan få full koll på vad som egentligen står i din upplysning.

Kan du lägga upp hur den nya ser ut för dig? Maskera alla detaljer såklart, nyfiken hur den ser ut
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Kan du lägga upp hur den nya ser ut för dig? Maskera alla detaljer såklart, nyfiken hur den ser ut
Sorry försökte men det såg bara konstigt ut hoppas någon som är duktigare än mig kan göra detta utan att avslöja de personliga uppgifterna.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Lasseman,
Jag ska köpa den imorgon och göra det då.

Kan fixa det då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp