Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nä men nu får de väl ge sig..? FORTFARANDE ingen uppdatering!? Brukar aldrig hända något med betyget om man redan passerat nytt datum, blir det först på måndag nu?😕

Och mitt betyg hoppade från 12,4 till 1,1. Blev beviljad 270000 till 5.9% ränta. Jag kan nu sänka mina månadskostnader med ca 8000kr.
Hade planer på att släppa allt till KFM men UC-buggen räddade mig. Nu ska jag aldrig mer ta ett skitlån. :)

Inget hos mig än.

Genom advisa eller? Grattis och ångest här att man inte tog chansen med 2.9
Jag tog två olika, sökte först 70k via advisa och sen när mitt betyg bara höjdes med 0.1 efter förfrågningen tänkte jag att jag kunde göra ett till försök så sökte 200k via zmarta. Fick 5 erbjudanden på båda, ingen superränta men minskar mina månadskostnader med 10k och snittränta med 10% så väldigt stort för mig!

Har ett utmätningsförsök som försvinner den 18 oktober. Frågan är kommer den försvinna natten till söndag den 18e eller kommer det vara natten till måndag den 19e?

Jag tog två olika, sökte först 70k via advisa och sen när mitt betyg bara höjdes med 0.1 efter förfrågningen tänkte jag att jag kunde göra ett till försök så sökte 200k via zmarta. Fick 5 erbjudanden på båda, ingen superränta men minskar mina månadskostnader med 10k och snittränta med 10% så väldigt stort för mig!

Grattis :)

Har uppdatering skett på nån helgdag någon gång?
Enda gången jag varit med om det var när min skuldsanering blev klar för 3,5 år sedan, det var en lördag. Men det ju är lite mer som att ”en betalningsanmärkning” försvinner eller vad man ska säga. Rättare sagt: de som har skuldsanering har inte ens något kreditbetyg i 5 år. Det har man förvisso vid betalningsanmärkning (som ”bara” finns kvar i 3 år). Vet inte om en vanlig uppdatering någonsin gjorts på helgen. Ff och anmärkningar försvinner alla dagar om året; samma datum man fick dem, 12 månader senare

Nja, realistisk tror jag mer på 0,7/0,8. Men vill inte bli besviken så jag tippar på 1,2

Men ingen uppdatering ännu ☹️
Jag brukar tänka likadant, trist att bli besviken. Nu blev det sanslöst nog ingen uppdatering idag heller, får döpa om tråden till ”Sen uppdatering hos UC”😵

”Hej,

Vi jobbar för fullt för att lösa problemet och det ska vara löst inom kort.
Kika igen på måndag då är allt återställt.

Med vänlig hälsning,

Customer Operations”

Fick detta idag, så den kommer på måndag. Bra ändå att vara ärlig att dom fortfarande har problem.

”Hej,

Vi jobbar för fullt för att lösa problemet och det ska vara löst inom kort.
Kika igen på måndag då är allt återställt.

Med vänlig hälsning,

Customer Operations”

Fick detta idag, så den kommer på måndag. Bra ändå att vara ärlig att dom fortfarande har problem.
Bra initiativ att ta den kontakten med UC, det uppskattas:tummen:

En grej jag tänkte fråga, har nu inte sökt nåt på mer än 6 månader , har 8 ff kvar och riksprognos ligger på 14 hoppas det blir ännu lägre på tisdag har 180k i olika lån , tror ni med allt detta det finns en möjlighet att få en samlingslån? nån som fick med 14riksprognos och det andra jag skrev?

En grej jag tänkte fråga, har nu inte sökt nåt på mer än 6 månader , har 8 ff kvar och riksprognos ligger på 14 hoppas det blir ännu lägre på tisdag har 180k i olika lån , tror ni med allt detta det finns en möjlighet att få en samlingslån? nån som fick med 14riksprognos och det andra jag skrev?
Uppdateringen är troligtvis klar på måndag, annars är det nästan rekordsent för en UC-uppdatering. Hur dyra räntor har du nu? Lån kan man säkert få, men ränta är ju vad det kostar att låna pengar, och ju sämre kreditbetyg desto sämre ränta får man. Är det länge sedan du sökte lån senast (via UC)? Då är chanserna bättre.

Kanske på grund av låg skuldsättningsgrad. Men kämpa på ett halvår till är min rekommendation för direkt en permanent lösning med bra ränta. Söker du nu med 14% så kommer du få en dålig ränta.

Vad har du för Bisnode betyg och hur många förfrågningar hos Bisnode? Wäsgöta Finans kanske är mer intressant om du ska söka just nu.

liten input: riskprognos heter det, riksprognos är en helt annan sak och sånt statistiska centralbyrån sysslar med.

Kanske på grund av låg skuldsättningsgrad. Men kämpa på ett halvår till är min rekommendation för direkt en permanent lösning med bra ränta. Söker du nu med 14% så kommer du få en dålig ränta.

Vad har du för Bisnode betyg och hur många förfrågningar hos Bisnode? Wäsgöta Finans kanske är mer intressant om du ska söka just nu.

liten input: riskprognos heter det, riksprognos är en helt annan sak och sånt statistiska centralbyrån sysslar med.

Jag har 4-5 högrisklån som har ränta över 25% bisnoide är katastrof kan inte äns ta 2k hehe

Men uc har jag inte testat på minst 4månader får jag ett lån som jag kan betala av alla andra så är det ändå massa lax jag sparar i månaden jämfört all ränta och a betalningar jag kämpar med nu , om du förstår vad jag menar

Hej!

Jag undrar om det varierar från uc till uc när uppdateringen kommer. Syns denna månads update redan nu eller bör man vänta till den 20:e i alla fall?

Jag har 4-5 högrisklån som har ränta över 25% bisnoide är katastrof kan inte äns ta 2k hehe

Men uc har jag inte testat på minst 4månader får jag ett lån som jag kan betala av alla andra så är det ändå massa lax jag sparar i månaden jämfört all ränta och a betalningar jag kämpar med nu , om du förstår vad jag menar

?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp