- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Vad besviken man kommer bli om det inte är uppdaterat kl 00.00. När var ens senaste gången UC uppdaterade först den 19:e? Tror jag aldrig jag varit med om..😵12 timmar left!
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Vad besviken man kommer bli om det inte är uppdaterat kl 00.00. När var ens senaste gången UC uppdaterade först den 19:e? Tror jag aldrig jag varit med om..😵12 timmar left!
Då har du mycket att se fram emot. Jag har blivit av med 1 st kredit och i och med det minskad skuld, fast det ”stora” för kreditbetyget är nog ”färre antal krediter”. Ser dock fram emot att även mitt underskott minskar, men i april-21Ska bli jävligt spännande, min inkomst och underskott kommer vara förbättrat i samma veva inatt.

Spännande!!Ok, 7 timmar kvar..![]()
Man kan knappt bärga sig!Spännande!!
Självklart har jag ett viktigt möte idiottidigt, få se om man har någon ”UC-vaka”, brukar ha det om jag ska vara helt ärlig🙄Typiskt! :/Man kan knappt bärga sig!Självklart har jag ett viktigt möte idiottidigt, få se om man har någon ”UC-vaka”, brukar ha det om jag ska vara ärlig🙄
Så blir till definitivt en vaka. Igen!! 
Lyllos digTypiskt! :/
Själv har jag "sovmorgon" till 8:45!Så blir till definitivt en vaka. Igen!!
![]()
Visserligen kan man ju ställa klockan på 00.00 och sen sova vidare?😕 Låter som det är det man får göra, fn det är ju månadsuppdatering..!🙄Bra plan!Lyllos digVisserligen kan man ju ställa klockan på 00.00 och sen sova vidare?😕 Låter som det är det man får göra, fn det är ju månadsuppdatering..!🙄

Vanligtvis brukar det gå på ”datum” och vid midnatt blir det den 19/10. Tror jag varit med om att det blivit på morgonen eller ”under dagen” men det är mer ovanligt.Får alla ni eran månadsuppdatering vid midnatt? Jag har aldrig fått det utan får den alltid på morgonen/förmiddagen den dag det uppdateras. Om en förfrågan eller dylikt försvinner så sker dock alltid uppdateringen vid midnatt. Konstigt om jag är den enda.
Jag har 4-5 högrisklån som har ränta över 25% bisnoide är katastrof kan inte äns ta 2k hehe
Men uc har jag inte testat på minst 4månader får jag ett lån som jag kan betala av alla andra så är det ändå massa lax jag sparar i månaden jämfört all ränta och a betalningar jag kämpar med nu , om du förstår vad jag menar
Jag förstår EXAKT vad du menar. Vänta tills du har noll förfrågningar, ta ett samlingslån med bästa möjliga ränta och ta aldrig ett dåligt och oplanerat lån i ditt liv igen.
Hitta en permanent lösning på problemet och gör aldrig dom misstag du gjort igen. Varenda person här som har gammalt medlemskap kan intyga detta.
jag vet det får jag göra och skärpa mig med impulsgrejer absolut, men jag tror inte jag klarar av att vänta till juni nästa år, det e ohållbar med att ha så lite pengar att va med pga alla räkningar med hög ränta jag måste testa så snart som möjligt får se hur det förändras imon hooas att det hoppar långt ner så att jag kan få bra ränta och sammla ihop skiten ....jag meddelar hur betyget är imon 8ff kvar o 180k skuld
Ja, det är också en lösning. Först samla 180.000kr nu till ett och samma lån. Rekommenderar att söka på 185.000kr i så fall för det kostar alltid lite mer än vad totalbeloppet är för att lösa lånen. En viss ränte skillnad.
Samla det först via Advisa då. Efter du gjort det avsluta inga krediter om du har krediter synliga på UC, men använd dom inte. Efter ett tag så får du väldigt bra kreditbetyg om du har outnyttjade krediter.
Sen ser du detta som en tillfällig lösning och samlar igen i Juni nästa år när du bara har 1 förfrågan (den du tar nu). Det borde resultera i mycket bättre ränta på 8 månader.
han menar att du ska återbetala hela beloppet men inte säga upp krediterna.Menar du att jag ska betala av största delen av krediterna inte hela ? Dom 180k syns på uc det är dessa med dom höga räntor jag betalar av nu.... så inte helt avbetala dom menar du?
Menar du att jag ska betala av största delen av krediterna inte hela ? Dom 180k syns på uc det är dessa med dom höga räntor jag betalar av nu.... så inte helt avbetala dom menar du?
Precis som ovan beskriver.
Betala av allt, nolla krediterna och låt dom vara så. Ring inte och avsluta dom, har du kreditkort kan du klippa kortet. Bara du inte ringer och säger upp/avslutar krediterna.
UC kommer se det väldigt positivt efter ett tag. Säg att du har 100.000 i krediter. Men 0 kr utnyttjat.
UC kredit-betyget baserar sig på risken att du får betalningsproblem inom ett år. Men har du outnyttjad kredit på 100.000 så kommer UC se det som en buffert om det krisar. Därav mycket lägre risk att få betalningsproblem med en stor buffert.
UC ser även mönstret från månad till månad på dina krediter.
Välskött och lågt utnyttjad kredit = bra betyg
Inte välskött kredit = dåligt betyg
Avslutad outnyttjad kredit = Din buffert försvinner från UC = dåligt betyg
Fick iaf min inkomst uppdaterad nyss.19 oktober och fortfarande ingen uppdatering..!? Har UC blivit galna? Tänker de hoppa över den här månadens uppdatering eller vad!?😱
Hahaha skulle inte förvåna migDet blir ingen uppdatering denna månad så sluta tjata om UC's uppdatering nu...
Nix ingenting här heller, står fortfarande augusti som senaste uppdatering..Inte på mig heller . Kan ju bli inatt för egentligen ska det vara 20e och det är i natt som kommer
Det är den 20 fick jag mejl häromdagen alltid 20e säger dom
Femtusen.nu håller likvärdig kundservice som ovan nämnda hahaKlarna och uc har lika pissig kundservice